Gotowe rozwiązaniaNewsroom

Przygotuj swój sklep internetowy na czas inflacji

Przygotuj swój sklep internetowy na czas inflacji

Wzrost inflacji w Polsce do poziomu dwucyfrowego dotyka każdą dziedzinę gospodarki. Również branża e-commerce odczuwa inflację. By utrzymać się na rynku e-commerce przygotuj swój sklep internetowy na czas inflacji.

Jak przygotować sklep internetowy na czas inflacji?

  • Zainwestuj w procesy automatyzacji, oferowane w Sellingo.pl! Będzie to inwestycja, która opłaci się nie tylko podczas inflacji. Dzięki zastosowanej automatyzacji masz szansę na wykorzystanie potencjału własnej firmy i zoptymalizowanie pracy.
  • Podnieś ceny – dostawcy surowców podnoszą ceny, a co za tym idzie wzrastają ceny towarów, które oferują producenci. To odbija się na Twoim biznesie i klientach. Jeśli chcesz, by Twoja firma przetrwała – podnieś ceny. Pamiętaj, że oprócz ceny sprzedawanych produktów ważna jest także jakość towaru, obsługa klienta oraz wiele innych czynników, wpływających na decyzję o kupnie danego towaru. 
  • Wykorzystuj okazje cenowe – gdy znajdziesz atrakcyjną ofertę cenową śmiało z niej skorzystaj. Nie marnuj okazji, ale też nie przesadzaj z ilością kupowanego towaru, by było łatwiej Ci go utrzymać w późniejszym czasie.
  • Umiejętnie zarządzaj gospodarką magazynową – staraj się utrzymywać stały poziom zapasów magazynowych. Nie inwestuj nadmiernie i nie płać dodatkowo za koszty utrzymania towarów w magazynie. Miej także świadomość, że w niektórych branżach większe zatowarowanie tańszym towarem będzie korzystniejszym rozwiązaniem.
  • Poszukaj bliższych i tańszych dostawców – koszty przewożenia towarów zwiększają się. Poszukaj bliższych hurtowni lub producentów i spróbuj nawiązać z nimi współpracę. Dbaj jednak przy tym o jakość kupowanych towarów.
  • Oferuj innowacyjne rozwiązania – skorzystaj z nowoczesnych rozwiązań oferowanych przez Twoich partnerów, tj. płatności odroczonych i poinformuj swoich klientów w atrakcyjny sposób o świeżo wprowadzonych korzystnych możliwościach w sklepie internetowym.
  • Mierz wskaźnik ROI – zwrot z inwestycji i staraj się utrzymać zyski na stałym poziomie. Wyciągaj niezbędne wnioski i staraj się poprawić wyniki sprzedażowe.

Sytuacja Polski na tle Europy pod względem e-commerce

Na tle państw europejskich Polska jest jednym z najprężniej rozwijających się rynków e-commerce. Polacy lubią kupować online (aż 9 na 10 osób preferuje zakupy przez internet). Sprawia to, że polskie sklepy internetowe posiadają bardzo dużą konkurencję w trwającym nieprzerwanie wyścigu o klienta. W Polsce, w 2022 roku działających sklepów internetowych jest ponad 150 tys. Sprzedawcy internetowi działają zarówno na własnych stronach internetowych, jak i na Allegro. Prowadzą więc chętnie sprzedaż w modelu omnichannel poszukując nowych rynków zbytu. 

E-commerce w Europie https://ecommerce-europe.eu/wp-content/uploads/2022/06/CMI2022_FullVersion_LIGHT_v2.pdf

Źródło: https://ecommerce-europe.eu/wp-content/uploads/2022/06/CMI2022_FullVersion_LIGHT_v2.pdf

Obecna sytuacja polityczno-gospodarcza nie wydaje się optymistyczna – wysoki poziom inflacji, ciągle rosnące ceny, niedostępność pewnych materiałów, ze względu na wojnę w Ukrainie. Brak eksportu na wschód spowodowany konfliktem zbrojnym ma istotny negatywny wpływ na polską sprzedaż. Wiele firm obecnie wybiera inne kanały sprzedażowe lub zwyczajnie wycofuje się z rynku. Jak temu zapobiec?

Statystyki https://ecommerce-europe.eu/wp-content/uploads/2022/06/CMI2022_FullVersion_LIGHT_v2.pdf Sellingo

Źródło: https://ecommerce-europe.eu/wp-content/uploads/2022/06/CMI2022_FullVersion_LIGHT_v2.pdf

Restrykcje i lockdown trwające w trakcie pandemii spowodowały rozwój rynku e-commerce w Polsce i paradoksalnie – po zniesieniu rygorystycznych zakazów uniemożliwiających sprzedaż i kupno w sklepach stacjonarnych – poziom sprzedaży online utrzymuje się niemal na tym samym poziomie. Czynnikiem, który wpłynął na rozkwit sprzedaży online jest między innymi aktywność Silver Generation. Starsze pokolenie Polek i Polaków zaczęło realizować zakupy online i czynnie kupować za pomocą zarówno stron internetowych jak i aplikacji mobilnych.

Jak zabezpieczyć sklep internetowy Sellingo.pl przed inflacją?

Koszty utrzymania biznesu wzrastają wraz ze wzrastającym poziomem inflacji. Zdrożeją zarówno koszty magazynowania, wysyłki przesyłek, jak i utrzymania stron internetowych, czy po prostu zatrudniania pracowników. Jako sprzedawca poszukaj automatyzacji, które pozwolą na optymalniejszą pracę, ale też oszczędności. Możesz zastosować automatyzację w Sellingo.pl, by zaoszczędzić fundusze.

