Sellingo.pl – poznaj potęgę performance marketingu
Poznaj potęgę performance marketingu z Sellingo.pl
Zwiększ swoją sprzedaż i buduj zasięg, by zwiększyć sprzedaż i prowadzić działania rozliczane za efekt! We własnym sklepie internetowym możesz wykorzystać opcję performance marketingu. Możesz umieścić banery w swoim sklepie w Sellingo.pl i skutecznie prowadzić kampanię reklamową we współpracy w ramach sieci afiliacyjnej.
Jak działa nowoczesny marketing?
Podążając za nowoczesnym marketingiem, chcesz, by Twój sklep internetowy cieszył się wysoką popularnością? Jednym ze sposobów na wypromowanie Twojego sklepu internetowego jest szeroko pojęta współpraca z pośrednikami takimi jak influencerzy, blogerzy, czy youtuberzy, ale także duże portale internetowe zrzeszające wielu użytkowników. Wykorzystaj performance marketing w Twoim sklepie Sellingo i zyskaj więcej potencjalnych klientów w Twoim sklepie internetowym.
Performance marketing – działania i techniki reklamowe zorientowane na rezultaty oraz rozliczane za efekty.
Sieć afiliacyjna to narzędzie, pośredniczące w relacjach pomiędzy reklamodawcami a wydawcami dając im możliwość kontaktu i wymiany materiałów promocyjnych. Dzięki wykorzystaniu tej technologii zarówno reklamodawcy jak i wydawcy mogą w skuteczny sposób zoptymalizować swoje działania związane z marketingiem online.
Zostań reklamodawcą!
Gdy chcesz płacić wyłącznie za wyniki kampanii, zastanów się nad wyborem performance marketingu. Tego typu forma reklamy jest opłacana przez Ciebie wtedy, gdy uzyska pożądany przez Ciebie efekt. Mierzenie skuteczności jest dostępne w czasie rzeczywistym.
Marketing efektywnościowy może pomóc Twojej firmie wykorzystać bazę followersów, budżety oraz działania wydawców, przy minimalnych kosztach. Zwiększając świadomość konsumentów na temat Twojej marki i jej oferty możesz zyskać nowych klientów i przychody dla Twojej firmy. Możliwe jest realizowanie kampanii z różnymi stawkami na poszczególne kategorie produktów lub produkty.
Jak wybrać agencję reklamową?
Gdy zdecydujesz się na współpracę z agencją reklamową, która pomoże Ci pozyskać podmioty reklamujące Twój sklep internetowy, powinieneś zwrócić uwagę na szybkość działania agencji i czas odpowiedzi na Twoje zapytania bądź działania. Ważne jest także umożliwienie przez agencję bezpośredniego kontaktu między reklamodawcą a wydawcą. Zwróć też uwagę, czy wszystkie działania agencji mogą być przez Ciebie kontrolowane i czy masz możliwość weryfikacji partnerów, z którymi zdecydujesz się współpracować.
Zasadami, jakimi powinna kierować się agencja specjalizująca się w marketingu afiliacyjnym, są:
- transparentność,
- elastyczność,
- szybkość działania.
Przeczytaj również: Jak używać konfiguratora wyglądu sklepu Sellingo?
Wydawcy mają przede wszystkim sprawić, żeby na stronie Twojego sklepu internetowego pojawiło się więcej odwiedzających. Generowanie ruchu w Twoim sklepie będzie sprawiało większą liczbę konwersji – o to przede wszystkim chodzi! Ponadto pozyskasz kontakty, zbudujesz pozycję marki na rynku oraz pozyskasz leady kontaktowe.
Reklamodawca może wybierać spośród szerokiej gamy kanałów promocji, jakie oferują wydawcy. Obecnie dzięki innowacyjnym technologiom jest możliwy podgląd „na żywo” z odnoszonych efektów reklamy, co może znacząco wpływać strategię marketingową Twojego sklepu.
Bądź wydawcą!
Jeśli chcesz promować produkty i stać się wydawcą – możesz umieścić informację na temat chęci udostępniania reklam na swojej stronie internetowej sklepu. W ten sposób agencje będą wiedziały, że mogą nawiązać z Tobą współpracę. Możesz również zgłaszać się samodzielnie do agencji i wyrazić chęć współpracy.
Znanymi wydawcami są zazwyczaj – youtuberzy, instagramerzy bądź osoby ze sfery publicznej, które dzięki swoim kanałom reklamowym mogą dotrzeć do dużej rzeszy potencjalnych odbiorców – klientów. Jeśli posiadasz prężnie działający kanał społecznościowy czy blog możesz śmiało zacząć promować produkty i czerpać zyski z odniesionych efektów.
Jako wydawca możesz generować ruch za pomocą różnych metod lub platform. Nie mniej, jednak gdy rozpoczynasz pracę z agencją – musisz określić dokładnie swój obszar działań, ponieważ wymaga tego zawierana przez Ciebie umowa z agencją marketingową.
