Jak otworzyć sklep internetowy z produktami dziecięcymi lub zabawkami?
Jak otworzyć sklep internetowy z produktami dziecięcymi lub zabawkami?
1 czerwca zbliża się wielkimi krokami. Jeśli sprzedajesz asortyment skierowany do rodziców lub nastolatków, powinieneś już zacząć przygotowywać swój sklep na Międzynarodowy Dzień Dziecka. W tym krótkim poradniku podpowiemy Ci, o czym powinieneś pamiętać i jak wykonać zmiany w sklepie Sellingo.
Zaplanuj promocję
Wraz z wejściem w życie dyrektywy Omnibus, implementowanie promocji i wyprzedaży stało się nieco kłopotliwe. Aby uniknąć niekorzystnej komunikacji w sytuacji, gdzie cena sprzed 30 dni jest znacząco niższa niż aktualna cena promocyjna, stwórz harmonogram promocji. Zaplanuj obniżki z wyprzedzeniem i pogłębiaj je wtedy, kiedy nadchodzi peak sprzedażowy, jak w przypadku świąt czy końcówki wyprzedaży sezonowych. Dobrze rozplanowana strategia promocyjna zmotywuje użytkowników do kupienia Twoich produktów. Pamiętaj, że w przypadku pomyłki zawsze możesz edytować cenę w panelu Sellingo. Sprawdź, jak zarządzać historią cen tutaj.
Ustaw produkt dnia
Produkt dnia skutecznie zmotywuje użytkowników do podjęcia szybkiej decyzji zakupowej. Bezpłatna funkcja dostępna w Sellingo pozwala na promowanie tego samego produktu przez dowolny czas oraz planowanie z wyprzedzeniem promocji, które widoczne będą w specjalnie przygotowanym banerze. Dzięki temu możesz przygotować codziennie inną promocję w swoim kalendarzu, nawet na kilka miesięcy w przód.
Ustawienia dla Produktu Dnia znajdziesz w zakładce Reklama → Produkt Dnia. Z poziomu kalendarza możesz naliczyć rabat kwotowy lub procentowy. Baner z Produktem Dnia ustawisz w dowolnym miejscu na stronie głównej, wystarczy, że w edycji w skórki przeciągniesz „Produkt dnia” do aktywnych elementów. Więcej na ten temat znajdziesz w naszej pomocy.
Stwórz atrakcyjne banery
Banery przyciągające uwagę to podstawa skutecznej komunikacji z użytkownikami. W skórce Rustical oraz Totoys zastosowaliśmy duże banery (na całą szerokość ekranu), które nadają prestiżowy wygląd sklepu. Ten zabieg, dzięki swojej prostocie, podświadomie wzbudza w użytkownikach zaufanie i sprawia, że strona jest intuicyjna i czytelna. Zbyt wiele banerów i różnych komunikatów może spowodować, że potencjalni klienci będą czuli się zagubieni na Twoim sklepie, co zniechęci ich do przejrzenia kolejnych zakładek.
We wspomnianych szablonach graficznych wbudowaliśmy system banerowy, który pozwala na stworzenie minimalistycznej reklamy. Wystarczy, że wgrasz zdjęcie, a napisy na baner wygenerujesz przez Sellingo. Zalecamy zastosowanie zdjęcia z przyciemnieniem (np. czarna tinta z przezroczystością na poziomie 16 – 32%), dzięki czemu napisy na Twoim banerze będą lepiej czytelne. Instalując dany szablon, w zakładce Wygląd sklepu znajdziesz link do artykułu, który pomoże Ci skonfigurować skórkę. W pomocy znajdziesz też szablony banerów, które możesz edytować w bezpłatnym programie Figma.
Zobacz naszą pomoc:
Jak stworzyć sklep internetowy na dedykowanym szablonie Totoys
Skórka Totoys została stworzona z myślą o sklepach z produktami dziecięcymi. Zastosowana w szablonie funkcja kolorowania menu pozwala zbudować fantazyjny wygląd strony, przenosząc nas od razu do świata dziecięcej wyobraźni. Natomiast blok z ofertą promocyjną dedykowany jest promowaniu najlepszych hitów sprzedażowych, szczególnie istotnych w branży zabawkowej. Trzymanie się wytycznych z instrukcji pomoże Ci skonfigurować Twój sklep we właściwy sposób.
Przeczytaj też: Jak stworzyć sklep internetowy na podstawie skórki Rustical?
Poszerz ofertę asortymentową
Dobrym pomysłem, aby wzbogacić ofertę sklepu, jest skorzystanie z oferty hurtowni. Dzięki temu będziesz mógł docierać do nowych użytkowników, a okresowe promocje na bestsellery pozwolą Ci znacząco zwiększyć szansę na udaną konwersję. We współpracy z największym dystrybutorem zabawek w Polsce — hurtownią Rekman, przygotowaliśmy w Sellasist rozwiązania, które ułatwią wystawianie produktów i obsługę zamówień. Nie musisz posiadać dużego magazynu i kupować towar z wyprzedzeniem. W Sellasist oferujemy moduł dropshippingowy, dzięki któremu zamówienia pochodzące ze sklepu internetowego, Allegro czy EmpikPlace przekażesz automatycznie do Rekman. Hurtownia zrealizuje je wtedy za Ciebie, co pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze.
