Gotowe rozwiązaniaPoradnik sprzedawcySkuteczna sprzedaż online

Jak przenieść sklep internetowy Sky-Shop na oprogramowanie Sellingo?

Jak przenieść sklep internetowy Sky-Shop na oprogramowanie Sellingo?

Masz dość swojego aktualnego oprogramowania, w którym działa Twój sklep i chcesz przenieść go na inne? Doskonale się składa, zapraszamy na sellingo.pl. Sellingo posiada szereg funkcji, które z pewnością zaspokoją Twoje potrzeby.

Wszystkie dostępne ustawienia znajdziesz w panelu administratora, który jest łatwy w obsłudze i przyjemny dla oka. Warto jednocześnie podkreślić, że istnieje możliwość przygotowania modułu, jaki będziesz potrzebował – na indywidualne zamówienie. Oczywiście, sama platforma dynamicznie się rozwija, oferując coraz więcej cennych możliwości. 

Chętnie pomożemy Ci w procesie migracji na nową platformę. Istnieje wiele czynników, które możemy pomóc Ci zachować w niezmienionej formie np. aktualna konfiguracja pod pozycjonowanie sklepu, podpięcie do Google Search Console oraz aktywne kampanie reklamowe w Google Ads. Nie mniej ważną kwestią będzie też natężenie ruchu organicznego, jakim cieszy się Twój sklep online.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

1. Przeniesiemy produkty

Dysponujesz plikiem zawierającym produkty lub możesz uzyskać taki plik, eksportując go z aktualnego oprogramowania? Chętnie pomożemy Ci w przeniesieniu wszystkich produktów na nowe oprogramowanie sklepu.

Plik zawierający produkty, zamówienia, listę klientów itp.

Jeżeli posiadasz gotowy plik z eksportem, wyślij go do naszego Biura Obsługi Klienta pod adres: biuro@esprzedaz.com

2. Powiążemy produkty z Allegro!

Posiadasz już oferty Allegro lub chcesz wystawić swój asortyment na Allegro? Dla nas to żaden problem. Sellingo posiada wygodny moduł przeznaczony do obsługi sprzedaży na Allegro. Pomożemy zaimportować asortyment z aktualnych ofert lub wystawić nowe oferty na Allegro.

Zachęcamy Cię, do obejrzenia webinaru na temat jak samodzielnie pozycjonować stronę internetową? Podsumowanie webinaru

3. Przeniesiemy klientów i zamówienia!

Martwisz się o aktualnych klientów czy listę zamówień? Bazę kontaktów, którą budowałeś latami? Również z tym nie ma problemu, wszystko możemy zaimportować do Twojego nowego sklepu w Sellingo.pl.

4. Przekierujemy linki i zadbamy o SEO!

Ustawimy niezbędne przekierowania stron z Twojego starego sklepu na nowy. Dokonamy ustawień SEO tak, aby aktualne pozycje Twoich stron w wynikach wyszukiwania Google nie wypadły z indeksu i dalej były możliwe do odnalezienia.

5. Przeniesiemy grafikę Twojego sklepu!

Podoba Ci się aktualna grafika lub zapłaciłeś za jej indywidualne wykonanie i chcesz dalej z niej korzystać? Przeniesiemy ją na nowy sklep, co sprawi, że nawet Twoi stali klienci nie zauważą różnicy po przeniesieniu.

Otwórz sklep Sellingo.pl

Przemyślany plan działania to podstawa sukcesu!

Zadbamy dla Ciebie o odpowiednie rozplanowanie poszczególnych etapów migracji, a to pozwoli ograniczyć do minimum wystąpienie nieprzewidzianych komplikacji. Każdy kolejny etap migracji będzie uwzględniać aktualnie prowadzone działania oraz kampanie reklamowe w Google Ads, tak aby zniwelować straty w ich budżecie. Czasem najlepszą opcją jest po prostu ich chwilowe wyłączenie – jednak ostateczna decyzja należy do Ciebie. 

