Gotowe rozwiązaniaPoradnik sprzedawcySkuteczna sprzedaż online

Jak przenieść sklep internetowy z Shoplo na oprogramowanie Sellingo?

Jak przenieść sklep internetowy z Shoplo na oprogramowanie Sellingo?

Prowadzenie działalności gospodarczej pełne jest wyzwań, którym musisz sprostać. Jednym z lepszych kierunków optymalizacji kosztów prowadzonego przez Ciebie sklepu internetowego jest zmiana platformy na Sellingo.pl. Oferuje ono bardzo szeroką możliwość zaprojektowania zarówno zawartości graficznej jak zaplecza pod dowolny profil oraz oczekiwania.

W Sellingo wszystko spięte jest w całość w niezwykle intuicyjnym i schludnym Panelu Administracyjnym. Nasza platforma jest oczywiście cały czas rozwijana i wzbogacana o kolejne funkcje, a wszystko to w każdym pakiecie abonamentowym. Twoje oprogramowanie zawsze będzie aktualne.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

1. Przeniesiemy produkty

Dysponujesz plikiem zawierającym produkty lub możesz uzyskać taki plik, eksportując go z aktualnego oprogramowania? Chętnie pomożemy Ci w przeniesieniu wszystkich produktów na nowe oprogramowanie sklepu internetowego.

Plik zawierający produkty, zamówienia, listę klientów itp.

Jeżeli posiadasz gotowy plik z eksportem, wyślij go do naszego Biura Obsługi Klienta pod adres: biuro@esprzedaz.com

2. Powiążemy produkty z Allegro!

Posiadasz już oferty Allegro lub chcesz wystawić swój asortyment na Allegro? Dla nas to żaden problem. Sellingo posiada wygodny moduł przeznaczony do obsługi sprzedaży na Allegro. Pomożemy zaimportować asortyment z aktualnych ofert lub wystawić nowe oferty na Allegro.

3. Przeniesiemy klientów i zamówienia!

Martwisz się o aktualnych klientów czy listę zamówień? Bazę kontaktów, którą budowałeś latami? Również z tym nie ma problemu, wszystko możemy zaimportować do Twojego nowego sklepu w Sellingo.pl.

4. Przekierujemy linki i zadbamy o SEO!

Ustawimy niezbędne przekierowania stron z Twojego starego sklepu na nowy. Dokonamy ustawień SEO tak, aby aktualne pozycje Twoich stron internetowych w wynikach wyszukiwania Google nie wypadły z indeksu i dalej były możliwe do odnalezienia.

5. Przeniesiemy grafikę Twojego sklepu!

Podoba Ci się aktualna grafika lub zapłaciłeś za jej indywidualne wykonanie i chcesz dalej z niej korzystać? Przeniesiemy ją na nowy sklep internetowy, co sprawi, że nawet Twoi stali klienci nie zauważą różnicy po przeniesieniu.

Otwórz sklep internetowy Sellingo

Proces migracji sklepu internetowego z platformy Shoplo na sklep w Sellingo.pl nie jest dla nas problemem, jednak dobrze jest się do tego odpowiednio przygotować. Stopień przygotowania wpłynie na szybkość całego procesu migracji. Czas przeprowadzonej przez nas migracji zależy od np.: liczby oferowanych towarów, faktu podpięcia aktualnej domeny do Google Search Console, ale także sposób, w jaki wcześniej prowadzone było pozycjonowanie. Inną kwestią jest natężenie ruchu organicznego w sklepie internetowym i konieczność wybrania odpowiedniego momentu na przenosiny sklepu. Nie można oczywiście zapominać o przekierowaniach, aby migracja nie spowodowała spadku sklepu internetowego w rankingu wyszukiwania Google.

Migracja na Sellingo.pl

Przygotujemy dla Ciebie przemyślany plan działania, dzięki któremu możesz być pewien, że przerwa w Twojej sprzedaży zostanie skrócona do niezbędnego minimum, a dzięki niemu już na starcie całkowicie wykluczymy potencjalne problemy.

