Atrybuty i warianty w sklepie internetowym Sellingo
Atrybuty i warianty w sklepie internetowym Sellingo
W oprogramowaniu dla sklepów internetowych Sellingo możesz zaoferować klientom wielowariantowe produkty zarówno w sklepie internetowym jak i w Allegro. Możesz też szybko przydzielić charakterystyczne elementy szczególne w postaci atrybutów.
Uporządkowana baza produktowa
W bazie sklepu internetowego mamy różne towary odznaczające się materiałem wykonania oraz rozmiarem lub poszczególnymi właściwościami technicznymi. W celu ich uporządkowania możemy je pogrupować i w ten sposób stworzyć przejrzystą bazę poszczególnych produktów podzielonych na kategorie. Robimy to również po to, by klient mógł w sposób intuicyjny i prosty wyszukać interesujący go produkt — zawężając wyniki wyszukiwania przez filtry. Wszelkie te zabiegi mają za zadanie zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
W tym artykule przybliżymy Ci możliwości towaru na karcie produktu w sklepie internetowym, wyjaśnimy również czym są atrybuty i warianty.
Co to są atrybuty produktu?
Atrybut to cecha stała produktu wprowadzanego na stan sklepu internetowego. Atrybuty pozwalają na zapoznanie się z parametrami szczegółowymi konkretnego produktu.
Aby lepiej to zrozumieć, spójrzmy na sklep naszego partnera Unisono, który na stronie produktu w tym przypadku bluzki przypisuje jej określone atrybuty. W przypadku tego sklepu odzieżowego atrybuty, to szczegóły produktu tj. skład procentowy materiału, z jakiego bluzka została wykonana: modal 55%, wiskoza 45%.
Dla produktów danego rodzaju, utworzysz grupy atrybutów w panelu administracyjnym (w karcie Asortyment > Atrybuty). Następnie w karcie produktu, w trakcie uzupełniania danych, w szybki sposób wybierzesz uzupełnioną wcześniej grupę i przydzielisz atrybuty dla konkretnych produktów.
Gdy wystawiasz produkty na zintegrowanych w Sellingo kontach Allegro dokonasz szybkiego mapowania uzupełnionych atrybutów z parametrami Allegro.
Uwaga! Atrybuty muszą być dodane przynajmniej w jednym produkcie, aby wyświetliły się w filtrach i ułatwiły wyszukiwanie potencjalnym klientom.
Jeżeli Twoje produkty cechują się określonymi, niezmiennymi cechami możesz wykorzystać potencjał atrybutów. Klient uzyska wtedy szczegółową specyfikację danego produktu, co wpłynie na jego bardziej świadome i udane zakupy.
Sprawdźmy jak ustawić atrybuty produktu w Sellingo?
1. Zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu Sellingo.
2. W zakładce Asortyment kliknij Atrybuty.
3. Edytuj istniejącą grupę, albo zacznij dodawanie nowej.
4. Wpisz nazwę nowej grupy atrybutów i zapisz zmiany. W razie potrzeby, zaznacz odpowiedniki dla Allegro.
5. Przy każdym atrybucie zaznacz pole Pokazuj w filtrach.
6. Dodaj cechy atrybutu, wpisując poszczególne pozycje.
7. Gdy wpiszesz poszczególne pozycje — zapisz zmiany.
8. Teraz przejdź na kartę produktu i wybierz zakładkę Opis.
9. Zjedź suwakiem niżej i wybierz utworzoną wcześniej Grupę atrybutów oraz jej cechy. Możesz też wpisać atrybuty ręcznie. W produktach wymagających dokładnych atrybutów technicznych, np. z kategorii Elektronika możesz zaznaczyć więcej niż jeden atrybut do danej cechy.
10. Zapisz zmiany.
11. Wyczyść bufor, aby zmiany były widoczne od razu na stronie Twojego sklepu internetowego.
Co to są warianty w sklepie internetowym?
