Cyber Monday – co to jest i kiedy wypada?

Każdy konsument i zaangażowany nabywca wie, że po Black Friday następuje Cyber Monday, dający okazję na złapanie kolejnych produktów z okazyjnych promocji! Cyber Monday zostało zapożyczone prosto ze Stanów Zjednoczonych i jest to tak samo rozchwytywane jak Czarny Piątek. Zaraz po Święcie Dziękczynienia Amerykanie ruszają na poświąteczne zakupy, aby skorzystać z okazji do zrobienia o wiele tańszych zakupów. Zazwyczaj promocje trwają od Czarnego Piątku do Cyfrowego Poniedziałku, więc klienci mają aż 4 dni na to, aby skorzystać z okazji! Tak samo również przyjęło się i w Polsce, gdzie Cyfrowy Poniedziałek i Czarny Piątek są rozchwytywane przez konsumentów! Weekend promocji, to dobry czas na to, aby móc zaprezentować swoim klientom gorące okazje, ale i wszelkie inne korzyści zakupów w Twoim sklepie internetowym!

Cyber Monday wypada w 2022 roku 28 listopada, dlatego zaplanuj akcję promocyjną w swoim sklepie już wcześniej!

Czym się różni Black Friday od Cyber Monday?

Można śmiało stwierdzić, że Czarny Piątek i Cyfrowy Poniedziałek różnią się znacząco od tego co jest w Stanach Zjednoczonych, a u nas w Polsce. W USA Black Friday jest uznawany za dzień, gdzie można nabyć taniej elektronikę, czy sprzęt AGD. Z kolei w Cyber Monday to okazja to zakupów w internecie od kiedy e-commerce zyskało uznanie na całym świecie. U nas w Polsce przyjęło to odwrotny tor i w Black Friday zazwyczaj wszystkie sklepy internetowe, marki i firmy przeceniają wszelkie produkty, nie tylko te elektroniczne. W Polsce Czarny Piątek to okazja do tańszych zakupów we wszystkich sklepach stacjonarnych i internetowych. Z kolei Cyfrowy Poniedziałek w Polsce, to dobra okazja do zakupów w sieci, aczkolwiek głównym powodzeniem cieszą się sklepy z elektroniką, sprzętem domowym RTV i AGD, ale też sklepy, które uznają Cyber Monday za takiego, jakiego jest w Stanach Zjednoczonych. Nabywanie dóbr przez internet stało się popularne na początku lat 2000, a Cyfrowy Poniedziałek powstał w 2005 roku i od tamtego czasu sukcesywnie zwiększa się jego popularność. Można też śmiało stwierdzić, że przychody sprzedawców z okresu Black Friday i Cyber Monday zwiększają się z roku na rok, a klientów nieustannie przybywa w tym czasie!

Cyber Monady w Sellingo.pl

Cyfrowy poniedziałek – jest opłacalny dla klientów?

Jeśli już wiesz, czym jest Cyber Monday, to warto się przyjrzeć temu, czy wprowadzać go jako promocję w sklepie internetowym bądź stacjonarnym. Przytoczymy kilka argumentów, które znacząco przemówią za tym, że Cyfrowy Poniedziałek, to ukłon w stronę konsumentów i ich potrzeb.

  • Wyjątkowe przeceny do nawet – 70% to wystarczający i najważniejszy powód, dla którego konsumenci pojawią się w Twoim sklepie internetowym z dużym prawdopodobieństwem, że coś kupią!
  • Dobry moment do zakupów przed Świętami Bożego Narodzenia z gwarancją dostawy i niższych cen niż normalnie. 
  • Więcej przedmiotów za cenę jednego lub dwóch, to również dobra wymówka dla klienta do tego, aby zrobić zakupy. 
  • Możliwość zakupu prezentów, które wcześniej sobie klient upatrzył i zaplanował kupić, to kolejny ważny powód, aby klient zajrzał do Twojego sklepu. 
  • Cyber Monday to doskonały czas do tego, aby uzupełnić zużyte produkty i kupić nowe, takie same po niższej cenie!

Przeczytaj też: Black Friday w sklepach Sellingo

Zrób zakupy w Cuber Monday Sellingo.pl

Jak przygotować sklep internetowy pod Cyber Monday?

  • Jeżeli na co dzień masz bardzo dużo zamówień, to w Cyber Monday możesz spodziewać się jeszcze większego natężenia. Właśnie dlatego przed Cyfrowym Poniedziałkiem przygotuj dobrze serwer, bądź przejdź w tym czasie na wyższy, aby uniknąć częstej wpadki sklepów internetowych w tym czasie. 
  • Zadbaj o odpowiednią promocję i nagłośnienie Cyber Monday na innych kanałach sprzedaży typu: Facebook, Instagram, TikTok. 
  • Przygotuj ofertę promocyjną zawczasu wraz z bannerami i innymi odnośnikami. 
  • Zrób testowe zamówienie ze sprawdzeniem kodu rabatowego lub w celu sprawdzenia, czy rabaty dobrze się naliczają!
  • Przemyśl oferty rabatowe i zastanów się, czy robisz promocję na wybrane produkty, czy na cały asortyment sklepu. 
  • Zastanów się nad płatnymi reklamami w wyszukiwarkach, aby dotrzeć do większego grona klientów, którzy skorzystają z Twojej promocji.
Zastosuj wyprzedaż i zaoferuj klientom atrakcyjne zniżki w Sellingo.pl

Jakie promocje są najkorzystniejsze dla klientów?

Myślisz ile rabatu powinieneś przyznać na zakupy klientom podczas Cyber Monday? Jeśli tak, to koniecznie przeczytaj to zanim podejmiesz ostateczną decyzję! Wśród konsumentów panuje trwała tendencja do tego, aby zainteresować się zakupami w danym sklepie, gdy rabaty zaczynają się minimum od -20/30 %. Jeśli zależy Ci na prawdziwym zainteresowaniu wśród klientów, to najkorzystniejszym dla Ciebie i dla nich rabatem będzie -49% lub 50% na całość asortymentu. Jest to na pewno najlepiej widziana wśród klientów oferta, która ma dużą skuteczność. Pamiętaj, że dobrze przeprowadzana akcja promocyjna, to długofalowe korzyści w postaci stałych i zadowolonych klientów.

4.2/5 - (10 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.