Inwestycje w działania, pozwalające dotrzeć z Twoją ofertą do nowych klientów.

Pierwszym obszarem, który zazwyczaj przychodzi na myśl, by ciąć wydatki przedsiębiorstwa jest marketing. A przecież dział marketingu zajmuje się reklamą, mającą bezpośrednie przełożenie na sprzedaż. Pamiętaj, że w wyniku inflacji nastąpi wzrost konkurencji, a zrezygnowanie z działań marketingowych nie jest w tym wypadku dobrą strategią. Działania wizerunkowe nie mogą zostać ograniczone do minimum. Dzięki wykorzystaniu możliwości Sellingo w ramach abonamentu możesz w szybki i prosty sposób zadbać o wizerunek marki.

  • Działania w mediach społecznościowych – w Twoim sklepie internetowym umieść odnośniki do Twoich profili na mediach społecznościowych. Dzięki dużej liczbie obserwujących masz szansę dotrzeć do nowych klientów, jak również efektywnie budować wizerunek marki.
  • Pozycjonowanie strony internetowej, działania SEO/SEM – dzięki edycji meta opisów oraz słów kluczowych w panelu administracyjnym Sellingo możesz skutecznie pozycjonować Twój sklep internetowy w wyszukiwarkach, by był on widoczny na szczycie listy wyszukiwań.
  • Aktualności – prowadzenie bloga jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi do zyskania klientów. W Sellingo.pl możesz tworzyć zakładkę Aktualności i umieszczać tam nowe artykuły, które zainteresują potencjalnych klientów oraz będą zawierały słowa kluczowe. Tym sposobem możesz wspierać pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego.
  • Modernizacja pod kątem UX – w Sellingo ustawisz dowolnej wielkości banery w wybranym miejscu w Twoim sklepie internetowym. Nasze oprogramowanie stworzyliśmy z myślą, byś mógł samodzielnie edytować każdy element strony, abyś mógł dostosować ją do Twoich wymagań. Możesz w prosty sposób zmodernizować wygląd Twojego sklepu internetowego, stosując dobrej jakości grafiki lub zdjęcia i kolory.

Skorzystanie z automatyzacji oferowanej przez Sellingo.pl.

Automatyzacja w Sellingo.pl pozwoli na sprawne obsługiwanie zamówień oraz ograniczy wiele czynności wykonywanych ręcznie przez pracowników. Gdy wykorzystasz funkcjonalności oferowane przez nasze oprogramowanie, możesz czas pracowników poświęcić na rozwijanie ich umiejętności lub wyznaczyć im inne zadania. W ten sposób zoptymalizujesz ich pracę. Polecamy integrację Sellingo.pl z Allegro, która ułatwia zarządzanie sprzedażą na tym marketplace.

Czytaj więcej: Chcesz Rozpocząć Sprzedaż Na Allegro? Skorzystaj Z Pakietu Powitalnego I Zapewnij Sobie Pewny Start!

Polecamy integrację Sellingo.pl z Allegro, która ułatwia zarządzanie sprzedażą na tym marketplace.

Zintegruj Twój sklep Sellingo z Allegro.pl!

Wykorzystanie integracji z brokerem Sendego.pl

Inflacja wpływa niekorzystnie na ceny paliw, które jak wiemy są obecnie najwyższe od kilkudziesięciu lat. W związku z tym rosną również koszty logistyczne, z którymi Twoja firma musi się zmagać. Zintegrowanie Twojego sklepu Sellingo z Sendego.pl pozwoli na wysłanie zamówionego przez klientów towaru bezpośrednio ze sklepu, bez ręcznego przepisywania danych do panelu firmy kurierskiej. W ten sposób zaoszczędzisz cenny czas i wybierzesz najkorzystniejszą ofertę, a jak wiemy – współcześnie dla klientów liczy się szybkość dostawy zamówienia.

Przeczytaj też: Jak uruchomić integrację Sellingo z Sendego?

. Zintegrowanie Twojego sklepu Sellingo z Sendego.pl pozwoli na wysłanie zamówionego przez klientów towaru bezpośrednio ze sklepu.

Promocja oferty produktowej 

Klienci przez inflację szukają okazji cenowych, a do wydatków podchodzą rozważniej, praktycznie eliminując zakupy pod wpływem impulsu. Skup się więc na jak najkorzystniejszym przedstawieniu oferty w sklepie internetowym. Zastanów się nad strategią – kup 3 w cenie 2, lub atrakcyjnych kodach rabatowych, które w realny sposób przyciągną klientów właśnie do Twojego sklepu internetowego. W panelu administracyjnym Sellingo masz możliwość dodania tzw. produktu dnia bądź naliczenia promocji na dany produkt, kategorię lub produkty pochodzące od danego producenta.

W panelu administracyjnym Sellingo masz możliwość dodania tzw. produktu dnia bądź naliczenia promocji na dany produkt, kategorię lub produkty pochodzące od danego producenta. Sellingo.pl

Przeczytaj więcej informacji o promocji oferty w Sellingo TUTAJ.

4.3/5 - (17 votes)

2 comments

  1. Mati 9 sierpnia, 2022 at 08:48 Odpowiedz

    Pare całkiem fajnych porad, ciekawe czy będą miały odzwierciedlenie w praktyce. Udanej sprzedazy dla wszystkich sprzdawców w tym trudnym czasie!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.