Jak przenieść sklep internetowy z Cstore na oprogramowanie Sellingo?
Działalność gospodarcza, w tym prowadzenie własnego sklepu internetowego, pełne jest wyzwań, na które musisz się przygotować. Pozwól sobie pomóc i zoptymalizować koszt prowadzenia sklepu internetowego – przenieś swój sklep na naszą platformę Sellingo.pl.
Sellingo oferuje mnóstwo przydatnych i praktycznych funkcji niezbędnych w sklepie internetowym. Dzięki intuicyjnie zaprojektowanemu panelowi administratora jest łatwe w obsłudze. Proces migracji na nową platformę nie będzie wymagał od Ciebie wielkiego wysiłku, szczególnie jeżeli skorzystasz z pomocy naszych specjalistów! Zadbamy o to, aby odpowiednio przenieść sklep z zachowaniem trwających kampanii w Google Ads, przekierowań i optymalizacji pod kątem pozycjonowania sklepu. Będzie także sporo pracy przy linkach i ich przekierowywaniu, tak aby sam portal nie stracił nic ze swojej wywalczonej dotychczas pozycji w wynikach wyszukiwania Google.
Co możemy dla Ciebie zrobić?
1. Przeniesiemy produkty
Dysponujesz plikiem zawierającym produkty lub możesz uzyskać taki plik, eksportując go z aktualnego oprogramowania? Chętnie pomożemy Ci w przeniesieniu wszystkich produktów na nowe oprogramowanie sklepu.
Plik zawierający produkty, zamówienia, listę klientów itp.
Jeżeli posiadasz gotowy plik z eksportem, wyślij go do naszego Biura Obsługi Klienta pod adres: biuro@esprzedaz.com
2. Powiążemy produkty z Allegro!
Posiadasz już oferty Allegro lub chcesz wystawić swój asortyment na Allegro? Dla nas to żaden problem. Sellingo posiada wygodny moduł przeznaczony do obsługi sprzedaży na Allegro. Pomożemy zaimportować asortyment z aktualnych ofert lub wystawić nowe oferty na Allegro.
3. Przeniesiemy klientów i zamówienia!
Martwisz się o aktualnych klientów czy listę zamówień? Bazę kontaktów, którą budowałeś latami? Również z tym nie ma problemu, wszystko możemy zaimportować do Twojego nowego sklepu w Sellingo.pl.
4. Przekierujemy linki i zadbamy o SEO!
Ustawimy niezbędne przekierowania stron z Twojego starego sklepu na nowy. Dokonamy ustawień SEO tak, aby aktualne pozycje Twoich stron w wynikach wyszukiwania Googole nie wypadły z indeksu i dalej były możliwe do odnalezienia.
5. Przeniesiemy grafikę Twojego sklepu!
Podoba Ci się aktualna grafika lub zapłaciłeś za jej indywidualne wykonanie i chcesz dalej z niej korzystać? Przeniesiemy ją na nowy sklep, co sprawi, że nawet Twoi stali klienci nie zauważą różnicy po przeniesieniu.
Skrupulatnie zaplanujemy działania!
Wybór odpowiedniego momentu na przeprowadzenie migracji jest jedną z ważniejszych kwestii. Ostatecznie nikt nie lubi, jak pojawiają się klienci, którzy chcieliby złożyć zamówienie, a z przyczyn technicznych po prostu nie mogą tego zrobić. Najczęściej wybieramy więc moment, kiedy to ruch generowany na Twojej stronie jest najniższy. Nie jest to jednak uniwersalną kwestią, bowiem każda branża, a tym bardziej nisza, rządzi się swoimi uwarunkowaniami. Cała migracja może potrwać maksymalnie do trzech dni (chociaż zwykle zajmuje to tylko jeden dzień), podczas których odbędzie się przeniesienie wszystkiego na nowy serwer. Dwa dni zapasu pozwolą popracować nad optymalizacją oraz wszelkiej maści testami działania sklepu, ustawieniem przekierować itp. – jeszcze przed oficjalnym wznowieniem jego działalności.
Pozycjonowanie i przekierowania
Kolejną kwestią jest właściwa ocena konieczności zachowania pełnej indeksacji wszystkich zamówień i danych klientów z transakcji na starej platformie. Czasem nie ma takiego przymusu, a to pozwoliłoby na uproszenie procesu i zaoszczędzenie sporej ilości pracy. Decyzja ostatecznie należy do Ciebie. Strategiczną kwestią jest ustalenie zakresu prac, bowiem mają one znaczący wpływ na ostateczne koszta, jak i czas trwania samego procesu przenoszenia sklepu z jednej platformy na drugą.
Lista linków do stron oraz podstron sklepu musi być przygotowana wcześniej. Przygotujemy je przy użyciu specjalnego oprogramowania, które umożliwi nam przeskanowanie struktury całego sklepu. Wygenerowany zostanie raport z wykazem wszystkich linków, z którego usuniemy zduplikowane pozycje. Wszystkie inne linki zostaną przekierowane na odpowiednie strony.
UWAGA: Zadbaj o aktualizację ustawień w Google Search Console, o ile Twój sklep był już do niej podpięty. Jeżeli natomiast jeszcze tego nie zrobiłeś – podczep do niej swój sklep zaraz po udanej migracji z CStore na Sellingo.pl
Ponowne uruchomienie sklepu wraz jego pełną ofertą
Ponowny start sklepu nie będzie możliwy bez zaimportowania pełnej oferty produktów. Aby tego dokonać, będziesz musiał przygotować specjalny plik XML. Powinien on zawierać wszelkie informacje o oferowanych przez ciebie produktach, w tym ich opis, zdjęcia, wariantach, w jakich występują, powiązaniami z innymi produktami, cenami, linkami, a nawet stanami magazynowymi. Pamiętaj, że im lepiej go przygotujesz, tym mniej nakładu pracy będzie wymagało przywrócenie oferty do jej pierwotnej świetności. Pozostaje jeszcze kwestia wykonania wcześniej audytu SEO, który pozwoli na znacznie lepszą optymalizację działania sklepu, zanim jeszcze zostanie na nowo włączony.
Gotowy plik XML prześlij do działu technicznego przy pomocy adresu BOK (biuro@esprzedaz.com). Nasi specjaliści przeprowadzą jego import w określonym przez Ciebie wcześniej terminie.
UWAGA: Warto zadbać o swoich klientów i na czas migracji pozostawić im aktywną stronę z podstawowymi drogami kontaktu ze sklepem i działem obsługi, jak i krótką informacją na temat przyczyn trwającej przerwy technicznej.