Google rezygnuje z rozszerzonych reklam tekstowych
Google rezygnuje z rozszerzonych reklam tekstowych
Przyzwyczaiłeś się do rozszerzonych reklam tekstowych w Google? Będziesz musiał zatem trochę zmienić swoje podejście podczas tworzenia kampanii reklamowej, bowiem jeszcze tym roku (2021) prawdopodobnie zostaną one wycofane z oferty. Google planuje zrezygnować z dopasowywania z modyfikatorem, jak i targetowania użytkowników po ich dochodach. Jest to czas dużych zmian, które podkreśla nowa, jeszcze ciekawsza i bardziej ergonomiczna organizacja panelu tworzenia reklam. Google zdecydowanie ma jeszcze wiele do pokazania.
Podstawową zmianą wraz z nowym 2022 rokiem ma być rezygnacja z rozszerzonych reklam tekstowych na rzecz reklam elastycznych, co wymusi zmiany w standardowym podejściu do planowanych akcji promocyjnych.
No dobrze, ale czym są reklamy tekstowe elastyczne?
Jest to typ reklam wyświetlanych w wyszukiwarce Google, które pomieszczą zdecydowanie więcej treści niż to, co się mieściło do tej pory w 3 nagłówkach i 2 tekstach reklam. Postawienie na elastyczne reklamy daje znacznie większe możliwości, umożliwiając stworzenie komunikatów kierowanych do użytkowników, których treść może się zmieniać wraz z dopasowywaniem się algorytmu do profilu potencjalnego klienta – chcąc wyświetlić mu możliwie dokładne informacje, których aktualnie poszukuje.
Stwarza to doskonałe możliwości nauki dla coraz doskonalszych algorytmów Google, które będą odpowiadały za sprawne wykorzystanie różnych zestawów nagłówków oraz tekstów wyświetlanych reklam. Warto podkreślić, że odbywały się już testy tej technologii i trudno odmówić jej skuteczności w działaniu. Statystycznie zysk w postaci konwersji wynosi około 7% więcej odsłon organicznych.
Wartym podkreślenia jest zastosowanie systemów uczących się, bowiem to nie tylko nazwa i obietnica postępu – ich stopień zaawansowania stoi już na naprawdę wysokim poziomie. Google stawia coraz większy nacisk na automatyzację procesów, co przekłada się na ich sprawność oraz skuteczność w dopasowywaniu się do potrzeb użytkowników. Systemy Google coraz lepiej poznają także sposoby na dotarcie do grupy docelowej z odpowiednią reklamą.
Czy zatem rezygnacja z rozszerzonych reklam tekstowych jest krokiem w przyszłość? Wydaje się, że tak. Jest to tym pewniejsze, że oferowana skuteczność elastycznych reklam tekstowych stoi na wysokim poziomie, który systematycznie się jeszcze podnosi. Stanowi to w takim kontekście odpowiedź na potrzeby nowoczesnego społeczeństwa, które także dynamicznie się zmienia.
UWAGA: Statystycznie (według Google) każdego dnia pojawia się bardzo duża ilość całkowicie nowych wyszukiwań, które stanowią nawet do 15% całości ruchu w wyszukiwarce.
Coraz sprawniejszy system reklam elastycznym zdecydowanie będzie w stanie pomóc marketerom w nadążeniu za dynamicznie zmieniającymi się trendami na rynku, jak i potrzebami rynku lokalnego.
Przygotuj się do zmian – przed nimi nie uciekniesz
Warto już dziś wdrożyć system elastycznych kampanii tekstowych do prowadzonych lub zbliżających się w najbliższym czasie kampanii marketingowych. Dodaj przynajmniej jedną do każdego typu reklam, jakie masz w planie. Jest to prostsze niż myślisz, wystarczy kliknąć w niebieski przycisk plusa na panelu.
Tworząc reklamę możesz oczywiście swobodnie korzystać z treści, jakie były przygotowywane pod rozszerzone reklamy tekstowe. Umożliwiają one wykorzystanie aż 4 treści reklamowych oraz 15 różnych nagłówków. Zastanawiasz się o czym warto pamiętać podczas ich tworzenia?
Najważniejsze kwestie:
1. Wykorzystuj wszystkie możliwe nagłówki, nie pozostawiaj nic pustego, by pozwolić algorytmom sztucznej inteligencji zwiększyć dopasowanie reklam do użytkowników.
2. Możesz dowolnie przypinać nagłówki i treści reklamowe do pozycji, jaką uznasz za najlepszą, będziesz miał pewność, że zostaną one wyświetlone w pierwszej kolejności. Jednak tego typu działania zawężają w pewnym zakresie możliwość testowania przez Google kombinacji reklamowych.
3. Wykorzystuj w 100% dostępne miejsce na treść reklam – wszystkie dostępne znaki. Ostatecznie płacisz za miejsce na swoje reklamy, zadbaj zatem o możliwie najlepszą ich widoczność.
4. Podczas tworzenia nagłówków oraz samych tekstów reklam algorytm ocenia je, co oznacza, że będziesz miał informację o ich skuteczności (uzyskają status „niska” tudzież „świetna”). Celem podniesienia ich jakości zadbaj o odpowiednie ich nasycenie frazami kluczowymi, ale w formie ciekawej dla odbiorcy. Ostatecznie reklamy Twojego sklepu internetowego będą czytać ludzie, których łatwo też odstraszyć.
Podsumowanie
Wraz z upływającym czasem skuteczność reklam może ulegać zmianie, dlatego warto śledzić ich parametry na bieżąco. Osiągane wyniki możesz sprawdzić w zakładce „reklamy”, następnie w rubryce: „skuteczność reklamy”. Istnieje jednak możliwość, że nie zobaczysz takiego raportu, co oznacza, że musisz go włączyć w ustawieniach „kolumn”. Natomiast wchodząc w edycje nagłówków lub tekstów reklamowych Google podpowie Ci, które z nich wykazują niską skuteczność. Oczywiście należy je poprawić, celem jak najlepszego dopasowania do oczekiwań klientów, podnosząc tym samym ogólną skuteczność kampanii.
UWAGA: Posiadając już wdrożone elastyczne reklamy tekstowe w swoich kampaniach, pozostaje czekać. Warto podkreślić, że po wdrożeniu zmian przez Google Twoje reklamy rozszerzone nie znikną i będziesz nadal mógł je optymalizować i edytować. Jednak nie będzie już możliwości rozpoczęcia kolejnych reklam.