Poradnik sprzedawcy

Jak stworzyć grupę na Facebooku?

Jak stworzyć grupę na Facebooku?

Strategia dobrej komunikacji na Facebooku polega nie tylko na dodawaniu postów, czy puszczaniu reklam, ale też na większym zaangażowaniu, jakim jest nawiązanie bliższego kontaktu z klientem. Grupy na Facebooku często są używane przez duże firmy lub marki, po to, aby zbliżyć się do swoich odbiorców. Na czym polega sekret prowadzenia grup na Facebooku? Czemu są one tak opłacalne? I najważniejsze, jak stworzyć grupę na Facebooku? Tego wszystkiego dowiesz się z tego artykułu!

Kilka ciekawostek o grupach na Facebooku

Zbliżenie się do odbiorcy nie zawsze wiążę z tym, aby uważać nazwy brandu w nazwie grupy. Zasada otwartości pozwala na różne zamieszczanie treści przez użytkowników, którzy nie zawsze są zainteresowani tylko Twoją marką. Grupa otwarta pozwala na większą swobodę wypowiedzi, a tym samym na większe zainteresowanie. Zakładając taką grupę, ponad 90% treści na niej będzie pochodzić od użytkowników, co również może działać na Twoją korzyść. Zamiast utwierdzać uczestników grupy o wyższości produktów nad inną marką, warto podjąć ciekawą dyskusję i dać konkretne argumenty i korzyści za produktami własnej firmy. Z naszego doświadczenia wynika, że na Facebooku najlepiej sprawdzą się grupy “pomocy i zapytań”, gdy członek grupy oczekuje konkretnej odpowiedzi. Wyznacz specjalistę od swoich produktów, aby mógł udzielić dobrej i konkretnej reakcji na komentarz i zacznij działać już dziś! 

Korzyści z utworzenia grupy i jej działania:

  • Zbliżasz się do swoich odbiorców i zdobywasz ich zaufanie
  • Razem z uczestnikami grupy masz możliwość współoglądania video i zdjęć
  • Masz możliwość większego dotarcia do odbiorców niż w przypadku fanpage’a
  • Masz możliwość promowania swoich produktów w przyjaznym dla siebie środowisku 
  • Zainteresowanie własną marką możesz wykorzystać do różnych inicjatyw i promocji 

Jak stworzyć grupę na Facebooku?

Będąc zalogowanym na swoim koncie firmowym (bądź prywatnym) na Facebooku możesz przejść do zakładki z hamburger menu po lewej stronie pod zdjęciem profilowym. 

Według instrukcji:

  • Kliknij w ikonkę z napisem “Grupy”, a później w przygaszony niebieski przycisk z plusem “Utwórz grupę”.
  • W oknie, które wyskoczy, masz do uzupełnienia m.in. nazwę grupy, ustawienia prywatności, a oprócz tego masz od razu możliwość dodania członków. 
  • Następnie kliknij w niebieski przycisk na dole po lewej stronie “Utwórz grupę”. 

W następnych krokach w prosty sposób możesz przejść do konfiguracji grupy i ustawić np. zdjęcie w tle, czy opis, który będzie informował, po co powstała grupa i dla kogo. 

W oficjalnej pomocy Facebooka zespół Meta sugeruje, aby administratorzy grupy ujawnili wszelkie powiązania handlowe i biznesowe w grupie. Pojawia się również informacja o konieczności aktualizacji grupy, gdy jakieś powiązania ulegną zmianie. Pamiętaj, że jest to tylko zalecenie i jeśli nie chcesz, to nie musisz się do niego stosować. 

Jak widzisz, utworzenie grupy na Facebooku jest banalnie proste, a korzyści z jej posiadania mogą być naprawdę duże! Jeśli do tej pory zastanawiałeś/aś się, czy utworzyć grupę, to nie ma na co czekać!

3.7/5 - (9 votes)

3 comments

  1. Szymek 29 listopada, 2022 at 08:45 Odpowiedz

    Należę do kilku grup na FB i muszę powiedzieć, że jest to baza wiedzy i opinii. Wiadomo, że w każdej społeczności są wyjątki, które nieco psują wydżwięk, ale i tak jestem zadowolony, poznaje ludzi z branży.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.