Reklama sklepu internetowego

Czy to koniec rozszerzonych reklam tekstowych?

Czy to koniec rozszerzonych reklam tekstowych?

Coś się kończy, a coś innego się zaczyna. Od 30 czerwca Google Ads wyłączyło możliwość tworzenia nowych reklam tekstowych rozszerzonych. Alternatywą mają być reklamy elastyczne.

Reklamy elastyczne były dostępne w Google Ads już od jakiegoś czasu. Google zrobiło zdecydowany krok, aby wypromować nowe narzędzie promocji. Już w 2021 roku przy tworzeniu rozszerzonych reklam tekstowych pojawiał się komunikat o przyszłym wyłączeniu tejże opcji. Do dyspozycji użytkowników pozostają reklamy elastyczne. W ten sposób Google próbuje zachęcić do używania ulepszonej formy reklam, która jest bardziej zautomatyzowana. Jak podaje Google, reklamy elastyczne mają zwiększyć skuteczność kampanii.

Co to jest reklama tekstowa rozszerzona?

Google Ads to jedno z najpopularniejszych narzędzi do tworzenia reklamy w internecie. Płatne reklamy wyświetlają się na szczycie wyszukiwarki i przykuwają wzrok każdego internauty. Gigant rynkowy wciąż ulepsza swoje narzędzia, tak aby użytkownicy tworzący kampanie reklamowe mogli uzyskiwać jak najlepsze efekty. Właśnie przez to powstała rozszerzona wersja reklam tekstowych, w której mogliśmy wykorzystać:

  • 3 nagłówki po 30 znaków,
  • 2 teksty reklamy po 90 znaków.

Reklama rozszerzona umożliwiała wysłanie większej ilości komunikatów, niż miało to miejsce przy podstawowej reklamie tekstowej. Jej wygląd dostosowywał się do urządzenia, na którym była wyświetlana (do urządzeń mobilnych i stacjonarnych). Reklamę rozszerzoną można było znaleźć na szczycie wyszukiwania organicznego.

Co to reklama elastyczna?

Reklama elastyczna to forma reklamy częściowo bazująca na sztucznej inteligencji. Informacje, które w niej zamieszczamy, automatycznie dopasowują się do wyszukiwań użytkownika. W kampanii możliwe jest stworzenie:

  • 15 nagłówków po 30 znaków,
  • 4 tekstów reklamy po 90 znaków.

 sklepu internetowego Sellingo.
Online search

Jak widać, liczba parametrów jest zdecydowanie większa niż w przypadku reklam tekstowych rozszerzonych. Dzięki tym reklamom mamy pewność, że trafimy z naszym przekazem do właściwych osób. Nie musimy się martwić o optymalny komunikat dla każdego – algorytmy zajmą się skutecznym przewidywaniem za nas.

Czym różni się reklama tekstowa rozszerzona od elastycznej?

Reklama elastyczna jest bardziej zautomatyzowana od reklamy rozszerzonej – opiera się na działaniu algorytmów, które same znajdują optymalny tekst reklamy, najpierw ucząc się zachowań internautów. Google, wyłączając możliwość tworzenia reklam rozszerzonych, podjął oczywisty krok – reklamy elastyczne są bowiem ulepszoną opcją, która ma większy potencjał na dotarcie do klientów.

Co się stanie z moimi reklamami tekstowymi?

Google nie odcina nas całkowicie od rozszerzonych reklam tekstowych – starsza wersja reklam wciąż będzie wyświetlać się w wyszukiwarce. Ponadto cały czas będzie można wyłączać istniejące kampanie i je wznawiać. W koncie Google nie znikną także raporty o skuteczności kampanii. Użytkownicy stracą jedynie dostęp do tworzenia nowych rozszerzonych reklam tekstowych oraz ich edycji. Natomiast reklamy elastyczne pozostają w pełni dostępne dla użytkowników – wciąż będzie możliwe ich tworzenie i edytowanie w koncie Google Ads.

Jeśli nie zdążyłeś utworzyć elastycznej kampanii, teraz nadszedł na to najlepszy czas. Od 30 czerwca straciliśmy dostęp do tworzenia reklam rozszerzonych. Najlepszym sposobem na ulepszenie naszej kampanii stały się właśnie reklamy elastyczne, które automatycznie dopasowują się do wyszukiwań internautów. Gdybyś nie miał zamiaru skorzystać z tej opcji, bądź ostrożny – reklamy rozszerzone będą wciąż działać, ale próba edycji może sprawić, że kampania zniknie.

Jeśli wciąż masz istniejące reklamy rozszerzone, sam Google zaleca, aby je usunąć i na podstawie użytych wcześniej treści stworzyć reklamy elastyczne, które mają większe szanse na przyniesienie pożądanych efektów. Rozwiązanie wykorzystujące algorytmy to nowoczesna forma dostosowania treści do użytkownika. Dzięki automatycznym funkcjom Google sam wybiera najlepsze treści, tworząc skuteczną kampanię reklamową. Jednak, jeśli stare reklamy rozszerzone wciąż działają prawidłowo i przynoszą świetne rezultaty, warto pozostawić je działające.

Koniec reklam rozszerzonych – co to oznacza dla klientów Sellingo?

Klienci Sellingo.pl, korzystający z usług Google Ads, nie muszą martwić się o swoje kampanie. Nasza firma wciąż wprowadza nowe metody na ulepszenie Twojego biznesu – w tym prowadzenie reklam, które przynoszą jak najlepsze efekty. Reklamy rozszerzone, które do tej pory cieszyły się skutecznością, dalej działają. Dostosowujemy kampanie do każdego klienta indywidualnie, by utrzymać nasze usługi na jak najwyższym poziomie. Korzystamy ze wszystkich proponowanych przez Google narzędzi: zarówno z reklam elastycznych, jak i rozszerzonych – w zależności od tego, co jest najlepsze dla poszczególnych sklepów.

3/5 - (6 votes)

2 comments

    • Joanna Sławek 16 sierpnia, 2022 at 08:58 Odpowiedz

      Opisane zmiany będą dotyczyć każdego sprzedawcy, nie wpłynie to znacznie na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.
      Pozdrawiamy,
      Zespół Sellingo

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.