Jak założyć sklep internetowy z odzieżą?
Jak założyć sklep internetowy z odzieżą?
Sklepy internetowe z odzieżą są jednymi z najchętniej odwiedzanych sklepów przez wszystkich zakupoholików! Badania tylko potwierdzają to, że odzież zdominowała rynek e-commerce i wiedzie prym wśród innych branż.
Obecnie Polki i Polacy w sposób świadomy wybierają ubrania, akcesoria i obuwie. Takie zachowania napawają producentów oraz sprzedawców internetowych odzieży optymizmem, ponieważ mają oni świadomość, że wiedza Polek i Polaków na temat mody i filozofii „zero waste” stale się powiększa. Moda jest niezwykle prężnym tematem, ponieważ trendy z miesiąca na miesiąc stale się zmieniają, a wielu klientów dąży do tego, aby się wyróżniać!
Pamiętaj, że dla kupujących ważne jest to, aby wszystkie elementy w sklepie były ze sobą zgrane, ponieważ konkurencja na rynku jest naprawdę duża! Zadbaj więc o odpowiednie zatowarowanie sklepu, punktualną dostawę do klienta, szybki system płatności i fachowe doradztwo klienta! Chcesz dowiedzieć się więcej? Koniecznie przeczytaj ten artykuł!
O co warto zadbać podczas zakładania sklepu internetowego z odzieżą?
Po pierwsze zadbaj o odpowiednią platformę sprzedaży, która da Ci pełną swobodę działania i szereg funkcji ułatwiających sprzedaż online. Jeśli dalej wahasz się między wyborem, to pozwól, że przedstawimy w skrócie nasze usługi Sellingo, które na pewno ułatwią Ci selekcję!
Sellingo daje wyjątkowe możliwości:
- Pełne wsparcie techniczne dla naszych klientów.
- Założenie sklepu w kilka minut!
- Zintegrowane płatności oraz kurierzy.
- Dostosowanie wyglądu sklepu pod swoje potrzeby.
- Założenie sklepu za darmo!
- Dwustronna integracja z Allegro.
- Darmowy certyfikat SSL dla domeny.
- I wiele, wiele więcej!
Zwróć szczególną uwagę na te elementy!
Grafiki, układ bannerowy i intuicyjne menu sklepu internetowego
Wygląd Twojego sklepu internetowego z odzieżą jest niezwykle ważny. Dlaczego? Bo tutaj zaczyna się proces decyzyjny klienta. Wchodząc na stronę Twojego sklepu internetowego, zadecyduje on, czy zostanie na dłużej, czy będzie szukał dalej. Twoim zadaniem jest przekonać go do tego, aby został i zrobił zakupy właśnie na stronie Twojego sklepu internetowego. W jaki sposób masz tego dokonać?
Zacznij od układu bannerowego, ciekawego logo i ikonek, które będą działać zachęcająco na użytkownika. W sklepie internetowym z odzieżą warto zadbać o „czystość”. Wszystkie ubrania powinny być przedstawione na jednolitym i najlepiej białym tle, aby produkty można było jak najlepiej obejrzeć. Strona sklepu internetowego z odzieżą nie powinna być zbyt skomplikowana, raczej intuicyjna i prosta.
Opisy do produktów i zdjęcia zachęcające do zakupu
Nawet jeśli sprowadzasz produkty z hurtowni, z którą Twój sklep ma integrację — nie warto zostawiać gotowych opisów, które są przesyłane w plikach XML. Niestety, ale wyszukiwarki Google nie podniosą wtedy Twojego sklepu internetowego z odzieżą na pierwsze strony wyszukiwania. Do tego celu musisz używać swoich unikatowych opisów, które będą obszerne, rzeczowe, a przede wszystkim pisane dla klientów! Unikalne opisy przydadzą się do pozycjonowania, ale nie zapominaj o tym, że zbyt duże używanie słów kluczowych może mieć odwrotny skutek do zamierzonego. Nie zapominaj nigdy o języku korzyści i zachęceniu do działania! Czyli np. „Kup już dziś w promocyjnej cenie!”. Klienci chcą wiedzieć co i jak mają zrobić, dlatego ułatwiaj im zdanie, jak możesz.
Jeśli chodzi o zdjęcia produktów, zadbaj o to, żeby w karcie znalazło się ich co najmniej kilka, a odzież niech będzie przedstawiona na modelkach! Najlepiej zadbać odpowiednio o jakość samych zdjęć, atrakcyjne wizualizacje (nawet obracające się o 360 stopni) i tło, które wyeksponuje produkty jak najlepiej!
