NewsroomReklama sklepu internetowego

Centrum MTG – więcej niż tylko sklep dla graczy. Poznaj e-commerce, które tworzy społeczność

Centrum MTG – więcej niż tylko sklep dla graczy

Centrum MTG zlokalizowane przy ul. Ludwika Kondratowicza 25 w Warszawie to nie tylko sklep stacjonarny, to również nie tylko sklep online! Centrum MTG to instytucja, która na pierwszym miejscu stawia na kultywowanie gier analogowych oraz daje możliwość zrzeszenia się miłośników tej formy spędzania czasu w swoim lokalu i nie tylko.

Właściciel i pomysłodawca Centrum MTG – Jarosław Podlasiński, jest naszych klientem i zgodził się porozmawiać o swoim stworzonym z pasji biznesie, opierającym się na oprogramowaniu Sellingo.

E-commerce, które zrzeszyło wspólnotę

Aleksy Krause: Patrząc na Państwa sklep od razu widać pasję do gier analogowych jak i świata fantastyki. Czy mogliby Państwo pokrótce przybliżyć kulisy powstania pomysłu na Centrum MTG? Jak długo tworzył się Wasz biznes od pomysłu do obecnej jego formy?

Jarosław Podlasiński: Zaczynaliśmy od sprzedaży kart Magic the Gathering. Po około 6 miesiącach klienci (gracze) pytali się, czy nie będziemy mieli miejsca, by mogli przyjść i pograć. Tak powstał pomysł na sklep. 

Idea jest prosta – chcemy, by było to „miejsce dla graczy, gdzie można spędzić miło czas”! Na początku był pomysł na sklep w domu, potem gracze zapragnęli miejsca, gdzie mogą sprawdzać talie lub armie do gier bitewnych. Z czasem pojawił się pomysł i możliwość stworzenia stałego miejsca, gdzie każdy miłośnik „gier bez prądu” będzie miał swój kąt. 

Powstał sklep „CENTRUM MTG” (sklep stacjonarny 55 m²), ale szybko i ta przestrzeń okazała się niewystarczająca, więc przenieśliśmy się do większej – 150 m². Miejsce, gdzie można przyjść, odpocząć od codzienności, spotkać się ze znajomymi i zagrać w ulubione gry lub pomalować figurki, albo dowiedzieć się czegoś o drukowaniu 3D. 

Cały proces od momentu pomysłu do teraz to 6 lat. CENTRUM MTG to sklep, gdzie można odpocząć i nauczyć się malować lub pograć w różne gry planszowe, bitewne lub karciane. Organizujemy również turnieje gier karcianych i bitewnych.

Wnętrze Centrum MTG

Zbiór świetnych pozycji i białe kruki

AK: Jakie gry oferuje Centrum MTG? Które cieszą się największą popularnością?

JP: Oferujemy szeroką gamę gier planszowych, bitewnych oraz karcianek kolekcjonerskich. Z gier karcianych największym zainteresowaniem cieszą się Pokemon TCG, One Piece, Disney Lorcana oraz Star Wars: Unlimited. W temacie gier bitewnych prym wiodą Conquest, Warmachine oraz Warhammer, niezależnie od serii.

Łączenie sprzedaży online ze stacjonarną

AK: Centrum MTG to zarówno sklep online, jak i stacjonarny. Jaka usługa była pierwsza? Czy trudno jest łączyć obie te formy handlu? W jakim stopniu oprogramowanie ułatwia Wam działalność?

JP: Pierwszą usługą był sklep internetowy, lecz w dość niedługim czasie pojawiła się potrzeba stacjonarnej lokalizacji. Nie jest specjalnie ciężko połączyć obie formy handlu, ponieważ są dość komplementarne, ale bez dobrej koordynacji zamówień i stanów magazynowych nie byłoby to możliwe.

Centrum MTG – turnieje, warsztaty modelarskie i wypożyczalnia

AK: Poza działalnością stricte sprzedażową, MTG ma wiele więcej do zaoferowania. Chodzi mi tu konkretnie o turnieje, czy mogliby Państwo trochę o nich opowiedzieć? Na czym polegają? Kim są ich uczestnicy?

JP: Centrum MTG ma dużo więcej do zaoferowania niż tylko opcję zakupu towaru. Dobry sklep hobbystyczny to także miejsce spotkań pasjonatów. Turnieje są do tego świetną okazją. Karciarzom pozwalają nie tylko sprawdzić się jako deckbuilderzy, ale także wymienić idee co do konstrukcji i optymalizacji talii. Dla fanów figurek jest to możliwość zaczerpnięcia inspiracji do ulepszania warsztatu modelarskiego oraz umiejętności strategicznych.

AK: Poza gotowymi grami, w ofercie MTG są również akcesoria modelarskie oraz warsztaty malowania. Skąd ten pomysł, są wśród Was plastycy? Na czym dokładniej polegają warsztaty malowania tych małych dzieł sztuki fantasy?

