Jak prowadzić własny sklep internetowy?
Jak prowadzić własny sklep internetowy?
Prowadzenie własnego sklepu internetowego to cel wielu sprzedawców, ale także i nowych przedsiębiorców rozpoczynających swoją przygodę w e-commerce. Sklepy internetowe cieszą się coraz większą popularnością. Nie tylko po stronie kupujących, ale i sprzedających. Coraz większe zaufanie klientów do transakcji zawieranych przez internet znacznie wpływa na zainteresowanie handlem internetowym.
Świetnym sposobem na prowadzenie własnego sklepu internetowego jest wybór platformy e-commerce, która w prosty sposób pozwoli Ci szybko założyć i prowadzić swój własny biznes online. Taka prosta forma zarządzania sprzedażą internetową, nie tylko pozwoli Ci na szybki start, ale również na zachowanie niskich kosztów inwestycji. W ramach comiesięcznej opłaty otrzymasz wszystkie niezbędne narzędzia do prowadzenia własnej działalności. Np. w ramach abonamentu Start naszej usługi Sellingo.pl otrzymasz wiele dodatków, które pozwalają zoptymalizować Twoje działania sprzedażowe i dostosować Twój sklep internetowy do aktualnych potrzeb klientów m.in. dostęp do integracji z kurierami, integracji z szybkimi płatnościami, moduł do wystawiania dokumentów sprzedaży, kreator wyglądu sklepu internetowego i wiele więcej.
Które oprogramowanie sklepu internetowego wybrać?
Wybór odpowiedniego oprogramowania sklepu internetowego jest kluczowy. Każde oprogramowanie różni się możliwościami, zarówno tymi po stronie zaplecza i Panelu Administracyjnego, jak i po stronie widocznej dla klienta. Co ważne, każde oprogramowanie różni się również ceną. Tu warto zwrócić uwagę nie tylko na cenę licencji lub miesięcznego abonamentu. Najdroższe mogą okazać się ceny aktualizacji lub dodatkowych modułów, które często okazują się niezbędne.
Odpowiednie oprogramowanie powinno cechować się nie tylko odpowiednio łatwym projektem. Takim, który będzie łatwy w obsłudze przede wszystkim po stronie klienta końcowego, ale co ważne, również po stronie obsługi sklepu internetowego.
Nowoczesny sklep internetowy nie tylko zapewnia użytkownikom odpowiedni poziom bezpieczeństwa, ale również charakteryzuje się dużą wygodą użytkowania. W dobie pandemii koronawirusa tym chętniej użytkownicy korzystali z możliwości dokonywania zakupów przez internet. Oszczędzali przy tym czas, a często i pieniądze. Zakupy online robimy ze względu na wygodę, ale i bezpieczeństwo. Zmiany w prawie chronią klientów internetowych nawet bardziej niż tych, którzy dokonali zakupów na miejscu – każdy zakup klient może zwrócić, umowę anulować, czy wycofać się z dokonywania transakcji bez podania przyczyny.
Dlaczego warto prowadzić własny sklep internetowy?
Coraz większe zainteresowanie zakupami online i jednocześnie większe zaufanie do sprzedawców online sprawia, że klienci szukają możliwości zrobienia zakupów w sieci, a przy tym starają się znaleźć jak najlepszą ofertę. Coraz wyższe prowizje narzucane przez Allegro przekładają się na ceny produktów dostępnych właśnie w tym portalu. Prowizje nakładane na sprzedawców dotykają najbardziej klienta końcowego. To w cenie produktu zawarta jest jego faktyczna cena zakupu, marża sprzedawcy i prowizja Allegro. Prowizji Allegro nie znajdziemy natomiast w sklepach internetowych. Na zakupach w sklepie online oszczędzają więc przede wszystkim klienci.
Jak skutecznie prowadzić własny sklep online? Jak skutecznie prowadzić sklep internetowy, aby osiągnąć sukces w sprzedaży? Czego unikać, żeby nie przesadzić? Dlaczego warto sprzedawać we własnym sklepie?
Skoncentruj swoją uwagę na potrzebach klientów
Pamiętaj, że swój sklep internetowy otwierasz i prowadzisz nie tylko po to, aby jak najszybciej zarobić, ale robisz to z myślą o klientach. Swój sklep internetowy otwierasz przede wszystkim dla nich. Sklep musi więc spełniać właśnie ich oczekiwania i wychodzić naprzeciw ich potrzebom. W razie pomyłki przyznaj klientowi rację, a być może nawet rabat. Telefon do klienta z pytaniem o opinię. Wymiana towaru bez złośliwości czy niejednokrotne pójście klientowi na rękę to może być Twoja najlepsza reklama. Wpływa to na kreowanie Twojego wizerunku i na sam odbiór Twojej firmy. Opinie klientów są najważniejsze i to one kształtują przyszłość Twojej sprzedaży.
1. Bądź szczery i uczciwy
Klienci lepiej Cię zrozumieją jeżeli szczerze i uczciwie przyznasz się do wad sprzedawanych produktów. Dokładnie opiszesz, jak one wyglądają. Bez koloryzowania. Skup się na obsłudze klientów i szybko odpowiadaj na ich pytania. Dobra obsługa klienta jest jednym z najważniejszych czynników w sprzedaży.
2. Korzystaj z systemu wymiany opinii
System wymiany opinii to świetna reklama o ile oczywiście trzymamy wysokie standardy obsługi klienta i punktu pierwszego. Opinie klientów wpływają na zaufanie do Ciebie i Twojego sklepu internetowego.
3. Pozycjonuj się
Niezależnie od tego, czy sam pozycjonujesz swoją stronę internetową, czy zleciłeś to komuś innemu. Rób to. Działania wpływające na widoczność Twojej strony internetowej w internecie trwać mogą latami, ale każda wydana na nie złotówka zwróci się w momencie kiedy osiągniesz wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Na samym posiadaniu strony lub sklepu internetowego nie powinna kończyć się Twoja praca. Widoczność w internecie jest ważniejsza od samej obecności. To widoczność sprawia, że zainteresowanie naszych potencjalnych klientów przełoży się na faktyczną korzyść.
4. Oferuj szybkie płatności i szybką dostawę
Szybkie płatności to teraz standard, klienci dawno temu odzwyczaili się już od przepisywania danych do przelewu na stronie banku. Do tego dostawa nie powinna trwać dłużej niż 3 dni robocze. Zakupy internetowe coraz bardziej zbliżają się do sytuacji, w której starają się odzwierciedlać fizyczne zakupy w sklepie stacjonarnym. Drony Amazona dostarczają przesyłki w ciągu kilku godzin, a kto wie, jak będzie wyglądać przyszłość szybkości dostaw i realizacji takiej sprzedaży. Unikaj przewoźników, którzy zbyt długo dostarczają przesyłki. Współpracuj z tymi, którzy dostarczają paczki kolejnego dnia. Pewna i szybka dostawa wpłynie również na Twoją opinię.