Rozpoczęcie przenoszenia witryny z jednej platformy na drugą musi odbyć się z poszanowaniem Twoich aktualnych klientów. Najlepszym czasem na migrację będzie więc okres najniższej aktywności użytkowników oraz ruchu na stronie sklepu. Pozwoli to na zmniejszenie strat, jakie może wygenerować tymczasowy brak możliwości składania przez nich zamówień. Kolejną kwestią jest pozostawienie na czas migracji aktywnej strony „503” posiadającej podstawowe metody kontaktu z obsługą, jak i krótką informację o przyczynach przerwy technicznej. Czas wyłączenia sklepu może potrwać maksymalnie trzy dni, z czego jeden dzień niezbędny jest na samo przeniesienie sklepu na nowy serwer i dokonanie niezbędnych konfiguracji, a kolejne dwa to czas na wszelkiej maści testy i optymalizację działania sklepu. Zachęcamy, aby zaglądać na blog Sellingo. Znajdziesz tutaj interesujące Cię treści. M.in. Jak w łatwy sposób dodać mapy cieplne do Sellingo?

Bardzo ważną kwestią, którą warto przemyśleć jeszcze wcześniej, jest określenie tego czy chcesz przenieść wszelkie dane klientów oraz ich zamówień podczas migracji? Ma to wpływ na stopień skomplikowania procesu, ale i na czas. Czasem ciągłość zbierania danych klientów czy zamówień nie jest konieczne – warto to określić i podjąć stosowne decyzje.

Zadbamy o przekierowania 

Przekierowania stron przygotujemy jeszcze przed rozpoczęciem migracji. Zostaną one oparte o listę stron Twojego aktualnego sklepu. Skorzystamy ze specjalistycznego narzędzia, którego wynikiem analizy będzie gotowy wykaz wszystkich linków, które następnie przejrzymy, przeanalizujemy ponownie, celem wyłapania i usunięcia duplikatów, a następnie odpowiednio przekierujemy. Wszystkie pozostałe, odrzucone strony przekierowane zostaną na stronę „301”. Zwrócimy też szczególną uwagę na tym etapie na kwestię podpięcia swojego sklepu i domeny pod Google Search Console – nie zapomnimy o wprowadzeniu w ustawieniach odpowiednich konfiguracji po zakończonej sukcesem migracji.

Ponowny start sklepu i import jego asortymentu

Proces przetransferowania asortymentu, nawet w przypadku dużych sklepów nie jest dla nas problemem. Ostatecznie niezbędny do tego będzie plik eksportu, w którym zawarte są wszelkie informacje na temat oferowanych produktów: ich zdjęcia, opisy, kategorie, nazwy, waga, wykaz atrybutów i powiązanych z nimi produktów, stany magazynowe, ceny oraz warianty, w jakich występują. Im pełniejszy jest eksport do pliku, tym mniej pracy później przy uzupełnianiu produktów po migracji ze Sky-Shop na Sellingo.pl. Oznaczać to będzie maksymalne skrócenie czasu Twojej pracy.

Przygotowany plik XML prześlij na adres: biuro@esprzedaz.com, pod którym funkcjonuje biuro obsługi klienta grupy eSprzedaż. Trafi on do działu technicznego, gdzie nasi specjaliści dokonają jego import.

PODPOWIEDŹ!

Zadbaj o swoich klientów i umieść na czas przenosin stronę „503”, przy pomocy której uspokoisz potencjalnie zaniepokojonych zniknięciem sklepu klientów. Powinieneś zawrzeć na niej dane kontaktowe do BOK, jak i kilka słów wyjaśnienia powodu niedostępności sklepu. Jeżeli chcesz usprawnić proces optymalizacji swojego sklepu – zainwestuj w profesjonalny audyt SEO.

4/5 - (13 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.