Skuteczna sprzedaż online

Jak założyć sklep na Instagramie?

Jak założyć sklep na Instagramie?

Prowadząc własny sklep internetowy, z pewnością chcesz, aby Twoje produkty były widoczne, wszędzie gdzie to możliwe. Instagram to niezwykle prężnie rozwijający się serwis internetowy, który daje możliwość promocji produktów i sklepu internetowego w bardzo prosty sposób. Jeśli do tej pory nie zintegrowałeś swojego sklepu internetowego z Instagramem i Facebookiem, to koniecznie dowiedz się jak to zrobić, aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty sprzedaży!

Krok pierwszy w założeniu sklepu na Instagramie

Aby utworzyć sklep na Instagramie, musisz posiadać Menedżera sprzedaży na Facebooku, którego znajdziesz z poziomu swojego Menedżera Firmy.

Żeby założyć sklep na Facebooku:

  • Przejdź w Menadżerze Sprzedaży do strony “Utwórz Sklep” i kliknij Dalej.
  • Sellingo nie posiada synchronizacji z platformą Facebooka, dlatego musisz wybrać jedną z trzech metod finalizowania zakupów i kliknąć Dalej. 
  • Aby sprzedawać przez Facebooka, musisz wybrać stronę firmową, którą chcesz powiązać z katalogiem. Dlatego klikasz Wybierz lub Utwórz nową. Możesz pominąć ten krok, jeśli chcesz prowadzić sklep tylko na Instagramie i wybrać kontro firmy na Instagramie i kliknąć Dalej
  • Następnie wybierz konto w Menedżerze firmy lub utwórz nowe. Przejdź Dalej. 
  • W przedostatnim kroku wybierz Katalog, który będzie służył do sprzedaży na Facebooku i Instagramie. Jeśli nie stworzyłeś jeszcze katalogu produktów (czyt. wyżej), to zostanie on automatycznie stworzony przez Facebooka w Menadżerze Sprzedaży i będziesz mógł dokończyć konfigurację później. 
  • W ostatnim kroku możesz przejrzeć szczegóły swojego sklepu, zapoznać się z Umową i zaakceptować ją, a następnie kliknąć Zakończ konfigurację

W ostatnich krokach swojej konfiguracji sklepu, pamiętaj o:

  • Dodaniu wszystkich produktów lub ewentualne stworzenie kolekcji z produktami, które chcesz promować w mediach społecznościowych 
  • Spersonalizowaniu wyglądu i stylu sklepu, a następnie o opublikowaniu go po weryfikacji. 

Konfiguracja sklepu na Facebooku i Instagramie z Sellingo.pl

Jeśli posiadasz sklep internetowy na Sellingo.pl to jego integracja z Facebookiem i Instagramem będzie niezwykle prosta. Zobacz naszą krótką instrukcję, od której musisz zacząć jeśli zależy Ci na wyświetlaniu produktów na Instagramie. Pamiętaj, że Instagram należy do Facebooka (od niedawna oficjalnie do grupy Meta), dlatego na początku musisz zacząć od integracji Facebooka ze swoim sklepem internetowym, a następnie z poziomu Facebooka uruchomić integrację z Instagramem. 

Docieraj z ofertą swoich produktów do nowych klientów, dzięki integracji Sellingo z Facebookiem! Na początek, krótka instrukcja:

  • Zapoznaj się z Menadżerem sprzedaży, jeśli jeszcze go nie masz —> https://www.facebook.com/business/help/2371372636254534?id=533228987210412 i instrukcją Facebooka, aby móc uruchomić Menadżera Sprzedaży—> https://www.facebook.com/business/help/1612355968988019 
  • Jeśli krok z założeniem Menadżera Firmy na Facebooku masz już dawno za sobą, to czas na integrację ze Sklepem Sellingo —> Zaloguj się w Panelu Administracyjnym swojego sklepu, a następnie przejdź do zakładki Integracje i kliknij Porównywarki
  • Następnie znajdź Integrację z Facebookiem i ją włącz, kopiując przy tym plik XML, który, będzie Ci potrzebny do uruchomienia sklepu na Facebooku w późniejszym etapie, a następnie kliknij Zapisz. 
  • Przy edycji możesz również zmapować kategorie, z których chcesz korzystać przy integracji z Facebookiem. Więcej na ten temat dowiesz się z naszej pomocy —> https://sellingo.pl/pomoc#jak-uruchomic-integracje-sellingo-ze-sklepem-na-facebooku

Jak widzisz, integracja sklepu Sellingo z Facebookiem jest banalnie prosta, dlatego jeśli już widzisz, jakie to jest proste, to teraz pomożemy Ci założyć sklep bezpośrednio na Facebooku, a tym samym na Instagramie. 

Jednak zanim zaczniesz od sklepu na Facebooku i Instagramie, to pamiętaj o:

  • Stronie firmowej na Facebooku, która da Ci możliwość prowadzenia konta w Menadżerze firmy.
  • Stronie firmowej na Instagramie, ponieważ bez niej nie będziesz w stanie uruchomić sklepu w Menadżerze firmy na Facebooku (jeśli chcesz prowadzić sklep tylko na Instagramie, to nie musisz tego robić).  
4.5/5 - (24 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.