Pozycjonowanie

Jak tworzyć treści z wykorzystaniem AI?

Świat e-commerce obiegła informacja na temat działań Google, który ma wykrywać opisy produktów lub artykuły powstałe z pomocą czatów AI. Czy mamy się czego obawiać?

Prawdopodobnie jeśli chodzi o sztuczną inteligencję i jej wykorzystanie w pracy sprzedawców będzie ona podlegała kontroli przez mechanizmy Google. Dotychczas Google podkreślało, że będzie brany pod uwagę nie sposób tworzenia treści, ale jej jakość. Warto jednak zwrócić uwagę na zapis, który mówi o detekcji spamu przez Google w treściach mających na celu manipulowanie rankingiem wyszukiwarki Google. W przypadku wyszukania takiego tekstu bardzo możliwe jest, że w najlepszej wersji nie będzie on brany przez Google pod uwagę, a w najgorszej – zostanie uznany za spam. 

Nie znaczy to, że z pomocą różnego rodzaju czatów AI nie będziemy tworzyć treści. Sam Google podkreśla, że narzędzia AI pozwalają na zmianę perspektywy myślowej i tworzenie oryginalnych treści, pisanych i wykreowanych przez człowieka. W tym momencie Google pozycjonuje wysoko treści o dużej kreatywności i oryginalności względem pozostałych.   

Jak więc w poprawny sposób używać narzędzi AI, aby były pomocne w pisaniu świeżych tekstów, które staną się wysoko pozycjonowane?

Jaki jest najlepszy czat AI?

GPT-4 okazał się leniwy – być może zbyt mocno wczuł się w rolę człowieka? Zalecenia w trakcie powolnego działania czata dla użytkowników były takie, aby udawać osobę niepełnosprawną. co pozwoliłoby czatowi wykonywać zadane mu polecenia. W tym wypadku to GPT 3,5 lepiej wykonywał zadania i chętniej podsyłał odpowiedzi. To stanowi zaprzeczenie idei, że AI zacznie zastępować ludzi w trudnych sytuacjach. To był powszechny błąd, który został już naprawiony przez wydawców. Nie mniej – wnioskiem, jaki możemy wyciągnąć z tej sytuacji, jest korzystanie z więcej niż jednego czata.

AI – błędy i halucynacje. Jak tego uniknąć?

Teksty, które są pod okienkiem wprowadzenia promptu informują użytkownika, że czat może się mylić. Czaty bardzo często udają, że podają zweryfikowane informację – podają artykuły bez podlinkowania, które mówią o zdarzeniu, które nie miało miejsca – w efekcie zmyślając źródło informacji i konfabulując brną w temat dalej. Przykładem był artykuł mówiący o sprzedaży samochodu za 1 zł, który był fałszywą informacją. W zależności od czatu – mamy kilka wersji zdarzeń. Dla przykładu podamy dwie – Arię i Bard.

AI – błędy i halucynacje. Jak tego uniknąć?
Fałszywe źródła
Prompty
Prompty

Rady jak tworzyć treści z wykorzystaniem AI:

  1. Zawsze przy robieniu reasearchu z OpenAI proś o linki i sprawdzaj wiarygodność!
  2. Zawsze gdy AI odmawia podania źródła weryfikuj informację przez wyszukiwarkę.
  3. Korzystaj z wielu czatów AI, pytając o tą samą informację.
  4. Korzystaj z wersji custom ChatGPT, ponieważ mogą one mieć dostęp do publikacji naukowych.

Customowy ChatGPT i jego wykorzystanie w biznesie

Dzięki stworzeniu własnego czata GPT i uiszczeniu odpowiednio płatności za korzystanie z narzędzia AI możesz osiągnąć lepsze wyniki pracy z promptami. Tego rodzaju czaty to kombinacja czyjejś wiedzy, doświadczenia i umiejętności. Ktoś swoją wiedzę, doświadczenie i bazę wiedzy, udostępnia i nadaje kontakt, aby AI nie halucynowało. Pojawiło się również udogodnienie @ – aby czat podpowiadał czaty. Jakie zalety ma płatny czat?

