5 korzyści posiadania wizytówki Google Moja Firma
5 korzyści posiadania wizytówki Google Moja Firma
Wizytówka w Google Moja Firma to wielka szansa dla firm stacjonarnych i lokalnych usługodawców, by zdobyć więcej klientów – bez żadnych dodatkowych opłat. Dzięki darmowemu narzędziu nasz lokal zaistnieje w mapach Google. Wizytówka udostępni najważniejsze (z punktu widzenia klienta) informacje w profilu firmy. Te informacje możemy skontrolować sami. Wizytówka w GMF to forma reklamy, która jest bardzo skuteczna, a jej utworzenie nie zabiera wiele czasu.
Mimo tego wiele firm wciąż nie decyduje się na zaprojektowanie wizytówki w Google Moja Firma. Niektórzy boją się negatywnych opinii, inni nie wierzą, że tożsamość internetowa jest im potrzebna, jeszcze inni myślą, że wystarczy strona internetowa, aby przyciągnąć nowych klientów. W tym artykule postaramy się przekonać, że warto poświęcić chwilę, by utworzyć wizytówkę dla swojego sklepu.
Wizytówka Google Moja Firma – dlaczego warto ją posiadać?
Załóżmy, że znajdujesz się w nowym mieście i szukasz fryzjera np. do podcięcia włosów. Wpisujesz w wyszukiwarkę frazę „fryzjer Wrocław” i przeglądasz wizytówki firm, które proponuje Ci Google. Sprawdzasz lokalizację poszczególnych salonów i wybierasz te, które znajdują się najbliżej Ciebie. Następnie przechodzisz do przejrzenia opinii firmy – przecież nie powierzysz swoich włosów niesprawdzonym fryzjerom. Dopiero po przeczytaniu o doświadczeniach innych klientów w Google odwiedzasz strony salonów, by wybrać te, które odpowiadają Ci pod względem ceny i oferowanych usług.
Jaka jest szansa, że wybrałbyś firmę, która nie miała swojej wizytówki w Google, a tym samym nie istnieje na mapie wyszukiwarki?
Nie każda lokalna firma potrzebuje strony internetowej – wizytówka w Google Moja Firma natomiast jest niezbędna dla każdego biznesu. Dane z GUS z 2018 roku wskazują, że 64% Polaków wykorzystuje Internet do wyszukiwania informacji o towarach i usługach (dla porównania wykorzystywanie Internetu do korzystania z serwisów społecznościowych wskazało 49% Polaków). Oznacza to, że większość naszych potencjalnych klientów będzie szukać nas właśnie w internecie – dajmy się im znaleźć, tworząc profesjonalną wizytówkę.
O tym, jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma, wspominaliśmy we wpisie Daj się znaleźć w Google Maps I Google Moja Firma. W tym artykule przedstawimy korzyści, jakie przynosi lokalnym firmom to właśnie narzędzie.
Kto powinien mieć wizytówkę w Google?
Restauracje, kawiarnie, hotele, sklepy, salony fryzjerskie, warsztaty samochodowe – każda firma, która oferuje usługi stacjonarne lub ma swoją oficjalną siedzibę, powinna posiadać wizytówkę w Google. Nawet jeśli nie liczymy na pozyskanie klientów dzięki mapom Google (ponieważ nasza branża nam na to nie pozwala), zweryfikowane informacje o firmie od właściciela będą wartościową treścią, którą warto umieścić w internecie.
Dlaczego? Poniżej przedstawiamy 5 głównych zalet posiadania wizytówki w Google Moja Firma.
Wizytówka w Google Moja Firma – 5 korzyści dla biznes
Zwiększenie wiarygodności (opinie, weryfikacja)
Google dba o dobro użytkowników – każdy, kto chce założyć wizytówkę w Google Moja Firma, najpierw musi przejść przez proces weryfikacji. W ten sposób potencjalni klienci mają pewność, że firma na pewno istnieje. Jest to szczególnie ważne, kiedy prowadzimy usługi online. Wiarygodność i rzetelność naszej firmy dodatkowo podkreślą opinie zostawione przez klientów. Doświadczenia innych ludzi to czynnik, którym bardzo chętnie się sugerujemy, kiedy chcemy kupić jakiś produkt lub skorzystać z usługi.
