Influencer marketing – dowiedz się jak zrobić swoją pierwszą kampanię!
Influencer marketing – dowiedz się jak zrobić swoją pierwszą kampanię!
Każda strategia marketingowa różni się od siebie metodami i środkami przekazu, a marki starają dopasować się do aktualnych potrzeb klientów. Jedną z najczęściej spotykanych strategii ostatnich lat jest włączenie influencerów do promocji marki. Czy liderzy opinii faktycznie mają wpływ na sprzedaż? Warto się o tym przekonać na własnym przykładzie i spróbować zrobić swoją pierwszą kampanię promocyjną z pomocą influencerów. Liderzy opinii są szczególnie przydatni wśród marek odzieżowych, beauty, elektronicznych, meblowych oraz z zabawkami, dlatego w tym artykule przeanalizujemy zalety kampanii marketingowych z infuencerami!
Na czym polega influencer marketing?
Jest to przede wszystkim wykorzystywanie wpływów osób popularnych, które dzięki swoim kanałom komunikacji inspirują osoby kupujące. Dla marek i firm jest to jedna z tańszych form reklamy i jak pokazują niektóre badania, najskuteczniejsza. Wiele “zrywów” zakupów jest spowodowanych poleceniami influencerów, którzy mają bardzo duże zasięgi swoich działań. Współpraca z influencerami może przebiegać niezwykle prosto, dlatego warto spróbować współpracy z nimi, aby przekonać się o ich skuteczności!
Przeczytaj też: Sellingo.pl – poznaj potęgę performance marketingu
Bądź na bieżąco z trendami
Wyprzedzanie konkurencji w działaniach jest niezwykle ważne, aby móc trafiać do swoich klientów z nowinkami i rozwiązaniami, których nie ma nikt inny! Nadążanie za trendami jest trudne, bo zmieniają się ona praktycznie z miesiąca na miesiąc, jednak influencerzy, z którymi podejmujesz współpracę, mogą mieć kluczowe znaczenie w tej sprawie. Wiele marek wyznacza sobie własne cele, które chce osiągnąć poprzez współpracę, ale inne zdają się na blogerów i influencerów, dla których jest to chleb powszedni. Czego oczekują marki od współpracy z influencerami? Przede wszystkim efektów. Dowiedz się, jak należy pracować z liderami opinii i poznaj szczegóły, które pomogą wpłynąć na udaną współpracę!
Zalety influencer marketingu
Firmy chwalą sobie działania z liderami opinii głównie ze względu na to, że przynoszą oni oczekiwane efekty. Klienci Sellingo, którzy podjęli działania z influencerami odnotowali wzrost sprzedaży w dniach promocji nawet o kilkanaście procent! Generowanie sprzedaży poprzez współpracę z influencerami może odbywać się na wielu płaszczyznach. Zaczynając od wykorzystywania wizerunku influencera, kończąc na paczkach PR-owych, które są do niego wysyłane. Czasami nawet nieświadome działania marketingowe mogą przynieść korzyści w postaci zainteresowania blogerów, influencerów i youtuberów, którzy reklamują dany produkt zupełnie bezinteresowanie i z czystej sympatii do niego.
Sellingo ułatwi Ci współpracę z influencerem
Szereg zaawansowanych funkcji Sellingo pozwala na sprawne reklamowanie Twojego sklepu internetowego przez influencerów. Nasi stali klienci wielokrotnie korzystali z różnych opcji promocji, które są dostępne w panelu administracyjnym. Jednym z naszych flagowych klientów, którzy od wielu lat współpracują z influenecerami jest sklep internetowy waybeauty.pl.
Zobacz też: Jak przygotować filmiki na social media w Canvie?
Dzięki oprogramowaniu Sellingo możesz:
- Tworzyć kody rabatowe i udostępnić poszczególne bloggerom i influencerom.
- Wysyłać newsletter z informacją o promocjach z udziałem influencerów.
- Robić treści i aktualności związane z promocją.
- Dodawać aktualności z Instagrama oraz Facebooka.
Dlaczego influencerzy są tak skuteczni w marketingu?
- Wśród swoich fanów cieszą się oni ogromnym zaufaniem, co wpływa na decyzyjność zakupu. Poprzez sposób prezentowania treści, produktów oraz samej aparycji blogerów ich obserwatorzy ufają im wyborom i sami chcą wypróbować dane produkty lub usługi.
- Influencerzy są również autentyczni dla swoich fanów, ponieważ sami testowali produkty i dzielą się swoimi przemyśleniami. Ich autentyczność polega również na mówieniu językiem klienta, czyli prostym i zrozumiałym dla wszystkich.
- Kolejną korzyścią ze współpracy z influencerami są ich sprecyzowane grupy docelowe, do których trafiają. Każdy influencer zajmuje się tematyką, która go interesuje i przy tym zrzesza osoby, które mają podobne zainteresowana do niego samego.
- Każdy influencer prowadzi więcej niż jeden kanał komunikacyjny od social mediów, do blogów i własnej strony internetowej. Dlatego są tak skuteczni we współpracy z markami.
- Podjęcie decyzji zakupowej przez klienta jest o wiele łatwiejsze, kiedy wpływ na jego wybór ma jakieś konkretne źródło. Influencerzy jak sama nazwa wskazuje mają wpływ na decyzję zakupową klientów i tym samym obserwatorzy szukają inspiracji właśnie u nich!
- Za stosunkowo niską opłatę możemy zyskać zwiększenie sprzedaży nawet o kilka procent. Influencerzy wbrew pozorom pobierają niskie koszty w stosunku do innych form reklamy, a rozliczenie z nimi może opierać się nawet o barter.
To tylko część przykładów, która przemawia za skutecznością influencerów, bo nie możemy również zapominać o tym, że mogą oni trafiać do grup docelowych niedostępnych dla niektórych marek, czy nawet mają wiedzę branżową, której my sami nie posiadamy! Jeśli myślisz nad tym, aby zaangażować influencera do współpracy z Twoją marką, to odpowiedź jest prosta. Spróbuj i przekonaj się sam, czy ta forma reklamy była skuteczna!