Gotowe rozwiązaniaPoradnik sprzedawcySkuteczna sprzedaż online

Jak Przenieść Sklep Internetowy Z ShopGold Na Oprogramowanie Sellingo?

Czasem zmiany są konieczne dla zachowania dobrej koniunktury. Sama zmiana platformy sklepowej musi być wynikiem odpowiedniej analizy potrzeb i kosztów z nią związanych. Jeżeli uznasz, że potrzebujesz czegoś lepszego w znacznie lepszej cenie – Sellingo.pl jest tym, w co warto zainwestować.

Nasza platforma wyróżnia się bardzo dużym stopniem dopracowania i wieloma funkcjonalnościami, które na starcie gwarantują optymalizację procesu sprzedaży i to na wielu kanałach dystrybucji. Wszystko to zostało zamknięte w postaci bardzo intuicyjnego panelu administratora systemu.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

1. Przeniesiemy produkty

Dysponujesz plikiem zawierającym produkty lub możesz uzyskać taki plik, eksportując go z aktualnego oprogramowania? Chętnie pomożemy Ci w przeniesieniu wszystkich produktów na nowe oprogramowanie sklepu.

Plik zawierający produkty, zamówienia, listę klientów itp.

Jeżeli posiadasz gotowy plik z eksportem, wyślij go do naszego Biura Obsługi Klienta pod adres: biuro@esprzedaz.com

2. Powiążemy produkty z Allegro!

Posiadasz już oferty Allegro lub chcesz wystawić swój asortyment na Allegro? Dla nas to żaden problem. Sellingo posiada wygodny moduł przeznaczony do obsługi sprzedaży na Allegro. Pomożemy zaimportować asortyment z aktualnych ofert lub wystawić nowe oferty na Allegro.

3. Przeniesiemy klientów i zamówienia!

Martwisz się o aktualnych klientów czy listę zamówień? Bazę kontaktów, którą budowałeś latami? Również z tym nie ma problemu, wszystko możemy zaimportować do Twojego nowego sklepu w Sellingo.pl.

4. Przekierujemy linki i zadbamy o SEO!

Ustawimy niezbędne przekierowania stron z Twojego starego sklepu na nowy. Dokonamy ustawień SEO tak, aby aktualne pozycje Twoich stron w wynikach wyszukiwania Googole nie wypadły z indeksu i dalej były możliwe do odnalezienia.

5. Przeniesiemy grafikę Twojego sklepu!

Podoba Ci się aktualna grafika lub zapłaciłeś za jej indywidualne wykonanie i chcesz dalej z niej korzystać? Przeniesiemy ją na nowy sklep, co sprawi, że nawet Twoi stali klienci nie zauważą różnicy po przeniesieniu.

Dołącz do ponad 10 000 firm - załóż Sellingo

Stopień skomplikowania migracji pomiędzy shopGold, a Sellingo.pl jest zależny od wielu czynników, w tym nawet sposobu pozycjonowania sklepu, aktywnych akcji marketingowych (reklam Google Ads) oraz faktu podpięcia domeny w Google Search Console. Oczywiście, najważniejszą kwestią wydaje się natężenie ruchu, jaki generuje sklep, jak i jego stopień rozbudowania. Będzie trzeba bowiem pamiętać o przekierowaniu wszystkich linków na stronę „301”. Pozwoli to na zapobiec spadkowi sklepu na liście wyszukiwań Google. Tak więc wszystko rozbija się o dokładną analizę sytuacji i dostosowanie do niej plany działania. Określając strategię przenoszenia sklepu, będziesz w stanie, przynajmniej w przybliżeniu określić potrzebny budżet oraz ilość czasu, jaką zajmą prace nad jego strukturą. 

Planowanie i analiza każdego etapu

Dokładne przemyślenie i określenie strategii przenoszenia sklepu z jednej platformy na drugą ma olbrzymie znaczenie organizacyjne. Pozwala także na ograniczenie niespodziewanych problemów, które w trakcie tak złożonego procesu mogą się pojawić. Jednym z wielu aspektów, jaki musisz uwzględnić to aktywne reklamy Google Ads, bowiem pozwoli to na zniwelowanie niepotrzebnych kosztów ich prowadzenia w okresie migracji. Najczęstszym rozwiązaniem jest po prostu ich zawieszenie na kilka dni.

