Poradnik sprzedawcySkuteczna sprzedaż online

Kup teraz, zapłać później – nową, ulubioną maksymą e-Klientów? Zwiększ swoją sprzedaż z płatnościami odroczonymi!

Kup teraz, zapłać później!

Buy now, pay later, w skrócie BNPL – czyli płatności odroczone, to jedna z najchętniej wybieranych przez konsumentów metoda płatności za towary i usługi podczas zakupów online.

Czym są płatności odroczone?

Płatności odroczone to bezkosztowy sposób na przesunięcie terminu zapłaty za zakupy na określony okres, na przykład 30 dni. W praktyce oznacza to, że klienci, dokonując zakupów w sklepie internetowym, nie muszą od razu wydawać swoich pieniędzy. Zamiast tego, firma oferująca usługę płatności odroczonej przejmuje rolę płatnika i przekazuje odpowiednią sumę pieniędzy sprzedawcy za dokonaną transakcję.

Opisana metoda płatności jest niezwykle intuicyjna i łatwa w użyciu. Cały proces przebiega bardzo szybko, w zaledwie kilka sekund, a co najważniejsze, klient nie musi się logować do swojego banku ani podawać danych karty płatniczej. Aby potwierdzić transakcję w sklepie online, wystarczy mieć przy sobie telefon komórkowy, na który zostanie wysłany unikalny kod w wiadomości SMS. Po wpisaniu kodu w formularzu płatności, zamówienie klienta jest natychmiast opłacone.

Wzrost popularności. Czemu akurat teraz?

Pandemia, inflacja, wzrost stóp procentowych i kryzys gospodarczy przyczyniły się do zmian konsumenckich Polaków. W sierpniu 2022 r. Izba Gospodarki Elektronicznej udostępniła raport „W kryzysie do e-commerce”, w którym wskazała, że 54% konsumentów obawia się inflacji, 71% Polaków stara się optymalizować wydatki, a 79% konsumentów w związku z kryzysem zmieniło swoje nawyki zakupowe.

Według najnowszego badania Izby Gospodarki Elektronicznej, aż 14% ankietowanych zadeklarowało, że w okresie kryzysu zamierza korzystać z płatności odroczonej, podczas gdy w zeszłorocznej edycji badania taką odpowiedź udzieliło zaledwie 1% ankietowanych. To wyraźny znak, że popularność BNPL wzrasta w czasach spowolnienia gospodarczego i zasługuje na uwagę ze strony właścicieli sklepów internetowych.

Dane udostępnione przez PayPo potwierdzają rosnącą popularność usługi BNPL. W Polsce w ciągu ostatniego roku liczba klientów korzystających z PayPo wzrosła z 650 tys. (na koniec 2021 r.) do 1,1 mln (na koniec 2022 r.). W tym samym roku klienci dokonali łącznie aż 8,1 mln transakcji o rekordowej wartości 2,1 mld zł, co oznacza, że łączna wartość transakcji prawie podwoiła się w porównaniu z 2021 r., gdzie wyniosła 1,1 mld zł przy 5,5 mln transakcji. To ważne, że średnio co szósta transakcja w sklepach internetowych jest realizowana z użyciem PayPo, a dla niektórych partnerów udział PayPo w koszykach sięga nawet 40%.

To ważne, że średnio co szósta transakcja w sklepach internetowych jest realizowana z użyciem PayPo - zintegruj tą metodę w Sellingo!

Korzyści płynące z wybrania metody płatności odroczonych przez konsumentów

Wielu klientów decyduje się na skorzystanie z płatności odroczonej, aby najpierw przetestować produkt przed ewentualną opłatą. Ta metoda umożliwia elastyczne zarządzanie budżetem, pozwalając klientom na dokonanie zakupu nawet wtedy, gdy aktualnie nie posiadają wystarczających środków. To doskonały sposób na zakupienie droższego i bardziej pożądanego produktu bez ryzyka nadwyrężenia budżetu.

Dodatkowo usługodawcy często oferują opcję rozłożenia zakupu na wygodne raty poza odroczonym terminem płatności. Szczególnie w okresach zwiększonych wydatków, na przykład podczas świąt, odroczona płatność okazuje się niezwykle przydatna.

Warto podkreślić, że większość przypadków usługodawca oferuje tę opcję bez dodatkowych kosztów (odsetki naliczane są tylko po przekroczeniu terminu zapłaty), co czyni ją atrakcyjną alternatywą dla tradycyjnych pożyczek.

Wykorzystaj płatności odroczone i sprzedawaj więcej!

Dzięki BNPL klienci są skłonni zrobić większe zakupy i śmielej oraz szybciej decydują się na zakup drogich produktów. Dzięki temu Ty i Twój sklep internetowy również zyskujecie na wprowadzeniu metody płatności odroczonych.

Konsument wybiera to, na czym naprawdę mu zależy, czy też dokonuje zakupu większej liczby produktów. Dodatkową wartością jest również możliwość otrzymania produktu przed zapłatą. Mogąc najpierw sprawdzić produkt, mają oni świadomość, że robią pewne i bezpieczne zakupy. Sklepy internetowe zyskują również dużo niższą liczbę porzuconych koszyków (to nawet od 20 do 30%, jak twierdzi Adam Bułka z PayPo).