Pozycjonowanie strony i lokalna widoczność
Skuteczne pozycjonowanie pozwala wyświetlić się odnośnikom do naszej strony w Google na szczycie listy wyszukiwania. Niestety, im większa konkurencja, tym trudniej będzie nam to zrobić. Załóżmy, że prowadzimy mały sklep spożywczy w Radomiu – pozycjonowanie witryny na samą frazę „sklep spożywczy” może okazać się dla nas niemożliwe. Wtedy pomocne okaże się tzw. pozycjonowanie lokalne, w którym wizytówka w Google Moja Firma odgrywa kluczową rolę. Każdej osobie, która szuka sklepu w Radomiu, najpierw wyświetli się „lokalny trójpak”, pokazujący właśnie wizytówki (w tym przypadku trzech, wypozycjonowanych w Google Maps sklepów). Umieszczając frazy kluczowe w wizytówce, możemy wyprzedzić konkurencję bez dużego budżetu na pozycjonowanie strony.
Budowanie wizerunku marki
Każda opinia (o ile jest prawdziwa) jest wartościowa dla potencjalnego klienta. To na ich podstawie użytkownik zdecyduje, czy może zaufać naszej firmie. Zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie wpływają na postrzeganie naszej marki. Budowanie pozytywnego wizerunku odbywać się będzie jednak przede wszystkim dzięki komunikacji, jaką zapewnia Google Moja Firma. Możliwość odpowiadania na komentarze to okazja, żeby rozmawiać z klientami, a także bronić się przed negatywnymi opiniami, jednocześnie zachowując klasę i opanowanie. Negatywne doświadczenia poszczególnych klientów możemy w ten sposób przekształcić na pozytywne, zyskując w oczach internautów.
Zweryfikowane informacje
Wizytówka w Google Moja Firma pozwala uzupełnić bardzo ważne informacje dla użytkownika, tj. godziny otwarcia lokalu, telefon kontaktowy, adres siedziby, odnośnik do strony internetowej, zdjęcia lokalu od zewnątrz oraz od wewnątrz. Gdy sami, jako właściciele firmy, zadbamy o uzupełnienie tych informacji, ułatwimy potencjalnym klientom zaznajomienie się z naszą marką (stroną internetową), kontakt oraz wizytę w siedzibie. Nie zapominajmy o zdjęciach z zewnątrz, które znacznie ułatwią znalezienie lokalu w praktyce.
Widoczność na mapie w Google
Widoczność w Google Maps jest kluczowa dla lokalnych przedsiębiorców. Jeśli sklepy, restauracje czy hotele nie będą pojawiać się na mapie (z której według analizy Gemiusa z lipca 2016 roku korzysta 10,6 mln Polaków), nie będą istnieć także w świadomości internautów. Pojawienie się w mapach Google umożliwia także znalezienie lokalu i utworzenie propozycji trasy za pomocą nawigacji GPS i synchronizacja z rozkładem jazdy komunikacji miejskiej.
Podsumowanie: wizytówka w Google – czy warto?
Podsumowując, wizytówka w Google Moja Firma jest świetnym sposobem na zaistnienie w internecie. Narzędzie Google umożliwia nam udostępnienie najważniejszych dla użytkownika informacji o firmie w jednym miejscu. Wizytówka wraz z opiniami użytkowników tworzy wizerunek marki i buduje zaufanie potencjalnych klientów. Ta forma darmowej reklamy pozwala także wyprzedzić w Google konkurencyjne, duże firmy dzięki pozycjonowaniu lokalnemu. Wreszcie dzięki wizytówce pojawimy się na mapie w Google, co ułatwi potencjalnemu klientowi wyznaczenie trasy i dojazd do naszej siedziby.
Wyszukiwarka Google to pierwsze miejsce, w którym szukamy lokalnych usług – zadbajmy o to, żeby nasi klienci mogli znaleźć nas z łatwością.
zdecydowanie warto posiadać wizytówkę. Prawie wszyscy moi nowi klienci pochodzą z map 🙂
złe komentarze zazwyczaj są od konkurencji ;)… Mąż zawsze odpowiada i jakoś się udaje zlagodzić złe sytuacje