Gotowe rozwiązaniaPoradnik sprzedawcy

Jak Przenieść Sklep Internetowy Z PrestaShop Na Oprogramowanie Sellingo?

Jak Przenieść Sklep Internetowy Z PrestaShop Na Oprogramowanie Sellingo?

Aby zachować dobrą koniunkturę nieodzowne są ciągłe zmiany i przystosowanie się do nowości. Zmiana platformy sklepowej to musi być wynik odpowiedniej analizy potrzeb oraz kosztów z nią związanych. Jeśli uważasz, że potrzebujesz czegoś lepszego w znacznie korzystniejszej cenie — Sellingo.pl jest oprogramowaniem wartym zainwestowania!

Przenieś sklep internetowy z PrestaShop na oprogramowania Sellingo! Decyzja o przeniesieniu sklepu internetowego na platformę Sellingo jest nie tylko rozsądna, ale też niezwykle opłacalna, biorąc pod uwagę prowadzenie własnej działalności w internecie. Nasza platforma wyróżnia się dbałością o dopracowanie szczegółów i wieloma funkcjonalnościami, które już na starcie zagwarantują Ci optymalizację procesu sprzedaży i to na wielu kanałach dystrybucji! Wszystko to znajdziesz w postaci bardzo intuicyjnego panelu administracyjnego.

Istnieje wiele całkowicie darmowych systemów (najczęściej modułowych), których zaletą jest teoretycznie całkowity brak opłat. Jest jednak bardzo ważna kwestia, poważnie rzutująca na sens sięgania po takie rozwiązania. Jest nią otwarty kod źródłowy, czyli taki, do którego każdy ma dostęp — także potencjalni hakerzy. Niezbędne jest również utrzymywanie takiego sklepu na własnym serwerze, musimy wtedy samodzielnie dbać o jego aktualizacje, backupy oraz zabezpieczenia.

Oferowane przez nas oprogramowanie sklepu internetowego Sellingo jest znacznie bezpieczniejsze i mniej podatne na ataki hakerskie (kod źródłowy strony jest skrzętnie chronioną tajemnicą firmy). Nie stracisz czasu na jego instalację, zabezpieczanie czy aktualizacje. Twój sklep będzie zawsze na bieżąco ze zmianami, jakie wprowadza również Twoja konkurencja. Także argument o istnieniu rozbudowanej społeczności chętnej do pomocy jest wątpliwą zaletą w konfrontacji, z tym że nigdy nie wiesz, z kim tak naprawdę masz do czynienia. Podczas gdy nasi eksperci są otwarci na pytania i także są w stanie stworzyć narzędzie, jakie będzie potrzebne dla sprawnego funkcjonowania Twojego sklepu (o ile będzie taka potrzeba, bowiem już teraz Sellingo oferuje naprawdę potężne możliwości personalizacji). Na naszych stronach znajdziesz również bazę pomocy zawierającą szczegółowo i prosto opisane instrukcje do narzędzi, jakie znajdują się już w sklepie.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

1. Przeniesiemy produkty

Jeśli wyeksportujesz plik z aktualnego oprogramowania PrestaShop lub już nim dysponujesz, chętnie pomożemy Ci w przeniesieniu wszystkich produktów na nowe oprogramowanie sklepu.

  • Plik zawierający produkty, zamówienia, listę klientów itp.
  • Jeżeli posiadasz gotowy plik z eksportem, wyślij go do naszego Biura Obsługi Klienta pod adres: biuro@esprzedaz.com

2. Powiążemy produkty z Allegro!

Jeżeli prowadzisz aktywną sprzedaż na Allegro i chcesz nadal wystawiać na Allegro swój asortyment — żaden problem! Sellingo posiada wygodny moduł przeznaczony do obsługi sprzedaży na Allegro. Poza tym chętnie pomożemy Ci w imporcie asortymentu z aktualnych ofert lub wystawimy nowe oferty na Allegro.

3. Przeniesiemy klientów i zamówienia!

Obawiasz się o utratę swojej bazy aktualnych klientów lub listy zamówień? Bazę kontaktów, którą zbudowałeś przez lata zaimportujemy do nowego sklepu w Sellingo.pl. Staramy się by wykonywana przez nas migracja sklepu internetowego przebiegła w sposób satysfakcjonujący zarówno Ciebie jak i nas jako profesjonalistów technicznych.

4. Przekierujemy linki i zadbamy o SEO!

Ustawimy niezbędne przekierowania stron z Twojego sklepu internetowego PrestaShop na nowy w Sellingo! Zmienimy również parametry SEO tak, by aktualne pozycje z Twoich stron w wynikach wyszukiwania Google nie wypadły z indeksu i dalej były możliwe do odnalezienia.

5. Przeniesiemy grafikę Twojego sklepu!

Podoba Ci się to, jak wygląda aktualnie Twój sklep internetowy? Zapłaciłeś za wykonanie grafiki i nie jesteś gotowy na zmianę szaty graficznej? W Sellingo przeniesiemy Twoją grafikę na nowy sklep internetowy! Twoi klienci nie zauważą różnicy po przeniesieniu!

Jak Przenieść Sklep Internetowy Z ShopGold Na Oprogramowanie Sellingo? Blog Sellingo

Czy przeniesienie sklepu internetowego z PrestaShop na Sellingo.pl jest proste? 