JP: Każdą grę bitewną należy podzielić tak naprawdę na dwa odrębne hobby. Z jednej strony można tutaj uwolnić wrodzonego taktyka. Z drugiej początkowo szary plastik pozwala na kreatywną przygodę z pędzlami, farbami i różnego rodzaju masami wykończeniowymi. Może się to początkowo wydawać skomplikowane dla początkujących, stąd właśnie warsztaty malowania, na których tłumaczymy teorię i przedstawiamy techniki malowania od najbardziej fundamentalnych aspektów.

Centrum MTG – turnieje, warsztaty modelarskie i wypożyczalnia

AK: Z Centrum MTG można nie tylko zakupić daną grę, ale również ją wypożyczyć. Jakie są zasady Waszej wypożyczalni?

JP: Zasady wypożyczalni są dość proste. Grę można ogrywać na miejscu w cenie standardowego korzystania z sali do gier, czyli do godziny 18:00 małe gry 7 zł od zajętego miejsca, duże gry opłata za stolik 28 zł. Po tej godzinie, niestety, różnie może być z miejscem do grania ze względu na harmonogram turniejowy. Drugą opcją jest wypożyczenie gry do domu na okres tygodnia. W takim wypadku pobieramy kaucję w wysokości wartości gry i akcesoriów w niej zawartych. Po tym czasie gra powinna zostać oddana, a z kaucji zostaje potrącona opłata za wypożyczenie, czyli średnio 10 zł. Jeśli gra bardzo się spodobała, to po uprzednim telefonie lub osobistej wizycie w sklepie istnieje możliwość przedłużenia wypożyczenia, płatnego dodatkowo 1-2 zł dziennie, zależnie od tytułu.

Tutaj pragniemy nadmienić, że niektóre tytuły nie są wypożyczane poza sklep ze względu na swój status białego kruka. Gry, które z różnych względów są niedostępne na rynku, można odgrywać tylko w sklepie.

Sklep na Patronite? Tak!

AK: Wasz sklep wykorzystuje punkty lojalnościowe. Na czym polega program lojalnościowy? Czy w tworzeniu go pomocne było oprogramowanie Sellingo?

JP: Program lojalnościowy będzie przywracany w niedługim czasie. Niestety, z powodu braku czasu uda się go z powrotem aktywować na początku lipca. Program lojalnościowy polega na zbieraniu punktów za zakupy i po zdobyciu odpowiedniej ilości przyznawane są procentowe rabaty na cały asortyment (nie łączy się z produktami na promocji). Oprogramowanie Sellingo jest bardzo pomocne w przywracaniu programu lojalnościowego.

AK: Jeśli już jesteśmy przy programie lojalnościowym, nie można nie wspomnieć o waszym koncie na Patronite. Widzę kilka progów wsparcia, moglibyście opowiedzieć o tym rodzaju wsparcia? Sklepy internetowe raczej nie praktykują takich działań, to bardzo interesujące.

JP: Patronite służy głównie do poprawy jakości sklepu dla graczy, jak i dla wspierających, daje różne bonusy do wykorzystania w sklepie. Niestety, nadal walczymy z czasem, jaki potrzebujemy na inne działania i dzięki Sellingo jest szansa, że w końcu Patronite będzie bardziej ogarniany.

AK: Jak każdy poważny biznes, wy również posiadacie social media. Jakie główne cele ma prowadzony przez Was profil MTG na Facebooku?

JP: Na profilu Centrum MTG informujemy o dostawach, jak i większych turniejach. Jest to raczej profil dla graczy i powiększania społeczności oraz do informowania o większych eventach.

Handel i hobby oparte o Sellingo

Handel i hobby oparte o Sellingo. Sklep internetowy Centrum MTG

AK: Czy można powiedzieć, że strona Waszego sklepu Sellingo, to nie tylko e-commerce, ale pewnego rodzaju portal działalności Centrum MTG w ogóle?

JP: Częściowo tak, ale większość dodatkowych turniejów czy organizowania eventów jest ustalana ze społecznością na miejscu w sklepie lub przez inne profile.

AK: Proszę powiedzieć, jak trafiliście na oprogramowanie Sellingo i czy sprawdza się ono w praktyce w prowadzeniu sklepu internetowego?

JP: Na oprogramowanie Sellingo trafiliśmy poprzez jednego z klientów, który akurat pracuje w firmie Sellingo i przy zmianie oprogramowania zaproponował to rozwiązanie. Po przetestowaniu od razu się zgodziliśmy na tę opcję. Sellingo zapewnia nam wszystko, czego potrzebujemy do prowadzenia sklepu, jak i łączy sprzedaż z Allegro, co pomaga w działaniu sklepu i pilnowaniu stanów magazynowych.

5/5 - (1 vote)

1 comment

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.