Jak przygotować grafikę na social media w Canvie?
Jak przygotować grafikę na social media w Canvie?
Trudno sobie wyobrazić codzienne posty na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie bez grafik, które są ich częścią składową. Odpowiednia oprawa graficzna zapewnia nam większą oglądalność postów oraz przyciąga zainteresowanie klientów. Spośród dużej konkurencji na rynku ciężko się wyróżnić dobrym materiałem graficznym, dlatego dzisiaj opowiemy o najpopularniejszym programie do edycji zdjęć! Jeśli jesteś ciekawy jak przygotować grafikę na social media, która przyciągnie Twoich klientów, to przeczytaj nasz krótki poradnik po Canvie.
Czym jest Canva? Wiedza w pigułce
Canva zyskała popularność już kilka lat temu, kiedy relacje na Instagramie stały się bardzo rozchwytywane przez użytkowników tego serwisu. Canva dzięki dostępnym szablonom podbiła serca internautów, którzy chętnie używali ich do swoich relacji, w postach oraz miniaturkach na YouTubie. Program jest dostępny online, a założenie konta trwa kilka minut! Edytor udostępnia filtry, funkcje edytorskie, obrazki, projekty ulotek, plakatów, czy nawet zaproszenia.
To, co najważniejsze w Canvie, to fakt, że jest dostępna w pakiecie darmowym, a jeśli pakiet darmowy przestanie Ci starczać, to możesz przejść na pakiet Canva Pro. Czy darmowa wersja jest warta uwagi? Naszym zdaniem jak najbardziej! Podstawowy pakiet pozwoli Ci na pełną edycję zdjęć, dodanie czegoś od siebie oraz skorzystanie z darmowych elementów Canvy. Jeśli jesteś kreatywny i lubisz wyzwania, to nie potrzebujesz niczego więcej!
Wiele możliwości wyboru, prosty sposób na sukces
Canva jest bardzo prostym i intuicyjnym narzędziem, które oferuje edycję m.in.:
- Grafik do mediów społecznościowych
- Obrazków edukacyjnych lub do tworzenia zabaw
- Banerów biznesowych, marketingowych i prywatnych
- Tworzenie dokumentów od postaw m.in. do raportów, ofert i ankiet
Niezależnie od tego, czego w danym momencie potrzebujesz, to w Canvie jesteś w stanie stworzyć bajeczną, ruchomą relację, czy zwykły post na Facebooka z darmowego szablonu. Czcionkę i kolorystykę możesz dostosować bez problemu do swojego aktualnego brandingu, a łatwa możliwość dodania logo, czy zdjęcia pokreśli indywidualność Twojej grafiki.
Widok na edytor, gdzie widać menu obejmujące: szablony, elementy, elementy przesłane, tekst oraz zakładkę więcej, gdzie znajdziemy integracje np. z Facebookiem, czy Intagramem.
Jak stworzyć post od postaw z pomysłem?
Plusem Canvy jest jej różnorodność, która jest dostosowana do większości marek oraz firm na rynku. Wybierając jakikolwiek dostępny szablon, masz możliwość jego pełnej edycji wedle uznanej kolorystyki, zdjęć, elementów czy czcionki. Jak widzisz na załączonej grafice, zdjęcia posiadają znak wodny, aby mieć dostęp do większej bazy zdjęć, możesz wykupić Canvę Pro, ale nie jest to konieczne, ponieważ istnieje wiele stron z darmowymi zdjęciami. Jedną z takich stron jest np. pexels.com.
O czym warto pamiętać, tworząc grafikę w Canvie?
Mimo tego, że szablony są gotowe i przystosowane do tego, aby móc je wrzucić w takiej formie, jakiej są, to naszym zdaniem warto poświęcić chwilę na to, żeby Twoja grafika wyróżniała się pośród konkurencji.
- Po pierwsze zastanów się, czemu ma służyć dana grafika. Czy ma być ona czysto informacyjna? Może sprzedażowa? Jest to ważne z punktu widzenia klienta, który musi wiedzieć, co ma zrobić po zobaczeniu posta w Twoich social mediach.
- Następnie postaw na oryginalny pomysł i sprawdź swoją konkurencję, aby móc się wyróżnić wśród innych profili.
- Na końcu zadbaj o swój branding, czyli nigdy nie zapominaj o swojej identyfikacji wizualnej, która obejmuje logo, kolory, czy czcionkę, z jaką jest kojarzona Twoja firma.
Czym charakteryzuje się dobry post?
- Dobrą kompozycją tekstu, która nie zabiera całości grafiki i przyciągnie uwagę klientów. Zawsze dobrym zabiegiem będzie wezwanie do działania np. Kup już dziś!
- Spójnymi elementami graficznymi, które nawiązują do całości postu i mają dobrze dobrane kolory, które pasują do siebie. Używaj maksymalnie trzech kolorów.
- Typografią, logiem i identyfikacją wizualną, która instynktownie podpowie klientowi, że to chodzi właśnie o Twoją markę lub firmę.
- Zdjęciem, które przykuje uwagę, będzie nawiązywać do tematu i przede wszystkim będzie profesjonalnie wykonane. Zdjęcie, to najważniejsza część grafiki, więc poświęć chwilę, aby znaleźć te odpowiednie.
Jakie możliwości edycji daje Canva?
Canva jest darmowym narzędziem z pełnym pakietem, który jest korzystny nawet dla tych, którzy mają ograniczone możliwości np. ze zdjęciami, ikonami itp. Choć dużo zdjęć, czy elementów graficznych jest zarezerwowanych tylko dla użytkowników Canvy Pro, to nie oznacza, że nie znajdziesz nic dla siebie. Darmowe wzory są w 100% wystarczające na grafiki w social media, a pomysłowość i inne dostępne darmowe narzędzia pozwalają na stworzenie zadowalającej i pięknej grafiki.
Jeśli masz odrobinę wyobraźni, to dostępne linie, kształty, ikonki, czy animacje pozwolą na coś zupełnie nowego. Dostosowywanie koloru czy czcionki pod branding swojej firmy jest jak najbardziej możliwe, dlatego warto przetestować sobie te darmowe narzędzie i przekonać się na własnej skórze, czy działa.
Nowość w Canva – darmowy kreator dokumentów online
Od teraz możesz skorzystać również z nowości, która jest dostępna od niedawna na Canvie, czyli z darmowego kreatora online. Szczególnie, jako firma możesz potrzebować takiego kreatora do tworzenia nowych dokumentów lub przekształcania starych. Różnorodne szablony oraz narzędzia do edycji dają Ci dużo możliwości i na dłuższą metę ułatwią pracę w firmie.
Canva Docs oferuje m.in.:
- Błyskawiczne przekształcanie dokumentu w prezentację slajdów,
- Opcję dodawania linków wraz z ich podglądem (np. film z YouTube może być odtworzony bezpośrednio w dokumencie),
- Połączenia z popularnymi aplikacjami (np. Giphy, Google Maps, Emoji)
Chcesz dowiedzieć się więcej o darmowym kreatorze dokumentów online? Koniecznie zajrzyj na www.canva.com/pl_pl/tworzyc/dokumenty/ i zacznij korzystać z darmowego narzędzia.
Zobacz też: Jak przygotować bannery do sklepu internetowego w Canvie?