Opisy produktów a SEO

Masz dużą konkurencję w wyszukiwarce i ciężko Ci się przebić z własnymi produktami? Czy jesteś pewien, że wykorzystujesz 100% możliwości swojego sklepu internetowego? Jeśli do tej pory nie pisałeś opisów produktów i omijałeś ten temat, to z chęcią wyjaśnimy Ci, na czym polega dobre wykorzystanie copywritingu w swoim sklepie internetowym!

Opisy produktów w sklepie internetowym – wygraj z konkurencją! 

Nigdy nie zastanawiałeś się nad tym, dlaczego opisy produktów są tak ważne z perspektywy klienta? Otóż badania m.in. przeprowadzone przez onespace.com jednoznacznie przedstawiają, że dla zdecydowanej większości klientów (ok. 87 %) opis jest ważny w decyzyjności o podjęciu zakupów. Pewnie zastanawiasz się, dlaczego dla klienta opis ma tak duże znaczenie i odpowiedź jest zasadniczo bardzo prosta.

Opis jest rzeczą, która wyklucza ewentualne pytania i jest Twoim wirtualnym asystentem, od którego klient dowie się wszystkiego, co musi wiedzieć o danym produkcie. Biorąc pod uwagę, że sprzedajesz np. ubrania, czy meble to opis z wymiarem produktu jest wręcz niezbędny do tego, aby klient zdecydował się go kupić. Pamiętaj, że każdy dobry opis, to mniejsze ryzyko zwrotu towaru, czy reklamacji! 

Jeśli już wiesz, dlaczego opisy są ważne z perspektywy klienta, to teraz musisz zrozumieć, na czym polega ich konkurencyjność względem innych opisów w sieci. Jeśli chcesz zwiększyć swoją pozycję w wyszukiwarce Google organicznie, a nie przez reklamy, to opisy produktów, kategorii czy wpisy na blogu znacznie się do tego przyczynią!

Twoi potencjalni klienci wyszykują w pierwszej kolejności produkty w wyszukiwarce Google przez słowa kluczowe. To właśnie one powinny być używane w opisach Twoich produktów, aby klient znalazł Twój sklep internetowy jako pierwszy. Zasada jest bardzo prosta: jeśli klient nie zobaczy Twojego sklepu w wyszukiwarce, to nic w nim nie kupi. Dlatego zawsze warto walczyć o pierwsze pozycje, abyś mógł uzyskać jak największą sprzedaż. 

Jak powinien wyglądać dobry opis produktu? 

Najważniejszą rzeczą, jaką musisz wiedzieć przy tworzeniu opisów, to jest to, że nie sprzedajesz produktu, a pewne doznania, uczucia i emocje. Jeśli zależy Ci na sprzedaży danej rzeczy, to musisz wyciągnąć z niej maksimum korzyści, aby klient czuł potrzebę jej zakupu. Musisz trafiać do głębokich przemyśleń klienta i zmusić go do działania, a w Twoim przypadku do zakupu. Pisząc opis do produktu, trzymaj się prawdy, ale też używaj języka korzyści, czyli np. “jedyny taki na rynku”, czy “najlepsza jakość wykonania”. 

Pewnie nasuwa Ci się pytanie jak zatem zachęcić klienta do zakupu np. zwykłej białej koszulki, których są setki na rynku. Zasada jest prosta, musisz nawiązać do potrzeby klienta, czyli np. napisać “Biała koszulka z naszego sklepu internetowego jest zrobiona w 100% z bawełny i z pewnością będzie niebanalnym dodatkiem w Twojej garderobie przez lata!”.

Na pewno będzie to miało lepszy wydźwięk niż zdanie typu “Biała koszulka 100% bawełna”. W opisach produktów musisz nauczyć się nie tylko dobrze opisywać to co widzisz, ale także odwoływać się do głębokich uczuć klienta, który będzie skłoniony przez opis kupić coś u Ciebie, a nie u konkurencji. Jest to szczególnie ważne w sklepie internetowym, który działa na zasadzie droppsippingu. 

 Jak opis produktu ma wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego?

Jak opis produktu ma wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego? 

Jeśli myślisz nad pozycjonowaniem swojej strony samodzielnie, to musisz wiedzieć, że opis produktu ma fundamentalne znaczenie. Niekiedy liczy się ilość znaków, im dłuższy tekst z większą ilością słów kluczowych, tym większa szansa na to, że będzie on widoczny na pierwszych stronach Google

Na co zwrócić uwagę podczas pisania tekstów pod SEO?

  • Na długość opisu (optymalna długość to ok. 1000-1500 znaków ze spacjami), ale prawda jest taka, że im dłuższy opis, tym lepiej dla Twojego pozycjonowania. Jednak nie zawsze warto kierować się tą zasadą, zrób jednak wszystko, aby opis był w 100% wyczerpujący i dobrze opisywał produkt. 
  • Zachowanie odstępu, nagłówki i wytłuszczanie tekstu. Zapewne ty też nie lubisz, gdy masz przed sobą ścianę tekstu i czujesz niechęć do jego czytania. Wyszukiwarki też zwracają uwagę m.in. na akapity i ich wielkość. Dlatego dobrze zapoznać się z podstawowymi zasadami SEO. 
  • Używaj słów kluczowych w opisach swoich produktów, czyli np. “tania książka” lub “ klasyczna sukienka”, które są dopasowane do wyszukiwań w Google. Musisz opracować sobie listę słów kluczowych, pod którymi będziesz chciał się pozycjonować. 
  • Nie kopiuj nigdy opisów z innych sklepów, od producenta, czy hurtownika! Postaw na unikalne treści, które pozwolą Ci się wybić spośród konkurencji. 
  • Przy dodawaniu opisu produktu możesz podlinkować ciekawe informacje na jego temat ze swojego bloga. Dzięki temu zyskasz dodatkowo linkowanie wewnątrz witryny, co również pozytywnie Ci przysłuży się podczas pozycjonowania sklepu. 

Czy trzymanie się tych zasad pomoże Ci odnieść sukces? Z pewnością! Dlatego, jeśli do tej pory zwlekałeś z opisami produktów, to zacznij już dziś. 

Postaw na wartość opisów i ciesz się zwiększoną sprzedażą

Jeśli dopiero co zaczynasz swoją przygodę ze sprzedażą internetową to postaw na unikatowość swoich opisów i rób je samodzielnie. Teraz już wiesz jakich błędów należy unikać i na co zwrócić szczególną uwagę. Zwiększona rozpoznawalność Twojego sklepu internetowego jest w zasięgu ręki i wcale nie musisz być zależny od kogoś, zwłaszcza gdy jesteś początkującym sprzedawcą. Pamiętaj, że pisząc opis produktu, niewiele tracisz, nawet jeśli nie będzie do końca profesjonalny, a możesz dużo zyskać!

Zobacz jak dodać opis produktu do Sellingo:

3.6/5 - (11 votes)

1 comment

  1. www 8 lipca, 2023 at 13:30 Odpowiedz

    Podczas tworzenia opisów produktów ważne jest, aby skupić się na doznaniach, uczuciach i emocjach, zamiast skupiać się wyłącznie na samym produkcie. W opisach musisz wydobyć maksimum korzyści, aby klient poczuł potrzebę zakupu. Pamiętaj, aby odwoływać się do potrzeb klienta i nawiązywać do głębszych uczuć, co pomoże Ci w zachęceniu go do zakupu.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.