Zobacz też: Opinie W Sklepie Internetowym – Buduj Swoją Wiarygodność!
Umieszczaj reklamy w Sellingo.pl!
Gdy chcesz umieścić przekierowanie ze swojej strony internetowej na zewnętrzną stronę możesz to zrobić w naszym oprogramowaniu! W Sellingo możesz umieszczać banery w dowolnym miejscu na stronie Twojego sklepu. Układ banerów zmienisz w zakładce Administracja -> Wygląd sklepu. Możesz też tworzyć profesjonalne slidery. Gdy chcesz, by użytkownik po kliknięciu danego slajdu przeszedł do wybranej przez Ciebie strony wystarczy umieścić w edycji link do przekierowania – zaczynający się od http://.
Czytaj więcej: Jak dodać banery w sklepie?
Wykorzystanie Twojego sklepu Sellingo.pl w procesie afiliacji jest niezwykle proste – możesz zarówno umieszczać banery i slidery z bezpośrednimi linkami, jak również umieszczać artykuły na blogu. By to zrobić wystarczy wejść w zakładkę Treści ⇨ Aktualności, następnie kliknąć + Dodaj Aktualność. Zobacz, jak prosto dodać aktualność (artykuł) w naszej Pomocy: Jak dodać nową aktualność?
Dzięki naszemu edytorowi blokowemu możesz tworzyć treści, umieszczając w nich linki, materiały graficzne oraz materiały video. Więcej o tym jak tworzyć dobre artykuły przeczytasz w artykule: Jak tworzyć dobry content w Twoim sklepie?
Konkurencja między wydawcami
Agencje oferują najkorzystniejsze warunki współpracy, co oznacza, że jeden produkt bądź kategorię może reklamować wielu wydawców. Dzięki analizie kliknięć jest możliwy procentowy podział kosztów, nierzadko rozliczany jedną prowizją. Takie rozwiązanie łagodzi konkurencję w branży, a nawet promuje współpracę pomiędzy wydawcami.
Przykład:
Jedna konwersja reklamodawcy obsługiwana przez wielu wydawców może zostać podzielona według schematu:
- wydawca inicjujący,
- wydawca kontynuujący,
- wydawca końcowy.
W tym przypadku stawka z budżetu reklamodawcy jest dzielona na 3 osoby, dzięki analityce, podziałowi procentowemu oraz przyznaniu na ich podstawie różnej wagi danym wydawcom.
Sposoby rozliczeń
Jednymi z najpopularniejszych modeli rozliczeń efektywnościowych są:
CPS – Cost Pre Sale jest modelem rozliczenia reklamy internetowej na podstawie wygenerowanej sprzedaży. Reklamodawca dzieli się w tym modelu procentem od sprzedaży za użytkowników, którzy kliknęli daną reklamę i dokonali zakupu.
CPO – Cost Per Order to model rozliczenia reklamy internetowej polegający na tym, że reklamodawca rozlicza się za pomocą ryczałtu za każde zamówienie złożone w sklepie internetowym, dzięki reklamie.
CPL – Cost Per Lead to sposób rozliczania kampanii promocyjnych online, w którym płacimy za dostarczenie leada, czyli danych kontaktowych potencjalnego klienta lub wykonanie konkretnej akcji (np. wypełnienie ankiety).
Co w przypadku zwrotów?
Marketing efektywnościowy polega na czerpaniu zysków z określonych konwersji. W przypadku zwrotów dokonanych przez kupujących nie następuje ponowne rozliczenie i skorygowanie zysków wydawców. Kwestie zwrotów najlepiej ustalić z partnerami biznesowymi tak, by nie dochodziło na tym polu do spięć i nieporozumień.
Wybrane przykłady marketingu efektywnościowego
Baner – najprostsza i nadal skuteczna forma reklamy na stronie internetowej. Banery mają różne rozmiary, co czyni je elastycznymi formami, które można umieścić w dowolnym miejscu na stronie internetowej.
Galeria rotująca – umożliwia wypromowanie danej kategorii dzięki możliwości prezentacji kilku produktów.
Artykuły blogowe – bardzo często spotykaną formą współpracy, którą generują agencje reklamowe, są pisane przez copywriterów artykuły, które promują dany produkt lub usługę i zawierają linki wiodące do sklepów internetowych reklamodawców.
Podsumowanie
Dzięki wykorzystaniu performance marketingu:
- skutecznie wypromujesz własną markę,
- zdobędziesz większy zasięg,
- możesz jako wydawca wypromować produkt i czerpać z tego zyski,
- Twoja sprzedaż wzrośnie!
Dzięki umiejętnemu zarządzaniu kampaniami oraz implementacji strategii marketingowej możesz spodziewać się stałego wzrostu liczby generowanych transakcji. W marketingu efektywnościowym każda możliwość zwiększania zasięgu się opłaci – może ona przynieść konwersję, a zapłacisz za nią wyłącznie wtedy, gdy faktycznie do niej dojdzie. Ponadto możesz rozpocząć rozliczanie efektywnościowe z dowolnym budżetem.