  1. Nie musisz za każdym razem podawać całego kontekstu zdarzenia.
  2. Zyskujesz dostęp do baz wiedzy doświadczeniem innych twórców.
  3. Korzystasz z podpowiedzi promptów autora.
  4. Zyskujesz precyzyjniejsze odpowiedzi i zmniejszasz ryzyko halucynacji.
Lepsze wyniki pracy z promptami
Custom zapamięta, że ma mówić jak Adam Mickiewicz

Jeśli tworzysz czat w wersji Custom zapamięta, że ma mówić jak Adam Mickiewicz. Czat będzie od razu padają pytania, co możemy wprowadzić, aby dojść do clue sprawy. Podpowiedzi jakie są dawane przez Custom Chat GPT są bardziej prawdopodobne, ponieważ mają szansę korzystać z wiarygodnych źródeł. 

Wykorzystanie czatu Custom w biznesie będzie pomocne, ponieważ możesz stworzyć sobie personę, która będzie przedstawiona jako Twój klient i jej charakterystyka będzie zapisana przez bota – oznacza to mniej pracy przy produkowaniu przykładowych odpowiedzi, jakich może nam dostarczyć klient sklepu internetowego. Stworzysz taką personę w czacie raz, a potem możesz tylko dokładać informacji, aby czat jak najlepiej odzwierciedlał zachowania persony. Person możemy sobie stworzyć dowolną liczbę – dzięki temu stworzymy cyfrowych klientów, którym będą mogli odpowiadać pracownicy, w formie szkolenia – jak rozmawiać z trudnym klientem, jak rozmawiać z idealnym klientem. Możesz również stworzyć czat, zawierający wskazówki SEO dla naszej strony internetowej, dla naszego biznesu.

Narzędzia połączone z Customowym ChatemGPT

Ich zadanie: przyspieszają pracę oraz łapią leady! 

  1. Quality Raters SEO Guide
  2. GPT Finder – pomaga znaleźć czas, którego potrzebujesz.
  3. Generator Promptów / duplikator stylu pisania.
  4. Consensus – 200 mln prac naukowych i wyników badań.
  5. Creative Writing Coach by OpenAI.

Wszystkie platformy AI są szkolone na prawdziwych zdjęciach lecz nie ma gwarancji, że wygenerowane przez AI zdjęcie nie widnieje gdzieś w sieci – to największa pułapka, jaka może spowodować uznanie danej grafiki za spam przez Google.

Czy można odtworzyć indywidualny styl pisania w czacie AI?

Chcesz, aby czat AI wygenerował opis w konkretnym stylu? Wstaw zatem fragment tekstu napisanego w konkretnym stylu. Spróbuj poprosić czat o redakcję tekstu na inny temat, ale  w tej samej narracji.

czat AI wygenerował opis w konkretnym stylu

Czat bardzo dosłownie bierze sobie polecenie napisane przeze mnie. Spójrz samodzielnie, jak to wygląda dzięki Voice/Style/Tone AI Prompt Snippet Generator. Wtedy po wklejeniu fragmentu tekstu prosisz chat, aby napisał szczegółowy opis stylu, jaki powinien być wygenerowany. Tego rodzaju czat jest dostępny w wersji płatnej.

Narzędzia graficzne – czyli jak stworzyć baner, film promocyjny, prezentację?

Polecam skorzystać z Ms Designer – DALLE3 – narzędzie, które umożliwia w sposób zaawansowany edytowanie. Nie jest to dostępne komercyjne narzędzie, ale z konta prywatnego można generować grafiki, które są w pełni edytowalne.

generować grafiki, które są w pełni edytowalne.

Wystarczy wybrać przykładową stylistykę i opisać daną grafikę. Dzięki narzędziu można tworzyć również grafiki o różnych rozdzielczościach oraz używać je w komunikacji na social mediach. Dzięki temu możesz w najprostszy sposób, bez użycia jakiegokolwiek programu graficznego stworzyć nowoczesną grafikę o wysokiej rozdzielczości

Można tworzyć również grafiki o różnych rozdzielczościach

Zmieniający się świat IT

Dzięki rozwojowi technologicznemu połączonemu ze sztuczną inteligencją możesz w prosty sposób generować treści. Rób to jednak świadomie, rozważnie i pamiętaj, że każdy tekst lub grafika jaka zostanie przez Ciebie wygenerowana być może już istnieje w internecie. Jeśli chcesz wypromować własny sklep internetowy – postaw na indywidualne, kreatywne treści. Wykorzystuj narzędzia AI do pomocy w pisaniu treści, lecz nie kopiuj bezmyślnie tekstów, ponieważ między innymi one kreują Twoją sprzedaż w sklepie internetowym.

5/5 - (1 vote)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.