Badanie Twisto, jednej z firm oferujących BNPL w Polsce, pokazuje, że wprowadzenie tej formy płatności przyniosło sklepowi online szereg pozytywnych wyników, takich jak:

  • Zwiększenie średniej wartości koszyka zakupowego, aż o 79%
  • Wzrost przychodów ze sprzedaży internetowej o 76%
  • Nowe grupy lojalnych, powracających klientów o 75%
  • Wzrost konwersji sprzedaży o 74%
  • Zakupy częstsze o 54%

Płatności odroczone są odpowiedzią na oczekiwania i potrzeby klientów, którzy poszukują elastycznych możliwości dokonywania transakcji w sklepach internetowych. Wprowadzenie tej opcji pozwala także na zdobycie przewagi konkurencyjnej, zwłaszcza w przypadku sprzedaży popularnych produktów.

Jak skutecznie wprowadzisz metodę BNPL?

Ważne jest, abyś poinformował swoich klientów o możliwości skorzystania z metody płatności odroczonej. Aby to zrobić skutecznie, warto wyraźnie oznaczyć tę opcję jako osobną formę płatności w checkoucie oraz wcześniej poinformować klienta o jej dostępności na stronie produktu lub w stopce sklepu.

Zadbaj o odpowiednią komunikację, używając atrakcyjnych CTA (Call to Action) na stronach, np. „Kup teraz, zapłać za 30 dni”, co może zwiększyć sprzedaż bez konieczności zwiększania budżetu reklamowego.

Warto także prowadzić odpowiednią komunikację w reklamach i mediach społecznościowych, podkreślając dostępność tej metody płatności. Według testów PayPo takie komunikaty przyciągają nawet 8 razy więcej kliknięć i konwersji na stronie sklepu niż inne formy reklamy. Dzięki temu zwiększa się liczba zamówień w sklepie, a wartość tych transakcji może wzrosnąć nawet o 30%.

Nie czekaj i już dziś zintegruj swój sklep internetowy Sellingo z PayPo, Comfino i Twisto

1. Dzięki integracji płatności odroczonych PayPo z platformą Sellingo masz możliwość zapewnienia Twoim klientom wygodnego sposobu opłaty za zakupy w Twoim sklepie internetowym. Ta metoda zakupów stwarza niezwykłą wygodę dla klientów, ponieważ umożliwia im przetestowanie towaru i ewentualny zwrot bez konieczności blokowania ich środków finansowych. Dzięki temu klienci mogą podejmować bardziej przemyślane decyzje zakupowe, nie obciążając nadmiernie swojego budżetu!

Jak uruchomić integrację z PayPo?

2. Comfino również umożliwia Ci przesunięcie terminu zapłaty, co pozytywnie wpłynie na wzrost sprzedaży w Twoim sklepie internetowym. Dostarczenie różnorodnych i elastycznych opcji płatności poszerzy Twoją grupę docelową, zwiększając potencjał osiągania nowych klientów.

Jeśli chcesz zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków, warto wypróbować rozwiązanie oferowane przez Comfino na Sellingo. Dzięki bezpłatnej integracji, korzyści dla Twojego sklepu internetowego idą w parze z brakiem dodatkowych kosztów.

Jak uruchomić integrację z Comfino? 

3. Twisto to płatność odroczona, którą zyskasz wraz z uruchomieniem bramki płatniczej iMoje od ING Bank Śląski. Bezpłatna integracja z iMoje to świetne rozwiązanie płatnicze, umożliwi Ci wygodną płatność Blikiem, szybkie przelewy, płatność kartą, a także opcję odroczonych płatności Twisto.

Jak uruchomić integrację z Twisto?

4. W tym roku wdrożymy również integracje z systemem płatniczym PragmaGO, który zapewni Twojej firmie płynność finansową w każdych warunkach – zapłaci za faktury, które wystawiasz, na długo przed tym, nim zrobią to Twoi klienci. PragmaGO umożliwi Ci też dostęp do gotówki na sfinansowanie wydatków firmowych,  zawsze wtedy, gdy będziesz tego potrzebować.

Podsumowanie

Płatności odroczone, czyli BNPL, zyskują popularność wśród konsumentów, a wykorzystanie ich przynosi wiele korzyści sklepom internetowym. To bezkosztowy sposób na przesunięcie terminu zapłaty, umożliwiający klientom przetestowanie produktów przed zakupem, bez blokowania ich środków finansowych.


Integracja PayPo, Comfino i Twisto z platformą Sellingo ułatwia wprowadzenie tej opcji płatności do sklepu, co może zwiększyć liczbę zamówień i wartość transakcji. Dlatego warto wykorzystać tę formę płatności, zwłaszcza w czasach kryzysu, i skutecznie komunikować jej dostępność klientom. Płatności odroczone mogą zwiększyć średnią wartość koszyka, przyciągnąć nowych klientów i obniżyć liczbę porzuconych koszyków. Nie czekaj, wykorzystanie BNPL to skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym!

4.3/5 - (17 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.