Darmowa dostawa w sklepie internetowym – element szerszej strategii?
Darmowa dostawa w sklepie internetowym – element szerszej strategii?
Czy darmowa dostawa w sklepie internetowym może stać się elementem szerszej strategii PR-owej i sprzedażowej? Naszym zdaniem tak! Jeśli chcesz działać z głową i mieć dobrze przygotowany plan, to warto zaczerpnąć rady specjalistów. W tym artykule przedstawimy Ci nasze stanowisko w sprawie darmowych przesyłek w sklepie internetowym. Koniecznie przeczytaj ten artykuł do końca!
Czy opłaca mi się wprowadzać darmową przesyłkę?
Jako aktywny kupujący zapewne sam zwróciłeś uwagę na to, że wiele sklepów internetowych (najczęściej z odzieżą, butami, akcesoriami) proponuje darmowe wysyłki, co bez wątpienia jest świetnym zabiegiem sprzedażowym. W niektórych większych sieciówkach jest to niemalże już przyjęty standard, do którego konsumenci są przyzwyczajeni.
Czy ty jako sprzedawca internetowy powinieneś rozważyć darmową przesyłkę? Kilka argumentów za:
- Sklepy wykorzystują darmową dostawę, jako rodzaj zachęty, ty też możesz spróbować.
- Darmowa i na dodatek szybka dostawa jest najmilej widziana wśród klientów.
- Klienci wracają o wiele częściej do sklepu internetowego, który ma darmową dostawę.
- Warunkowe darmowe przesyłki (np. przy zakupach za minimum 100 zł) sprawdza się równie dobrze, co poprzedni punkt.
- Oferując darmową przesyłkę, zdejmujesz obowiązek z kupującego, co wpływa na jego zadowolenie.
- Gdy oferujesz ten sam produkt lub podobny, co konkurencja, ale masz darmową wysyłkę, jest większe prawdopodobieństwo, że klient wybierze Twój sklep.
Jeśli chcesz wzbogacić swoje dotychczasowe działania marketingowe o dodatkową opcję, to darmowa przesyłka będzie świetnym rozwiązaniem. Skuszeni klienci z pewnością skorzystają z takiej możliwości i częściej będą robić zakupy właśnie u Ciebie. Czego nie robić przy wprowadzaniu darmowej wysyłki? Przede wszystkim nie zawyżać zbyt bardzo cen produktów, ponieważ na dłuższą metę klienci poczują się odstraszeni, a nie zachęceni. Pamiętaj o tym zwłaszcza wtedy, kiedy sprzedajesz produkty, takie same, jak Twoja konkurencja! Zorientuj się również jak pakować produkty, abyś został zapamiętany.
Darmowa dostawa mi się nie opłaca – co zrobić, aby zachęcić klienta?
Wprowadzenie darmowej dostawy, to nie tylko same plusy, są również wady takiej usługi. Jak pisaliśmy wcześniej – najczęściej darmowa dostawa jest wprowadzana w sklepach z odzieżą, butami akcesoriami. Prowadząc sklep z tej kategorii, musisz wiedzieć, że jednocześnie narażasz się na duży koszt zwrotów, co może przyćmić wyżej wymienione pozytywy. Nawet na poziomie kilki % zwrotów możesz się mierzyć z granicą opłacalności wprowadzenia darmowej wysyłki. Jeśli nie chcesz ulec zbyt dużej presji na darmową przesyłkę, to koniecznie wprowadź inne formy, które zachęcą klienta do zakupu.
Inne formy zachęty do zakupu, oprócz darmowej dostawy:
- Prezent do każdego zamówienia do wyboru dla klienta z wyświetlonych w koszyku.
- Robienie zestawów promocyjnych w atrakcyjnych cenach, lepszych niż u konkurencji (w sklepie Sellingo masz możliwość tworzenia zestawów).
- Oferta na najtańszy produkt o 50% tańszy, za jeden grosz, bądź za darmo w zależności, na co możesz sobie w danej chwili pozwolić.
- Darmowa przesyłka w największe święta typu Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Dziecka itp.
Dodatkowa forma zachęty klienta jest zawsze mile widziana, gdy nie jesteś w stanie wprowadzić darmowej przesyłki na stałe. Zobacz również jakie korzystne opcje oferuje Sendego.pl, z którym integracja jest wbudowana w panel Sellingo i nie wymaga podpisywania dodatkowych umów. Twoje zaangażowanie w inne formy promocji może odnieść taki sam sukces, jak darmowa dostawa!