Wariant jest to cecha zmienna produktu w Twoim sklepie internetowym.
Biorąc pod uwagę nasz przykład z bluzką Unisono — wariantami są konkretne rozmiary: S, M, L. Klient może więc sam je wybrać, dokonując zakupu.
Warianty dodane (w tym wypadku do bluzki), pozwalają klientom wybrać konkretne kolory lub rozmiary w karcie produktu w sklepie internetowym. Wybór ten jest dla nich intuicyjny i uproszczony, przez co umożliwia kupno przez klienta danego produktu w trzech krokach.
Jeśli masz w swojej ofercie produkt, który cechuje się określonymi wariantami i chcesz, aby Twoi klienci w sposób łatwy mogli je zmieniać na stronie produktu – możesz skorzystać z ustawienia ich w Sellingo! Jak to zrobić?
- Na początku stwórz warianty w panelu administracyjnym, wybierając opcję Asortyment >Warianty.
2. Dodaj nową grupę wariantów lub edytuj już istniejącą.
3. Wpisz odpowiedni wariant w polu Nazwa, a następnie kliknij pole Dodaj opcje wariantu.
4. Wpisz opcje wariantu, w przypadku omawianej bluzki UNISONO będą to Rozmiar i Kolor. Koniecznie zapisz dokonane zmiany.
5. To dobry moment, aby zaznaczyć opcję Pokazuj w filtrach – chodzi o filtry wyszukiwarki na Twojej stronie.
6. Gdy stworzysz grupę np. Rozmiar, możesz dodać opcję wariantu, np. „S” klikając na przycisk Dodaj cechę.
7. Po utworzeniu odpowiedniej liczby wariantów, potrzebnych Ci do późniejszej identyfikacji produktów za pomocą filtrów, kliknij Zapisz.
8. Aby dodać warianty do produktów, przejdź do karty Warianty i opcje.
9. Wybierz stworzoną przez ciebie grupę wariantów. W naszym przypadku jest to „Bluzka”. Masz opcję dodania pojedynczych wariantów lub w przypadku wyboru wszystkich opcji — możliwość dodania wszystkich kombinacji wariantów do danego produktu jednym kliknięciem. W przykładzie dodamy wszystkie możliwe kombinacje wariantów.
- W zależności od potrzeby lista zapełni się pożądanymi przez Ciebie kombinacjami wariantów.
- W każdej z kombinacji uzupełnij podstawowe informacje (np. cenę, wagę, stan magazynowy) danego konkretnego wariantu. Możesz to zrobić w dowolnej chwili w naszym oprogramowaniu, klikając ołówek po prawej stronie listy wariantów.
11. Wystarczy tylko włączyć wybrane warianty, aby były widoczne w sklepie. W naszym przykładzie włączyliśmy wszystkie warianty.
12. Nie zapomnij zapisać dokonanych zmian.
13. Wyczyść bufor, aby zmiany były widoczne od razu na Twojej stronie.
14. Zobacz jak wygląda dodawanie wariantów w Sellingo w praktyce na naszym filmie!
Pamiętaj o tym, że:
- Atrybuty – cechy stałe danego produktu opisujące jego specyfikację np. materiał wykonania.
- Warianty – cechy zmienne dla produktu, np. rozmiar, kolor.
- Filtry w wyszukiwarce sprawiają, że klient szybciej może trafić na odpowiadający mu towar i go kupić.
- Sellingo.pl ułatwi Ci dostosowanie sklepu do potrzeb klienta.
- Służymy pomocą! Jeśli masz wątpliwości lub pytania związane z naszym oprogramowaniem, napisz: biuro@esprzedaz.com.
wszystko przejrzyście wyjaśnione, duży plus za pokazanie screenów 🙂 dzięki
właśnie takich poradników brakowało mi u konkurencji, wybrałem oprogramowanie, kontakt z pomocą cisza, po roku wszystko się zakończyło. Takie materiały bardzo pomagają osobą które rozpoczynają sprzedaż w internecie