Opinie w sklepie internetowym – buduj swoją wiarygodność!
Opinie w sklepie internetowym – buduj swoją wiarygodność!
Robiąc zakupy przez internet, nie jeden raz chcemy upewnić się, czy dany sprzedawca lub sklep internetowy są godni zaufania. Opinie w sklepach internetowych oraz na marketplace służą zarówno klientom, jak i sprzedawcom. Z tego artykułu dowiesz się jak podnieść swoją wiarygodność, jako sprzedawcy poprzez opinie kupujących.
Czy warto postarać się o opinie, jako sprzedawca?
Gdy zamawiamy coś przez internet, niezależnie od tego, jaki jest to produkt i z jakiego sklepu, zawsze chcemy dowiedzieć się czegoś o miejscu, z którego kupujemy. Oprócz opisu i parametrów zawsze sprawdzamy również opinie innych klientów, aby przeczytać ich wrażenia i odczucia względem produktów i obsługi. Dzielenie się swoimi zdaniem z całą społecznością daje nam szeroki pogląd na to, jak faktycznie wygląda produkt zaraz po dostarczeniu i czy obsługa była dla nas satysfakcjonująca, albo czy może coś innego zwróciło naszą uwagę. Często też bojąc się oszustwa, sprawdzamy, czy dany sklep lub sprzedawca jest uczciwy i wysyła dany towar.
Rozumiejąc perspektywę klientów, doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że o dobre opinie należy się postarać z kilku powodów:
- Zwiększają one twoją wiarygodność, jako marki,
- Zwiększają sprzedaż w sklepie internetowym,
- Wspierają pozycjonowanie w sklepie internetowym,
- Zachęcają niezdecydowanych klientów do zrobienia zakupów.
Wspieraj swoją sprzedaż w internecie z pomocą opinii
Niezależnie od tego, czy sprzedajesz na portalu typu marketplace, czy w sklepie internetowym, to opinie są nieodłączną częścią sprzedaży. Opinie są kwestią zaufania klientów do Twojej firmy, a jeśli przykładasz się do tego, aby wykonywać zamówienia w szybkim czasie, do pakowania, czy do samych produktów (jeśli wykonujesz je samodzielnie) jest z pewnością czymś, czym chcesz zachęcić klientów, równocześnie chwaląc się tym. Społeczność, która kupiła u Ciebie w sklepie lub na Twoim koncie w marketplace z pewnością zauważy, to jak się starasz. Pozytywna opinia, to coś, o co warto się zabiegać, ponieważ w przyszłości zyskasz dzięki temu jako wiarygodny sprzedawca, a przy okazji przyczynisz się do procesu pozycjonowania swojego sklepu internetowego.
Przeczytaj też: Marketing W Sektorze B2B – Rób To Dobrze!
Jak działają opinie na Sellingo.pl?
Mając sklep internetowy na oprogramowaniu Sellingo.pl Twoi klienci mają możliwość dodawania bezpośrednio opinii np. w karcie produktu oraz na stronie głównej sklepu, jeśli tę funkcję wcześniej włączysz w panelu administracyjnym. Twój klient, dodając opinię może być zalogowanym użytkownikiem, lub zupełnie nowym. Będąc nowym użytkownikiem, musi wprowadzić nazwę autora opinii. Następnym krokiem jest przyznanie gwiazdek przy produkcie oraz napisanie swojej opinii na temat tego produktu.
Nie widzisz opinii pod produktami ani na stronie głównej sklepu? Wystarczy, że wejdziesz do Panelu Administracyjnego swojego sklepu i przejdziesz do karty Treści -> Opinie o produktach lub opinie o sklepie. W tabeli znajdziesz opinie od użytkowników z możliwością włączenia ich widoczności, aby pojawiły się na sklepie lub z możliwością usunięcia ich i wyłączenia.
Budowanie zaufania i wiarygodności – tego się trzymaj!
Rekomendacje/opinie świadczą dużo o sprzedającym i firmie, ale często trzeba też je traktować z przymrużeniem oka. Jako klient i jako firma nie ufaj każdej ocenie, ponieważ konkurencja często traktuje opinie np. w Google Maps, jako miejsce do oczerniania, z kolei niektóre firmy, jako miejsce na reklamę. Z pewnością czytanie rekomendacji, jak i negatywnych opisów ułatwia robienie zakupów, ale koniec końców zawsze trzeba zdać się na intuicję. Pamiętaj, że jeśli masz do czynienia z wiarygodnym sprzedawcą, który ma dodany w swoim sklepie internetowym regulamin oraz politykę prywatności, to zawsze masz możliwość odesłania towaru. Jako sprzedawca nie zapominaj o tym, żeby dać poczucie zaufania swoim klientom.
Rzeczy, które muszą znaleźć się w Twoim sklepie internetowym, aby podnieść jego wiarygodność:
- Włącz możliwość dodawania opinii przy produktach i na stronie głównej sklepu internetowego,
- Po dostarczeniu towaru do klienta przygotuj sobie wiadomość do wysłania z „prośbą o opinię”,
- Jako dodatek do paczki możesz dać klientowi kupon rabatowy na kolejne zakupy i poprosić o opinię na papierze,
- Dodaj zakładkę w sklepie internetowym “O nas” lub “O firmie” i opisz swoją działalność i historię,
- Uzupełnij regulamin oraz politykę prywatności w sklepie internetowym,
- Zastanów się, czy dodatkowo nie dodać zakładki o możliwości zwrotu towaru.