Dzięki naszej pomocy proces przenoszenia sklepu internetowego z jednej platformy na drugą może prosty i przyjemny. Strategia naszego działania opiera się na etapach z uwzględnieniem aktualnych pozycji, jakie strona internetowa wypracowała w Google oraz trwających kampanii reklamowych Google Ads, celem minimalizacji ewentualnych strat w ich budżecie.

Newralgicznym momentem jest rozpoczęcie migracji, a konkretnie wybór terminu, aby tego dokonać. Wszystko zależy od natężenia ruchu na stronie internetowej Twojego sklepu – im jest on mniejszy, tym potencjalne straty wynikające z przerwy w działaniu sklepu także będą nieco mniejsze. Migracja zajmuje zwykle koło jednego dnia roboczego. Jest to niezbędny czas na przeniesienie sklepu internetowego na nowy serwer oraz inne prace temu towarzyszące. Kolejne dwa dni mogą zająć testy i ewentualne wprowadzanie poprawek optymalizacyjnych, celem usprawnienia działania portalu po jego wznowieniu.

Warto, abyś odpowiedział sobie na proste pytanie: czy chcesz przenieść sklep z całym asortymentem oraz wszelkimi danymi dotyczącymi klientów, oraz prowadzonej wcześniej sprzedaży? Ciągłość indeksacji takich danych nie zawsze jest konieczna i opłacalna. Konieczne jest ustalenie zakresu prac, bowiem to na tej podstawie będziemy w stanie określić termin i przewidywany czas migracji.

Przygotowanie przekierowań

Ustanowienie przekierowań jest niezwykle ważne i musi zostać zaplanowane odpowiednio wcześniej. Konieczne będzie stworzenie listy linków Twojego sklepu internetowego, na podstawie których każdy jeden otrzyma swoje przekierowanie do strony „301”. Wspomożemy się tu narzędziem znanym jako „Screaming Frog”, a uzyskaną za jego pomocą listę przejrzymy w celu wykasowania ewentualnych duplikatów. Jeżeli Twój sklep stoi na własnej domenie i podpiąłeś ją już do Google Search Console – zadbaj o aktualizację jej ustawień lub przekaż nam dostęp, abyśmy zrobili to za Ciebie. Oczywiście, po zakończonej pełnym sukcesem migracji.

Uruchomienie sklepu oraz import danych

Proces importu danych nie musi być trudny, jednak musisz się do niego odpowiednio przygotować. Zadbaj, aby w pliku XML znalazły się wszelkie niezbędne dane związane z ofertą sklepu internetowego, a konkretniej: nazwy produktów, stany magazynowe, warianty, w jakich występują, zdjęcia, opisy oraz ceny. W pewnym sensie temat można spłycić do stwierdzenia, że „im lepszy i szerszy eksport danych do XML zrobisz, tym proces przenoszenia danych o asortymencie będzie pełniejszy”. W przypadku rozwiązań Premium oraz np. indywidualnych konfiguratorów nic nie stoi na przeszkodzie, abyś sam zgłosił zapotrzebowanie na określony moduł, który przygotują nasi programiści. Warto pomyśleć o przeprowadzeniu audytu SEO, który wspomoże optymalizację sklepu wraz z jego przeniesieniem na nową platformę. Chętnie przygotujemy go dla Ciebie!

UWAGA: Przygotowany plik z eksportem wyślij do Biura Obsługi Klienta pod adres: biuro@esprzedaz.com. Proces importu produktów nastąpi zgodnie z ustaleniami między nami. Zadbaj o swoich klientów i na czas wyłączenia sklepu ustaw stronę „501” – informującą o przyczynach przerwy technicznej oraz z podstawowymi sposobami kontaktu, w celu uzyskania informacji na temat złożonych przez nich zamówień.

4.5/5 - (15 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.