Twoja komunikacja wizerunkowa z klientem
Opracowanie własnej i niepowtarzalnej komunikacji z klientem zaczyna się już wewnątrz firmy. Twoje hasła, krótkie slogany mogą stać się elementem promocji, która wpłynie na sprzedaż i zainteresowanie produktami. Zastanów się, na co stawiasz jako firma i w czym jesteś lepszy od swojej konkurencji. Jakie ważne zakładki/funkcje powinny znaleźć się w Twoim sklepie internetowym z odzieżą? Przede wszystkim zakładka Blog, gdzie będziesz mógł przekazywać treści o swoich kolekcjach oraz nowinkach modowych. Nie zapominaj o takich kanał komunikacji jak Facebook, Instagram czy Tik Tok, bo tam znajduje się najwięcej Twoich klientów, którzy będą potencjalnie zainteresowani zakupami w sklepie z odzieżą.
Jeżeli masz taką możliwość, staraj się szukać ambasadorów, blogerów i influencerów, którzy będą wspierać promocję marki. To właśnie przez nich możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jeśli Twój budżet nie jest spory, wybieraj mikroinfluencerów, z którymi nawiążesz współpracę barterową. Ty wyślesz im ubranie za darmo, a oni w zamian ubiorą je na jednym ze swoich zdjęć, przy okazji oznaczając w poście Twój sklep. Wierni fani, którzy pragną upodobnić się do swoich idoli, na pewno przejrzą Twoją ofertę!
Pamiętaj o sekcji komentarzy pod produktami oraz kodami rabatowymi w podziękowaniu za zakupy! Jest to zawsze mile widziane wśród klientów i na pewno przekona ich do tego, żeby wrócili do Twojego sklepu internetowego ponownie!
Integracja z wybraną przez Ciebie hurtownią
Jeśli masz już na oku wybraną hurtownię, to warto wybrać oprogramowanie, które ma z nią zrobione integrację. Nie wiesz, na czym polega integracja? Jest to zaopatrywanie Twojego sklepu poprzez zautomatyzowany proces zatowarowania sklepu. Sellasist.pl integruje się ze wszystkimi hurtowniami w Polsce, wystarczy, że założysz sklep Sellingo.pl napiszesz do nas maila w tej sprawie!
Przy współpracy z hurtownią odzieżową możesz zaoszczędzić również pieniądze na zasadzie modelu dropshipping. W ten sposób nie będziesz musiał kupować produktów, a jedynie wystawiać go w swoim sklepie internetowym. Dropshipping jest to bardzo wygodny, ale i bezpieczny sposób na początek własnego biznesu ze sklepem odzieżowym w internecie.
Zaawansowana wyszukiwarka produktów
Klient, wchodząc do sklepu internetowego z odzieżą, chce mieć wygodę wyszukiwania produktów po jego numerach katalogowych, czy po nazwach lub opisach. Jest to bardzo ważna funkcja z punktu widzenia konsumenta, który chce mieć wszystko podane na tacy bez zbędnego wysiłku w szukaniu, czegoś, co go interesuje w każdym produkcie. Szukanie po rozmiarze, to też niezwykle ważna funkcja będąca prawdziwą podstawą w sklepie z odzieżą, w końcu klient na wyprzedaży nie ma ochoty na przeglądanie ubrań, które nie będą na niego pasować.
Pełna obsługa wariantów
Sklep internetowy z odzieżą nie obejdzie się bez pełnej obsługi wariantów, czyli kolorów, rozmiarów, krojów. Każdy klient chce mieć dostęp do tego, aby móc wybrać produkt pod siebie za sprawą kilku prostych ruchów myszką. Zautomatyzowana sprzedaż jest niezwykle ważna, aby Twoi klienci z chęcią wracali właśnie do Twojego sklepu, a nie sklepu konkurencji.
Filtrowanie produktów
Gdy w swoim sklepie internetowym posiadasz atrybuty, to ich pokazanie przed odpowiednie filtry będzie kluczowe. Jeśli klient będzie miał podane parametry produkty, to znalezienie rozmiaru będzie o wiele łatwiejsze.
Moduł reklamacji
W sklepach internetowych niestety bardzo często zdarzają się reklamacje i trzeba przewidzieć taką opcję w swojej firmie. Moduł reklamacji pozwala na wygodne dostarczenie jej przez klienta i rozpatrzenie ze strony firmy, która może dostawać takich reklamacji kilkanaście dziennie.
Skórka graficzną dedykowana dla branży fashion
Wybierając oprogramowanie sklepu internetowego, sprawdź, czy dana firma oferuje swoim klientom skórki, które są dedykowane dla branży fashion. Jest to niezwykle ważny punkt, ponieważ to właśnie wygląd sklepu jest punktem decyzyjnym, czy klient zostanie w nim na dłużej, czy też nie.
Sprzedawaj razem z nami!
Szukasz platformy, która da Ci wszystkie elementy, o których wspomnieliśmy wyżej? A może szukasz tego i jeszcze więcej? Sellasist to platforma zintegrowana z takimi kanałami sprzedaży jak np. Allegro czy eBay, które dadzą Ci możliwość rozszerzenia Twojego sklepu internetowego z odzieżą na inne kanały! Jesteśmy przekonani o tym, że to właśnie Sellasist da Ci wszystko, czego szukasz dla swojej marki!