Przeniesienie sklepu internetowego z PrestaShop na Sellingo.pl jest zależne od wielu czynników, w tym sposobu pozycjonowania sklepy, aktywnych akcji marketingowych (np. reklam Google Ads) oraz faktu podpięcia domeny w Google Search Console. Kwestią najważniejszą wydaje się oczywiście natężenie ruchu, jaki sklep generuje i jaki jest stopień rozbudowania sklepu. Należy pamiętać o przekierowaniu wszystkich linków na stronę „301”. Ten zabieg zapobiegnie spadkowi sklepu na liście wyszukiwań w wyszukiwarce Google. Bardzo ważna jest więc analiza aktualnej sytuacji i dostosowanie do niej planu działania. Planując z nami strategię przenoszenia sklepu, będziesz mógł w przybliżeniu określić potrzebny Ci budżet oraz czas, jakie będą potrzebne by skutecznie przenieść sklep na Sellingo.pl.

Planowanie i analiza każdego etapu

Olbrzymie znaczenie organizacyjne ma dokładne przemyślenie i określenie strategii przenoszenia sklepu z jednej platformy na drugą. Pozwoli to również ograniczyć pojawiające się niespodziewane problemy, jakie mogą pojawić się w trakcie przenoszenia Twojego sklepu internetowego z PrestaShop na Sellingo.pl. Jedną z wielu rzeczy, na jakie musisz zwrócić swoją uwagę, są aktywne reklamy w Google Ads — dzięki zawieszeniu ich na kilka dni będziesz mógł zniwelować niepotrzebne koszty ich prowadzenia w czasie migracji.

Jednym z kluczowych, strategicznych aspektów dla opłacalności procesu jest wybór odpowiedniego okresu w ciągu roku na przeprowadzenie przeniesienia sklepu PrestaShop na Sellingo.pl. Pamiętając, że ruch na stronie internetowej przekłada się na przychody sklepu, warto czasem poczekać z wprowadzaniem zmian do momentu, gdy generowany przychód w skali roku jest stosunkowo niewielki. Zazwyczaj taki okres jest zbieżny z czasem wakacyjnym. Jednak pamiętaj, że musisz ustalić dogodny okres dla Twojej firmy, uwzględniając branżę, w której działasz. Przenoszenie sklepu trwa zazwyczaj ok. 3 dni robocze. Podczas tego czasu portal jest przenoszony na serwer, ma miejsce jego pełna konfiguracja oraz szereg testów, których zadaniem jest optymalizacja działania całego systemu, jeszcze przed jego ponownym włączeniem.

To na co warto zwrócić uwagę, to zachowanie pełnej indeksacji danych na temat zakupów oraz samych klientów. Czasem dane te nie są niezbędne — gdy tak uważasz, znacznie skróci to czas przenoszenia sklepu internetowego na Sellingo.pl. Pamiętaj, że to Ty decydujesz, a zakres prac ma strategiczne znaczenie dla każdej tego typu operacji. Również my chcemy, by migracja przebiegła bez komplikacji i możliwie jak najbardziej sprawnie. 

Przekierowania

Jeszcze przed rozpoczęciem migracji powinna zostać przygotowana lista linków do każdej strony oraz podstrony sklepu. Wynika to ze względów praktycznych oraz optymalizacji pracy przy migracji. By przygotować taką listę, możesz sięgnąć po narzędzie znane powszechnie jako „Screaming Frog”. Jest to oprogramowanie specjalistyczne, które służy do stworzenia dokładnej analizy struktury danego sklepu, czego wynikiem jest wygenerowany raport. Wystarczy go dokładnie przeanalizować, by skasować duplikowane pozycje. Wszystkie linki przekieruj na stronę „301”.

Gdy korzystałeś z Google Search Console — nie zapomnij o odpowiednim jej skonfigurowaniu oraz wprowadzeniu aktualizacji w jej ustawieniach: zastąpienia starej mapy — nową, sprawdzenia poprawności przekierowań na stronę „404” oraz weryfikacji zachowania ciągłości korespondencji z klientami. Tworząc nowe konta mailowe, pamiętaj o przeniesieniu wszystkich starych maili z poprzednio używanych skrzynek. 

UWAGA: Musisz pamiętać o wszystkich skryptach, jakie uprzednio wykorzystywałeś, w tym też o kodach konwersji i Google Analytics. Analogicznie w porównywarkach cenowych, w których funkcjonujesz, będziesz musiał podmienić stare linki na nowe.

Ponowna aktywacja sklepu wraz z jego pełną ofertą

Poziom rozbudowania sklepu oraz bogactwo oferty, proponowanej przez Ciebie Twoim klientom jest jednym z największych wyzwań dla każdego specjalisty, przenoszącego sklep internetowy na nową platformę. Wystarczy tylko odpowiednie doświadczenie, dokładność i dbałość o tworzony plik wsadowy XML, aby sam proces stał się nie tylko szybszy, ale też niewymagający nadmiernego nakładu pracy. Wspomniany plik powinien posiadać wszystkie dane na temat oferty, to jest: stany magazynowe, opisy, zdjęcia, powiązania z innymi produktami, warianty samego produktu oraz ich ceny.

Gotowy plik XML prześlij do naszego działu technicznego, z pomocą naszego BOK (adres biuro@esprzedaz.com). Doświadczeni technicy przeprowadzą jego import zgodnie z ustaleniami. Warto w momencie migracji pamiętać o krótkim poinformowaniu swoich klientów o wystąpieniu przerwy w działaniu sklepu, by uniknąć ich zdenerwowania z powodu niewiedzy co się dzieje z Twoim sklepem internetowym.

UWAGA: Warto przemyśleć zlecenie profesjonalnego audytu SEO, pomoże on w optymalizacji pracy całego portalu.

4.3/5 - (18 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.