W Sellasist znajdziesz także liczne udogodnienia takie jak:
- Automatyczne dodawanie nowych produktów wraz z powiązaniem kategorii i atrybutów.
- Automatyczne wystawianie ofert w sklepie i marketplace’ach.
- Bardzo szybka synchronizacja cen i stanów magazynowych produktów.
- Automatyczne doliczanie marży do ceny zakupu oraz możliwość ustawienia różnych progów i kwot w zależności od kategorii asortymentowej.
- Możliwość ustawienia minimalnego stanu magazynowego, potrzebnego do wystawienia oferty.
- Automatyczne doliczanie prowizji Allegro do wystawianych ofert.
Skontaktuj się z nami mailowo, aby dowiedzieć się więcej o integracji z hurtownią Rekman.
Wyślij email: biuro@esprzedaz.com
Ustaw reklamy
Wykorzystaj potencjał swojego sklepu internetowego. Kampanie w modelu CPC są płatne za kliknięcie w reklamę, więc możesz mieć pewność, że potencjalni klienci zobaczą Twoją stronę. W Sellingo na 19 maja zaplanowaliśmy webinar, który pomoże Ci samodzielnie przygotować reklamy tekstowe w Google Ads m.in. na Dzień Dziecka. Na bezpłatnym szkoleniu nasz specjalista pokaże Ci, jak skonfigurować konto Google Ads i stworzyć w nim kampanie tekstowe. Poza tym nauczysz się, jak dodać kod konwersji w panelu Sellingo, aby śledzić ruch i zbierać informacje z działań reklamowych.
Kliknij, aby się zarejestrować.
Włącz pop-up
Dobrym sposobem na skuteczną komunikację swoich działań promocyjnych czy marketingowych jest uruchomienie pop-upu, który przenosi użytkownika do docelowej strony lub wymusza inne działanie. Dzięki pop-upowi możesz szybko i skutecznie przekazać ważne informacje swoim klientom, bez konieczności przesyłania wiadomości e-mail lub dokonywania zmian na stronie internetowej. Jest to doskonałe narzędzie do promowania nowych produktów, ofert specjalnych czy informowania o zmianach w Twoim sklepie. Skorzystaj z jego potencjału i zwiększ efektywność swojego biznesu już dziś!
W Sellingo w zakładce Dodatki znajdziesz ich kilka:
Pop-up informacyjny
Edytowalny pop-up umożliwia Ci dostosowanie wyglądu i treści do Twoich potrzeb. Możesz ustawić nagłówek i opis, aby przekazać odbiorcom najważniejsze informacje. Dodanie zdjęcia nad tytułem pop-upu pozwala na dodatkowe wzmocnienie przekazu i przyciągnięcie uwagi klientów. Największym atutem pop-upu jest jego uniwersalność — wyświetla się on na każdej stronie w domenie Twojego sklepu, co oznacza, że dociera do każdego odwiedzającego. Po zamknięciu okienka zniknie, aby nie przeszkadzać w dalszej przeglądaniu strony, a następnie pojawi się ponownie po 24 godzinach.
Pop-up po dodaniu do koszyka
Pop-up po dodaniu do koszyka to doskonałe narzędzie, które pozwala na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym. W momencie dodania produktu do koszyka użytkownikowi wyświetli się okienko z potwierdzeniem, które nie tylko zwiększa poziom zaufania do Twojego sklepu, ale także oferuje dodatkowe korzyści dla klienta. W pop-upie pojawiają się produkty promocyjne, które użytkownik może przejrzeć i dodać do swojego koszyka w łatwy sposób. Dzięki temu możesz zwiększyć zaangażowanie klienta, a co za tym idzie wartość koszyka.
Pop-up z zapisem do Newslettera
Pop-up wyświetlający się zaraz po wejściu na Twoją stronę to doskonałe narzędzie, które pozwala na pozyskanie nowych kontaktów i zwiększenie bazy potencjalnych klientów. Dzięki niemu, osoby odwiedzające Twoją stronę będą miały możliwość zapisania się do Newslettera Twojego sklepu, w którym będą informowane o aktualnych ofertach specjalnych i promocjach. Pop-up to najskuteczniejsza forma pozyskiwania kontaktów ze strony internetowej. Dzięki niemu Twoja strona będzie bardziej interaktywna i atrakcyjna dla użytkowników, co zwiększy ich zainteresowanie Twoją ofertą produktową czy usługami.
Pop-up z formularzami
Pop-up z formularzami to doskonałe rozwiązanie dla sklepów, które chcą zapewnić swoim klientom łatwy i szybki kontakt z pracownikami. Estetyczny pop-up zawiera rozbudowany, w pełni konfigurowalny formularz kontaktowy oraz informacje o pracownikach, które ułatwią klientom kontakt z odpowiednią osobą. W wyskakującym oknie możesz wyświetlić zdjęcia pracowników wraz z danymi tj. imię i nazwisko, stanowisko, adres e-mail i numer telefonu. Dzięki temu klienci będą mieli pewność, że kontaktują się z właściwą osobą, co zwiększy ich zadowolenie z obsługi.
O tym jak włączyć dodatki dowiesz się z tego artykułu.