Zmiany w Google Ads od 21 września
Zmiany w Google Ads od 21 września
Google Ads to system reklamowy stworzony dla Google Chrome. Szacuje się, że ponad 65% użytkowników globalnej sieci korzysta właśnie z tej przeglądarki. Dlatego warto zadbać o widoczność w niej Twojego sklepu internetowego i produktów, które sprzedajesz.
W pierwszej kolejności po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę wyświetlają się właśnie reklamy produktowe i tekstowe, jak w przykładzie poniżej. Dopiero dalej pojawiają się wyniki organiczne — najbardziej cenne dla każdego właściciela sklepu, ponieważ pozycje na pierwszej stronie okupione są ciężką, długotrwałą pracą.
Pozycjonowanie sklepu internetowego podstawą skutecznego marketingu
Na obecność sklepu w pierwszych wynikach wyszukiwań organicznych ma wpływ pozycjonowanie strony. To roboty Google decydują, która witryna jest wartościową, aby pokazać ja internautom. W dobie rozwiniętej i zagęszczonej sieci e-commerce klient musi dokonywać nieustannych wyborów, którą platformę odwiedzić. W tej decyzji pomaga mu Google, podsuwając dobrze zoptymalizowane sklepy o unikatowej treści. Aby strona była przyjazna użytkownikowi, musi przede wszystkim być dla niego wygodna i intuicyjna, szybko się ładować oraz wyczerpywać daną tematykę. Co to oznacza?
Klient w naszym sklepie internetowym musi znaleźć odpowiedzi na wszystkie nurtujące go pytania. Dlatego content powinien być przemyślany i atrakcyjny. Pozycjonowanie jednak to nie tylko wartościowe teksty, które widzi internauta, to przede wszystkim meta tagi, alty, zdefiniowane adresy kanoniczne, które badają roboty. Jeśli nie wiesz, jak ugryźć tzw. optymalizację on-site, czyli działania mające na celu poprawę jakości naszej witryny, zachęcamy Cię do zapoznania się z materiałami dotyczącymi SEO. Jeśli chcesz, możesz w formularzu zostawić niezobowiązujący kontakt do siebie, a my wrócimy do Ciebie z bezpłatnym audytem Twojego sklepu!
Dlaczego warto inwestować w reklamy?
Biorąc pod uwagę to, że pozycjonowanie jest długotrwałym procesem, o który nieustannie trzeba się troszczyć — wskaźniki Google ulegają często zmianom, które trzeba śledzić i na nowo dostosowywać do nich stronę, aby nie stracić swoich efektów ciężkiej pracy. Właściciele sklepów równolegle inwestują w reklamy Google, które są nieodłączną częścią strategii marketingowej każdej firmy. O tym jak tworzyć reklamy w Google Ads rozmawialiśmy na jednym z bezpłatnych szkoleń, natomiast zalety Sellngo możesz poznać w naszym artykule. Jeśli nie masz jeszcze żadnych doświadczeń z tą platformą reklamową, polecamy film Twojej uwadze.
Pamiętaj, że reklamy Google także musisz ciągle kontrolować, aby nie stracić swoich funduszy. Dlaczego? W reklamie trzeba ustawić odpowiednią grupę docelową oraz zasięg lokalizacji, która konwertuje najlepiej, a także typ urządzeń, na których ma być wyświetlana reklama. A przede wszystkim należy dobrać odpowiednie frazy i wykluczyć niepotrzebne słowa kluczowe, sprecyzować cel kampanii i określić budżet!
Oczywiście można pójść na łatwiznę i ustawić taki sam budżet na każdy dzień, jednak czy nam się to opłaca? Jeśli nasi użytkownicy robią zakupy częściej w weekendy albo na początku miesiąca to warto w tych okresach zmaksymalizować nasze środki. Podobnie sprawa się ma, jeśli reklamujemy sklep stacjonarny. Godziny wyświetlania reklam powinny być dopasowane do godzin otwarcia sklepu, aby reklama doprowadziła użytkownika do celu, jakim jest odwiedzenie siedziby Twojej firmy!
Zmiany w systemie Google Ads
Również jak w przypadku pozycjonowania tutaj także Google zmienia swoje parametry. Na 21 września koncern zaplanował wprowadzenie nowego systemu opartego na ostrzeżeniach. Ma być on wdrażany przez trzy kolejne miesiące, ale na czym dokładnie polega? Jak wiadomo, nie wszystko jest dozwolone w Internecie. Google ma swoje wytyczne, według których reklamodawca musi postępować, aby jego reklama została dopuszczona do obiegu online.
I tak w Polsce na przykład niedozwolone jest promowanie środków niebezpiecznych i broni palnej. Każdy kraj lub region ma swoje indywidualne zasady. Co ciekawe, w krajach arabskich skupiają się na zakazie reklamowania środków antykoncepcyjnych. Od września w przypadku powstania naruszeń zasad Google, ostrzeżenia będą kierowane do reklamodawców, którzy umożliwiają nieuczciwe postępowanie, promują niezatwierdzone substancje, broń palną i części do niej, produkty powiązane lub inne rodzaje, materiały wybuchowe albo tytoń.
Reklamodawca może dostać trzy ostrzeżenia w formie powiadomienia e-mailowego oraz na konto z przypomnieniem o konieczności dostosowania się do ogólnych zasad. Pierwsze ostrzeżenie oznacza zawieszenie konta na 3 dni, drugie będzie wiązało się z 7-dniowa przerwą w wyświetlaniu reklam. Jeśli reklamodawca nie naprawi naruszeń (ma obowiązek usunąć niewłaściwe treści oraz przesłać formularz z potwierdzeniem), trzecie ostrzeżenie skutkuje bezterminowym zawieszeniem konta.
Reklamodawca może odwołać się od decyzji o ostrzeżeniu, jeśli uważa, że została ona wydana niesłusznie. W przypadku braku żadnych działań lub negatywnego rozpatrzenia odwołania, konto reklamodawcy nie będzie mogło wyświetlać reklam, a właściciel nie będzie mógł też tworzyć żadnych nowych treści. Ostrzeżenie pozostanie na koncie Google Ads przez 90 dni.
Zmiany te nie mają wpływu na procedury w przypadku rażących naruszeń zasad Google Ads, które według definicji „łamią przepisy prawa lub mogą wyrządzić znaczną szkodę naszym użytkownikom i naszemu ekosystemowi reklamowanemu w internecie”. Rażące naruszenia zasad skutkują natychmiastowym zawieszeniem konta po ich wykryciu, bez wcześniejszego ostrzeżenia. Do takich naruszeń należą: obchodzenie zabezpieczeń systemu, skoordynowane działania wprowadzające w błąd, podróbki produktów, reklamowanie nieautoryzowanych aptek, niedopuszczalne praktyki biznesowe czy naruszenia sankcji handlowych.
Jak widzisz, ustawianie Google Ads jest dosyć czasochłonnym zajęciem, więc jeśli chciałbyś pozostawiać tworzenie reklam Twojego sklepu internetowego specjalistom, zgłoś się do nas! A przedstawimy Ci konkurencyjną ofertę.