Gotowe rozwiązaniaPoradnik sprzedawcySkuteczna sprzedaż online

Jak przenieść sklep internetowy na tańsze oprogramowanie?

Jak przenieść sklep internetowy na tańsze oprogramowanie?

Prowadzisz sklep internetowy i z pewnych względów chciałbyś przenieść go na platformę Sellingo.pl? Jest to możliwe i wszystko jest kwestią chęci oraz czasu. Jednak sama migracja prężnie działającego, rozbudowanego sklepu internetowego nie jest prosta.

Na stopień skomplikowania operacji wpływają nawet takie kwestie jak potencjalnie aktywne reklamy w Google Ads, podpięcie do Google Search Console oraz sposób, w jaki sklep internetowy był dotychczas pozycjonowany. Wiele zależy od ruchu, jaki jest generowany na stronie głównej i podstronach sklepu internetowego. Innymi słowy, jest trochę zabawy z linkami oraz ich przekierowywaniem, aby Twój portal nie spadł w rankingu wyników wyszukiwania Google. Proces przenoszenia sklepu internetowego na nową platformę wymaga dokładnego zaplanowania i musi być przemyślany, a wtedy wszystko zakończy się sukcesem i bez strat dla wypracowanych pozycji sklepu.

Odpowiednio przygotowany plan działania pozwala uniknąć najczęstszych komplikacji występujących podczas przenoszenia sklepu internetowego z jednej platformy na drugą. Proces przenoszenia sklepu internetowego musi być podzielony na etapy, które powinny uwzględniać zachowanie ciągłości funkcjonowania prowadzonych kampanii reklamowych (Google Ads) tak, aby nie ponieść strat w ustawionym dla nich budżecie. Niezbędne jest ustalenie zakresu prac, bowiem ma to znaczenie strategiczne oraz wpływa ostatecznie także na czas trwania procesu i jego cenę (o ile korzystasz z pomocy specjalistów).

Najważniejszą kwestią jest moment rozpoczęcia migracji – im mniejszy ruch na stronie internetowej – tym lepiej. Ograniczy to ewentualne straty wynikające z chwilowej przerwy w działaniu sklepu internetowego. Zwykle jest to okres wakacji, chociaż tak naprawdę jest to zależne od wielu czynników, w tym od branży. Musisz mieć świadomość, że migracja oznacza przynajmniej jeden dzień przerwy w działaniu sklepu (jest to niezbędny czas na przeniesienie go, chociażby na nowy serwer). Weź pod uwagę kolejne dwa na przeprowadzenie testów i wprowadzenie ewentualnych poprawek, które będą prawdopodobnie konieczne przy tak złożonej procedurze.

UWAGA!

Pamiętaj, aby w czasie migracji wyłączyć chwilowo kampanie reklamowe prowadzone w Google Ads!

Musisz odpowiedzieć sobie na konkretne pytania. Na przykład: czy sklep internetowy będzie przenoszony z całym asortymentem, pełną bazą zamówień oraz klientów? Czy sklep internetowy istnieje już dłuższy czas? Czy warto przejmować się ciągłością jego indeksacji w wyszukiwarkach internetowych? 

Pamiętaj o przekierowaniach

Niezwykle istotną kwestią jest ustawienie przekierowań, które to muszą być zaplanowane ciut wcześniej. Wszystko będzie oparte o listę stron naszego portalu/sklepu. Częstym zabiegiem jest na tym etapie skorzystanie z narzędzia do przeskanowania struktury sklepu internetowego, takie jak, np.: „Screaming Frog”. Po zgrupowaniu linków zostaną one prześwietlone w poszukiwaniu duplikowanych pozycji, a następnie usunięte, resztę przekierowana na stronę 301.

UWAGA!

Jeżeli masz sklep postawiony na swojej domenie, zadbaj o jej podpięcie do Google Search Console. Natomiast jeżeli zmieniasz ją na nową – koniecznie pamiętaj o jej podmianie w Google Search Console. Google podsunie Ci odpowiednie instrukcje, które krok po kroku, poprowadzą cię przez każdy z tych procesów.

Sklep internetowy Sellingo.pl

Uruchomienie nowego sklepu i import asortymentu

Przeniesienie całego asortymentu sklepu internetowego może być trudne, jeżeli oferta sklepu jest bardzo rozbudowana – jednak jest to oczywiście możliwe. Pamiętaj, że będziesz potrzebować przygotowanych plików eksportu z produktami, w których znajdą się pełne informacje o oferowanym przez Ciebie towarze. Mowa o stanach magazynowych, cenach, wariantach w jakich występują, powiązaniach z innymi produktami, zdjęcia, linki atrybuty, opisy itd. Zasada jest prosta, im więcej informacji wyeksportujesz do pliku „xml”, tym mniej będziesz miał pracy nad nowym sklepem, aby przywrócić mu pełnię świetności. Innymi słowy „im lepiej się przygotujesz, tym pełniejszy będzie import danych z poprzedniego sklepu”.

