Urlop w sklepie internetowym – jak nie martwić się o biznes online?
Urlop w sklepie internetowym – jak nie martwić się o biznes online?
Prowadzisz sklep internetowy i planujesz wakacje? Jeśli masz własną działalność i nie zatrudniasz pracowników, którzy mogliby Cię zastąpić w okresie urlopowym, w panelu administracyjnym Sellingo mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie. Bezpłatny dodatek e-urlop pozwoli Ci na odpowiednią komunikację przerwy w działaniu Twojego sklepu.
Włącz dodatek e-urlop w sklepie Sellingo
Nie musisz pracować non stop, aby utrzymać konwersje w sklepie online na dobrym poziomie. Nie musisz też blokować sprzedaży w momencie, w którym wyjeżdżasz na wakacje. Wystarczy, że włączysz e-urlop w swoim sklepie internetowym! Informowanie klientów o opóźnieniu w dostawie jest kluczowe dla utrzymania dobrych relacji z użytkownikami. Dzięki temu unikniesz negatywnej opinii oraz podtrzymasz pozytywny wizerunek Twojej marki. Klienci, którym nie zależy na szybkiej dostawie, nadal skorzystają z opcji kupienia Twojego produktu. W Sellingo nie musisz edytować każdego produktu z osobna, aby zmienić czas wysyłki. Dzięki specjalnej funkcji zrobisz to znacznie szybciej i lepiej!
Dodatek e-urlop umożliwia wyświetlenie wiadomości urlopowej na karcie produktu. Możesz ustawić własną treść takiego komunikatu oraz datę jego pokazywania.
W Sellingo znajdziesz także opcję dodania informacji o doliczonych dniach pozostałego urlopu do czasu wysyłki. W ten sposób na karcie produktu wyświetli się taki komunikat:
Czas wysyłki: 24 Godziny + X dni urlopu.
Dodatek włączysz w zakładce Administracja → Dodatki. Więcej na ten temat znajdziesz w naszej instrukcji.
Przygotuj odpowiednią komunikację w sklepie
Jeśli obawiasz się o widoczność komunikatów na karcie produktu, możesz dla pewności zamieścić odpowiedni baner na stronie głównej swojego sklepu, a także zaktualizować informacje w zakładce poświęconej dostawie. W ten sposób klient od razu wchodząc na stronę sklepu internetowego, dowie się o potencjalnych opóźnieniach w dostawie produktów. Dobrym rozwiązaniem jest też wykorzystanie paska górnego w komunikacji z klientem. Pasek górny kosztuje u nas jedynie 5 zł i jest to stała opłata doliczana do abonamentu Sellingo. Dodatek ten możesz wykorzystać do informowania o:
- wyprzedażach,
- ofertach specjalnych,
- kodach promocyjnych,
- końcówkach serii,
- przedsprzedaży produktów,
- darmowej czy szybkiej dostawie,
- dogodnych warunkach zwrotu,
- sposobach kontaktu z obsługąTwojego sklepu,
- urlopie czy przerwie świątecznej.
Do paska górnego możesz dodać aż 4 nagłówki, a każdy z nich może być klikalnym tekstem. Ponadto kolor tła i czcionki dostosujesz do identyfikacji wizualnej Twojej marki.
Zobacz przykład wykorzystania funkcji u naszego klienta:
Ustaw przerwę na Allegro
Aby tymczasowo wstrzymać swoje oferty, skorzystaj z opcji „Przerwa w sprzedaży” na koncie firmowym w Allegro.pl. Przerwę możesz ustawić z wyprzedzeniem, wprowadzając w karcie Ustawienia sprzedaży odpowiednią datę. Dzięki temu wszystkie oferty dodane przed zaplanowaniem lub włączeniem przerwy zostaną zakończone. Uruchomisz je ponownie po urlopie, aktywując sprzedaż. Podczas przerwy w sprzedaży, na Twojej karcie sprzedającego i liście Twoich ofert kupujący zobaczą komunikat o tymczasowym wstrzymaniu ofert. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w tym artykule.
Jak to wygląda w przypadku integracji z Sellingo lub Sellasist?
Przerwa urlopowa nie jest powiązana z API, więc jeśli wystawiasz swoje produkty przez Sellingo lub Sellasist oferty musisz zamknąć w panelu administracyjnym integratora:
Produkty → zaznacz wybrane lub wszystkie produkty → wykonaj status: Wyłącz.
Pamiętaj, aby przed masowym wyłączeniem ofert upewnić się, że masz wyłączone zabezpieczenie przed nieplanowanym zamknięciem ofert. Opcję tę znajdziesz w zakładce:
Integracje → Allegro → Ustawienia.
Po powrocie z urlopu oferty musisz wznowić, włączając ich status. Nie zapomnij również na swoim koncie w Allegro.pl ustawić „Przerwy w sprzedaży” – pozwoli ona na wyświetlenie odpowiedniego komunikatu w Twoim sklepie internetowym.