Jedną z kluczowych dla opłacalności procesu jest wybór odpowiedniego okresu w ciągu roku na jego przeprowadzenie. Ostatecznie, ruch na stronie ma olbrzymi wpływ na same przychody sklepu. Warto więc poczekać z wprowadzaniem zmian do momentu, gdy ten będzie możliwie niewielki. Zwykle wypada on w okresie wakacji. Jednak jest to coś, co musisz ustalić, biorąc pod uwagę branżę, w której działasz. Przenoszenie sklepu trwa najczęściej do 3 dni roboczych, podczas których przenoszony jest portal na nowy serwer, jego pełna konfiguracja oraz szereg testów mających na celu optymalizację działania całego systemu, jeszcze przed jego ponownym włączaniem. 

Istnieje jeszcze jedna kwestia, na którą warto zwrócić uwagę, a mianowicie – czy potrzebujesz zachować pełną indeksację danych na temat zakupów oraz samych klientów? Czasem nie jest to niezbędne, znacząco może skrócić czas przenoszenia na nową platformę. Ostateczna decyzja należy do Ciebie. Zakres prac ma strategiczne znaczenie dla każdej tego typu operacji. Każdy chce, aby migracja przebiegła możliwie sprawnie i bez zbędnych komplikacji.

Przekierowania

Lista linków do każdej strony oraz podstrony sklepu powinna zostać przygotowana jeszcze przed rozpoczęciem migracji. Wynika to z praktycznych względów oraz optymalizacji samej pracy. Celem jej przygotowania możesz sięgnąć po narzędzie znane wszystkim jako „Screaming Frog”. Jest to specjalistyczne oprogramowanie, które służy do dokładnej analizy struktury danego sklepu, czego wynikiem jest wygenerowany raport. Wystarczy go po wszystkim dokładnie przejrzeć i przeanalizować, celem kasacji zdublowanych pozycji. Wszystkie linki przekieruj na stronę „301”.

Ważną kwestią, o której czasem się zapomina, jest odpowiednia konfiguracja Google Search Console (o ile z niej wcześniej korzystałeś) i wprowadzenie aktualizacji w jej ustawieniach. Chodzi między innymi o zastąpienie starej mapy przez nową, sprawdzenie poprawności przekierowań na stronę „404” oraz weryfikację zachowania ciągłości korespondencji z klientami. Tworząc nowe konta mailowe, pamiętaj o przeniesieniu wszystkich starych maili z poprzednio używanych skrzynek.

UWAGA: Musisz pamiętać o wszystkich skryptach, jakie uprzednio wykorzystywałeś, w tym też o kodach konwersji i Gogle Analytics. Analogicznie w porównywarkach cenowych, w których funkcjonujesz, będziesz musiał podmienić stare linki na nowe.

Ponowna aktywacja sklepu wraz z jego pełną ofertą

Stopień rozbudowania sklepu oraz bogactwo oferty, jakie oferuje klientom, jest jednym z największych wyzwań dla każdego specjalisty migrującego sklep na nową platformę. Jednak wystarczy odpowiednie przyłożenie się i zadbanie o tworzony plik wsadowy XML, aby sam proces stał się nie tylko szybszy, ale także wymagający mniejszego nakładu pracy. Wspomniany plik powinien posiadać w sobie wszelkie dane na temat oferty, takie jak: stany magazynowe, opisy, zdjęcia, powiązania z innymi produktami, warianty samego produktu oraz oczywiście ich ceny. 

Gotowy plik XML prześlij do działu technicznego z wykorzystaniem naszego BOK (na adres: biuro@esprzedaz.com). Doświadczeni technicy przeprowadzą jego import zgodnie z ustaleniami. Warto w momencie rozpoczęcia migracji pamiętać o swoich klientach, bowiem nagłe wyłączenie sklepu może skutkować zwiększeniem ich stopnia zdenerwowania z powodu niewiedzy „co się dzieje”. Tak więc pozostaw aktywną stronę „503” z podstawowymi drogami kontaktu, jak i krótkim wyjaśnieniem przyczyn wystąpienia przerwy w działaniu sklepu.

UWAGA: Warto przemyśleć zlecenie profesjonalnego audytu SEO, pomoże on w optymalizacji pracy całego portalu.

3.7/5 - (12 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.