Przygotowany plik „xml” koniecznie prześlij do Biura Obsługi Klienta grupy eSprzedaż na adres biuro@esprzedaz.com, aby dział techniczny przeprowadził jego import w umówionym wcześniej terminie. Musisz pamiętać także o swoich klientach, którzy nie muszą być wcale świadomi zmiany platformy sklepu. Pozostaw na czas migracji stronę 503 z krótką informacją o przyczynach przerwy technicznej. Warto podać na niej także aktualny i działający adres mailowy, gdyby pojawiła się konieczność kontaktu między Klientem a Tobą w okresie przerwy technicznej.

UWAGA!

Warto przeprowadzić na nowej stronie audyt SEO, celem wprowadzenia poprawek do optymalizacji sklepu jeszcze przed jego ponownym uruchomieniem.

Ważną kwestią po zakończeniu migracji jest sprawdzenie, czy stara mapa strony internetowej została usunięta i w jej miejsce jest zgłoszona już nowa (chodzi oczywiście o Google Search Console). Koniecznie sprawdź linki przekierowujące na nową stronę oraz to, czy błędnie nie przeniosą one potencjalnych klientów na stronę 404. Oczywiście, gdyby takie coś miało miejsce, konieczne będzie ustanowienie dla nich odpowiednich przekierowań. Pamiętaj o stworzeniu nowych skrzynek mailowych i przeniesieniu tam korespondencji – jej ciągłość jest niezwykle istotna zarówno dla Klientów, jak i dla Ciebie.

Jak to mówią „diabeł tkwi w szczegółach” wystarczy drobne niedopatrzenie, a może pojawić się problem, np. ze złożeniem zamówienia w nowym sklepie, bądź pojawi się coś, co uniemożliwi dokonanie płatności. Wszystko powinno zostać sprawdzone i przetestowane – najlepiej, zanim na nowo włączysz swój sklep. Testy najlepiej przeprowadzić w okresie produkcyjnym, co pozwoli na uniknięcie potencjalnych błędów, jakie mogłyby zostać przeniesione ze środowiska testowego.

UWAGA!

Pamiętaj o skryptach, jakie wykorzystywałeś w poprzedniej wersji sklepu, kodach konwersji oraz Google Analytics. Ponadto, jeżeli korzystałeś z porównywarek cenowych, będziesz musiał podmienić stare linki na nowe.

Bardzo ważną kwestią jest sprawdzenie sklepu również pod kątem wydajności, szybkości ładowania się stron i podstron. Pozwoli to na określenie szacunkowego obciążenia sklepu i przeprowadzenie dodatkowej optymalizacji (o ile będzie ona wymagana).

Chciałbyś przenieść swój sklep na oprogramowanie Sellingo.pl?

Zachęcamy do kontaktu z naszym działem obsługi klienta, a po dogadaniu szczegółów nasi specjaliści zapewnią bezproblemową migrację na nowe, lepsze oprogramowanie. Mamy olbrzymie doświadczenie, dzięki któremu zaplanowanie przeniesienia sklepu oraz jego ponowne uruchomienie nie będzie żadnym problemem.

UWAGA!

Nie pobieramy żadnych prowizji zakupowych – niezależnie ile towaru sprzedaż.

ZALETY, OBOK KTÓRYCH TRUDNO PRZEJŚĆ OBOJĘTNIE

  • Panel administratora sklepu jest przejrzysty i intuicyjny w obsłudze.
  • Nie musisz posiadać własnego hostingu, otrzymasz go w pakiecie (nawet w darmowej wersji oprogramowania) wraz z szablonem graficznym i subdomeną.
  • Nasza platforma została zoptymalizowana pod kątem rozwiązań marketingowych, ale także jest w pełni funkcjonalna.
  • Brak jakichkolwiek limitów w ilości produktów na sklepie (jedyną kwestią jest ich „waga” – darmowy pakiet ma tutaj 5000 mg ograniczenia co do przestrzeni hostingowej).
  • Zapewniamy pomoc techniczną, zarówno drogą mailową. Zgłoszenia mogą spływać 24h/7 dni w tygodniu.
  • Częste aktualizacje nie tylko poprawiają bezpieczeństwo, ale także optymalizują lub dodają nowe funkcjonalności. Ponadto są całkowicie zautomatyzowane – wystarczy kliknąć „aktualizuj”.
  • Brak ograniczeń w tworzeniu skrzynek mailowych, zintegrowany menadżer wysyłek, który obejmuje wszelkie nadane i zlecone przesyłki (w tym także listy przewozowe), umożliwia także monitorowanie ich statusów.
  • Jeżeli zechcesz, będziesz mógł skonfigurować automatyczne wysyłanie maili bądź SMS z informacjami dla klientów o etapie realizacji zamówienia.
  • Oferowana przez nas platforma posiada zarówno pełną integrację z najpopularniejszymi dostawcami usług kurierskich, jak i szybkimi płatnościami.
  • Oferujemy szybką i darmową rejestrację domeny „.pl / .com / .com.” (z wyłączeniem darmowej wersji pakietu).
4.4/5 - (14 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.