Pozycjonowanie organiczne – czym jest?
Pozycjonowanie organiczne – czym jest?
Żeby zrozumieć, czym jest pozycjonowanie organiczne, trzeba podać prosty przykład, który jest znany każdemu z nas. Gdy wpisujesz słowo kluczowe do wyszukiwarki, czyli np. „czarna torebka” w wyświetlonych wynikach wyszukiwarka zaproponuje Ci strony, które są najczęściej odwiedzane przez klientów.
Trzy pierwsze pozycje po wyszukiwaniu zawsze są płatne i są to linki sponsorowane kupowane przez reklamodawców przez Google Ads. Czasami również linki sponsorowane pojawiają się na czterech ostatnich pozycjach, jednak wśród pozycji pomiędzy (co najmniej dziesięciu) znajdują się strony i sklepy internetowe, które uzyskały tak wysoki wynik, dzięki pozycjonowaniu organicznemu. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak działa pozycjonowanie organiczne, to przeczytaj ten artykuł do końca!
Prosty sposób na reklamę sklepu internetowego
Pozycjonowanie organiczne jest stosunkowo bardzo tanią formą reklamy. Żeby osiągnąć wyniki organiczne, musisz zacząć od optymalizacji swojej strony i jej kodu. Następnie musisz przejść do budowania treści jak i linków zewnętrznych, nie jest to prosty proces i może on potrwać nawet miesiącami. Ważne jest to, aby być konsekwentnym w działaniu i nie poddawać się po miesiącu bądź po dwóch. Jeśli chcesz szybko osiągnąć zamierzony sukces w wynikach wyszukiwania, musisz podjąć działania mające na celu jak najszybsze pozyskanie linków zewnętrznych. Najlepiej zacznij od zlecania tekstów o swojej marce/firmie przez blogi zewnętrzne, które pomogą Ci osiągnąć sukces.
Zacznij więc od początku razem z naszymi poradami:
Krok 1 – budowanie pozycji strony, dzięki wartościowej treści
Niepowtarzalne, oryginalne treści, to Twoja przewaga nad konkurencją! To właśnie praca nad jakością strony lub sklepu sprawia, że staje się ona wartościowa. W przeciwieństwie do linków sponsorowanych, czy powierzenia strony specjalistom od SEO ta forma budowania pozycji strony jest do zrobienia samodzielnego zrobienia. Jest to bardzo skuteczna forma, tania i szyba do wdrożenia. Swój pierwszy krok zacznij właśnie od tego!
Krok 2 – zadbaj o źródła polecenia Twojej strony
Warto nawiązać współpracę ze stronami zewnętrznymi, które mają wyrobioną na rynku jakąś renomę. Pozycjonowanie witryny w ten sposób może pozytywnie wpłynąć na Twoją stronę i wnieść ją w pozycjach Google. Poza tym im lepsze strony internetowe/blogi będą Cię polecać, tym lepiej wizerunkowo dla Ciebie!
Krok 3 – czas istnienia witryny internetowej
Każda reklama wymaga czasu, a jeżeli chodzi o pozycjonowanie strony internetowej, to jej długość istnienia na rynku również jest ważna pod kątem wyszukiwarek. Im dłużej witryna jest w sieci, tym lepiej będzie się ona pozycjonować, dlatego musisz się uzbroić w cierpliwość i nie poddawać się na starcie!
Krok 4 – zoptymalizowany kod strony
Optymalizacja kodu strony, czyli jeden z ważniejszych punktów składowych, bez którego pozycjonowanie może nie być skuteczne. To właśnie z niego wyszukiwarki czerpią informacje o Twojej stronie i w ten sposób ją pozycjonują w sieci. Bez optymalizacji kodu cała treść na stronie może nie mieć znaczenia, dlatego warto się tym zająć w kroku czwartym!
Krok 5 – zatrudnij pozycjonera
Jeżeli chcesz uchronić się przed błędami, to koniecznie znajdź osobę, która ma doświadczenie w pozycjonowaniu witryn internetowych. Korzystanie z usług profesjonalisty pozwoli Ci na zaoszczędzenie własnego czasu i na osiągnięcie lepszych wyników wyszukiwania.
Audyt SEO, działania on page i off page
Audyt SEO – jeżeli zdecydujesz się na pracę z pozycjonerem, to pierwsze, od czego zacznie, będzie to audyt strony, który polega na sprawdzeniu jej pod kątem standardów Google. Polega to m.in. na sprawdzeniu kody danej witryny, doborze słów kluczowych do Twojej marki/firmy, sprawdzenie treści z nasyceniem słów kluczowych oraz linków zewnętrznych i wewnętrznych na stronie.
Działa off page – to nic innego jak budowanie linków zewnętrznych strony. Algorytm Google działa znacznie lepiej, gdy ma do czynienia ze stronami bardziej popularnymi, gdzie jest duże nasycenie linków odsyłających. Budowanie linków zewnętrznych w dużej mierzy skupia się na zlecaniu artykułów sponsorowanych, obecności na forach internetowych itp.
Działania on page – są to wszystkie działania, które skupiają się na Twojej witrynie internetowej. Jest to praca nad optymalizacją strony, znajdujących się na niej treści, wyglądem menu i nad wszystkimi czynnikami wpływającymi na jej pozycjonowanie. Odpowiedzialne zarządzenie tymi rzeczami sprawi, że strona będzie atrakcyjniejsza dla wyszukiwarek.
Google Ads, a pozycjonowanie organiczne
Specyfikacja | Pozycjonowanie organiczne | Google Ads |
Koszt za kliknięcie w witrynie | Nie | Tak |
Wpływ algorytmu na wyszukiwanie | Tak | Nie |
Optymalizacja kodu strony | Tak | Nie |
Możliwość uzyskania pozycji na długi czas | Tak | Nie |
Możliwość czasowego wyłączenia działań | Nie | Tak |
Widoczność efektów | Kilka tygodni lub więcej | Natychmiast |
Bardzo przydatna tabelka na końcu, a sam artykuł świetnie przedstawia temat tym początkującym, a tym zaawansowanym – przypomina podstawy 😉 Dobra robota!
Bardzo fajny wpis, widziałem ostatnio podobne artykuły i ten się wyróżnia na tle innych oraz jest wart uwagi. Konkretnie objaśniony temat. Bardzo przyjemnie się go czyta. Czekam na takich więcej 🙂