E-mail marketing

E-mail to świetny kanał komunikacji w internecie – trudno wyobrazić sobie dorosłego człowieka, który nie posiada własnej poczty elektronicznej. Skrzynka internetowa gromadzi ważne dla ludzi informacje, dlatego większość osób przegląda ją codziennie. E-mail marketing ma więc duże szanse na przyniesienie sporych korzyści – jeśli poprowadzimy go w odpowiedni sposób.

Korespondencja e-mail to ważne narzędzie w budowaniu relacji z odbiorcami. Internetowa skrzynka pocztowa jest traktowana jako przestrzeń prywatna, dlatego odbiorcy dużo czasu poświęcają na jej regularne porządkowanie, zapoznawanie się z informacjami, jakie tam znajdą, oznaczaniem ich jako ważne lub spam. Dlatego też warto zadbać o odpowiednie treści, które zachęcą Twojego potencjalnego klienta do zapoznania się z proponowaną ofertą (a nie do wpisania adresu Twojej firmy na czarną listę).

Co zrobić, aby klient zapisał się do newslettera?

E-mail marketing ma pomóc Ci nie tylko w generowaniu ruchu na Twojej stronie, ale także w budowaniu wizerunku marki. Dlatego musisz dbać, aby treści wysyłane do odbiorców były spersonalizowane. Masowe wysyłanie wiadomości może wydaje się łatwiejszym rozwiązaniem, ale nie pomoże Ci uzyskać prawdziwych klientów.

Istnieje wiele sposobów, dzięki którym użytkownik świadomie zapisze się do Twojego newslettera. Szczególnie dobrą taktyką jest oferta wymienna – w zamian za podanie adresu e-mail i zgodę na przesyłanie wiadomości, użytkownik dostaje coś w zamian. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz zaoferować zniżkę na pierwsze zakupy. Natomiast wysłanie fragmentu ebooka będzie świetnym zabiegiem marketingowym dla właściciela księgarni. Takie sposoby z pewnością ocieplą wizerunek Twojej firmy.

E-mail marketing dla Twojej firmy

Programy przydatne w e-mail marketingu

W e-mail marketingu szczególnie użyteczne okazują się programy do obsługi list odbiorców oraz wysyłki dużej liczby maili na raz. Dzięki specjalnemu przystosowaniu to właśnie oprogramowanie do mailingu sprawi, że nasza wiadomość dotrze do adresatów zapisanych na liście. Wysyłając newsletter z własnego serwera, ryzykujemy nie tylko tym, że nasze maile nie trafią do wszystkich kontaktów, ale także wciągnięciem adresu e-mail oraz IP serwera na blacklistę.

Przykładowe oprogramowania przeznaczone do wysyłki newslettera:

Te programy pozwolą Ci nie tylko na wysyłanie masowych wiadomości do bazy Twoich klientów. Ich główną zaletą jest dostęp do analityki przekazanych maili. Dzięki temu zobaczysz m.in. to, ile razy Twoje wiadomości zostały otwarte, ustalisz mapę kliknięć odbiorcy i wszelkie dane o tymże użytkowniku (np. to, z jakiego urządzenia otworzył maila). Na podstawie tych danych utworzysz lepsze, dostosowane pod Twoją grupę odbiorczą oferty.

E-mail marketing – popraw swoją skuteczność z testami A/B

Sposobów, które możesz wykorzystać do zwrócenia uwagi na Twojego maila, jest wiele. Nie ma uniwersalnego przepisu na to, co zadziała akurat w Twoim przypadku. Użycie chwytów marketingowych nie zawsze gwarantuje sukces w zdobyciu klienta, co więcej, czasem może go nawet zniechęcić do interakcji. Testy A/B pomogą ci ustalić, które zabiegi są najbardziej skuteczne, a które są całkowicie niepotrzebne.

Testy A/B to niezwykle przydatne narzędzie, które posiada większość oprogramowań pomocnych w e-mail marketingu (do takich programów należy np. Salesmanago). Przeprowadzenie takich testów pomaga w polepszeniu skuteczności Twoich kampanii. Dzięki wysyłaniu testowych wersji wiadomości różnym grupom odbiorczym możesz dowiedzieć się, które zabiegi marketingowe (chwytliwe tytuły, używanie gifów i grafik zamiast tekstu, emotikony w temacie, specjalna kolorystyka) generują najwięcej leadów.

Przeprowadzenie testów A/B odbywa się w prosty sposób. Aby przetestować, jak zapisani do Twojego newslettera odbiorcy reagują np. na wstawianie emotikon w tytule wiadomości, należy wysłać dwa testowe maile (jeden z emotikoną, drugi bez niej) do pewnego procenta swoich odbiorców. Na podstawie analizy wyników możesz dowiedzieć się, czy taki zabieg zachęcił użytkowników do otworzenia maila. A z tym – który z maili wysłać dalej.

W ten prosty sposób nauczysz się wysyłać maile dostosowane pod preferencje Twojej własnej bazy klientów. Łącząc testy A/B ze szczegółową analizą zachowań adresatów, możesz dopasować treści pod konkretną grupę odbiorców. Biorąc pod uwagę informacje, czy dana grupa otworzyła Twojego maila, kliknęła w link czy zignorowała go, zaplanujesz skuteczne strategie marketingowe – inne dla każdej z tych grup. 

Treść powiadomień i wiadomości buduje Twój wizerunek

Nie bagatelizuj wartości wysyłanych wiadomości. To podstawowa droga komunikacji z Twoimi klientami. Już podczas czytania maila odbiorca ma okazję stworzyć w głowie obraz Twojej firmy. Dlatego tak ważne jest dbanie nie tylko o newsletter, ale o każdy mail, jaki wysyłasz. 

Dostępne narzędzia pomogą Ci zaplanować skuteczne kampanie i uchronią Cię przed inwestowaniem w nietrafione formy marketingowe, ale to Ty zdecydujesz, jakie treści udostępniasz. Te treści mają na celu nie tylko poprowadzenie Twojego potencjalnego klienta do strony docelowej, ale także zbudowanie pozytywnego wizerunku Twojej firmy.

1.2/5 - (314 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.