Poradnik sprzedawcy

Chat GPT – korzystaj mając sklep internetowy

Chat GPT – korzystaj mając sklep internetowy

Od paru miesięcy jesteśmy bombardowani informacjami o rewolucji w dziedzinie technologii, która ma również przełożenie na e-commerce. Al zawitało na naszym rynku na dobre! Chat GPT to narzędzie, które może dokonać rewolucji w Twoim sklepie internetowym, dlatego warto poznać mechanikę chatbota, aby móc z niego korzystać. Generowanie contentu nie musi być już żmudnym i długim procesem, teraz wystarczy kilka kliknięć!

Czym jest Chat GPT?

Jest to rodzaj sztucznej inteligencji, założony przez firmę OpenAI mający zaawansowany model językowy, w tym język polski. GPT oznacza „Generative Pre-trained Transformer”, co odnosi się do technologii uczenia maszynowego i głębokiego uczenia, które zostały wykorzystane do jego stworzenia. Jak więc działa generowanie treści na Chatcie GPT? Tak samo, jak na każdym innym chatbocie, który odpowiada na zadawane pytania. Atutem GPT jest jego stałe rozwijanie się i gromadzenie informacji, dzięki czemu jego odpowiedzi stają się coraz to bardziej szczegółowe i dokładne.

Jak możesz wykorzystać Chat GPT w sklepie internetowym?

W Twoim biznesie Chat GPT może być pomocnym narzędziem do wszelakich zadań np. do tworzenia opisów produktów lub treści do kategorii, na bloga itp. Dodatkowo możesz używać chatbota do researchu w poszukiwaniu informacji, tłumaczeń lub po prostu do gotowych odpowiedzi do klientów np. do odpowiedzi na zapytania. Inną przydatną funkcją jest użycie GPT do optymalizacji sklepu internetowego pod SEO. Chat GPT może podsunąć Ci m.in. słowa kluczowe, frazy, tytuły lub metaopisów do tekstów.

Chat GPT, a SEO

Mimo iż Chat GPT może być dla Ciebie pomocny w wielu kwestiach związanych z SEO, to musisz pamiętać, że nie zastąpi on samodzielnego wyciągania wniosków, czy poprawy tekstów. Po wielu tygodniach sprawdzania GPT w naszej firmie doszliśmy do wniosku, że teksty, które wyrzuca chat, nie są w 100% unikatowe i przez to, że narzędzie stało się tak popularne, wiele firm powiela te same pomysły na artykuły w tym sama wyszukiwarka Google. Dlatego używając chatu do pisania, traktuj jego podpowiedzi jako uzupełnienie wiedzy, a nie pewnik, którego możesz używać bez żadnego sprawdzania, ponieważ często zdarzają się niedociągnięcia w wiedzy bądź niepoprawne informacje, a nawet literówki!

Przykład użycia GPT do wsparcia w pozycjonowaniu

Masz problem z samodzielnym wytypowaniem fraz do artykułu na bloga? Zadaj pytanie na chacie i poczekaj na podpowiedzi, które ułatwią Ci dalszą pracę. Część z nich możesz zredagować i użyć, a inne odrzucić. Jeśli podpowiedzi nie są dla Ciebie wystarczające, to zadaj pytanie jeszcze raz.

Frazy do artykułu na blog Chat GPT Sellingo.pl

Przykład użycia chatu do opisu kategorii do sklepu internetowego

Jak widzisz na załączonej grafice Chat GPT całkiem dobrze radzi sobie z opisami produktowymi i jest w stanie nam zapełnić w dużej mierze opisy np. do kategorii do sklepu internetowego. Jednak przed wstawieniem “wyrzuconego” tekstu przez Chat GPT polecamy Ci, abyś najpierw go przeczytał i odpowiedniego zredagował pod swoje potrzeby. Jak wspominaliśmy, nie bierz gotowego tekstu za pewniak. 

Opis kategorii wygenerowany przez Chat GPT Sellingo.pl

Przykład użycia chatu w celu wyszukiwania informacji

Naszym zdaniem jedną z ciekawszych opcji wykorzystania Chatu GPT jest właśnie wykorzystywanie go w przeszukiwaniu informacji. Zauważyliśmy w swojej pracy przy częstym korzystaniu z Chatu GPT, że najlepiej się on sprawdza, jako narzędzie do szukania odpowiedzi na ciężkie pytania. Jest to znacznie wygodnie, niż szukanie np. w Google, ponieważ możesz kontynuować rozmowę z chatem na podstawie wcześniejszych pytań. Z każdym kolejnym pytaniem Chat będzie podpowiadał Ci coraz to lepsze odpowiedzi.

Odpowiedź na pytanie ChatGPT Sellingo.pl

Podsumowanie i krótkie wskazówki dotyczące Chatu GPT

Jak widzisz możliwości Chatu GPT są naprawdę duże, choć odpowiednie wpisywanie komend może być przydatne. Pamiętaj o prostym języku, jasnych komunikatach i w razie potrzeby powtarzania pytań, aby były one jak najbardziej precyzyjne. Nie zapominaj również, że możesz kontynuować rozmowę z chatem, nawet jeśli nie da Ci on od razu prawidłowej odpowiedzi. Wystarczy go naprowadzić na właściwe tory. Oprócz tego pamiętaj, że:

  • Chat GPT nie ma dostępu do danych po 2021 roku, dlatego nie zawsze możesz liczyć na aktualne informacje, zwłaszcza jak potrzebujesz szybkich newsów. 
  • Content, który daje Ci Chat GPT nie zawsze będzie unikatowy, ponieważ takie same odpowiedzi na pytania mogą dostawać inni użytkownicy. 
  • Chat GPT nie działa nieomylnie i mogą zdarzyć się pomyłki w treściach, które Ci dostarcza, dlatego warto sprawdzić informacje dwa razy w niezależnych źródłach. 
  • Dane, które udostępniasz mogą być przechowywane na serwerach OpenAI, bo ten model nie zapewnia pełnej ochrony prywatności. 

A jak ChatGPT ocenił ten artykuł? Sami go o to zapytaliśmy korzystając z prompta: Sprawdź poprawność informacji i oceń poniższy artykuł.

A jak ChatGPT ocenił ten artykuł? Sellingo.pl

2.1/5 - (26 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.