Google, Bing, Yahoo. Ranking wyszukiwarek internetowych
Ranking wyszukiwarek internetowych
2022 rok nieuchronnie zbliża się ku końcowi – warto więc spojrzeć na statystyki, które będą przydatne dla każdego, kto prowadzi swój biznes w internecie. Wśród nich na pewno znajdzie się ranking wyszukiwarek internetowych. Zobacz, które wyszukiwarki internetowe są najpopularniejsze na rynku europejskim.
Ranking wyszukiwarek – najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
Wyszukiwarki internetowe to narzędzie szczególnie ważne dla przedsiębiorców. Dzięki nim pozyskujemy klientów w sklepach internetowych lub odbiorców tworzonych przez nas treści np. na blogu. Metaforycznie możemy porównać się do wojowników, którzy biją się o uwagę klienta za pomocą najlepszych broni (pozycjonowanie, reklama i inne działania marketingowe). Wyszukiwarka zaś będzie polem, na którym staczamy nasze bitwy – może nam pomóc lub zaszkodzić w osiągnięciu celu.
Które pole wybrać, żeby sprzyjało wygranej?
Dominację absolutną wśród wyszukiwarek bezsprzecznie utrzymuje Google. Według strony Oberlo gigant rynkowy w lipcu 2022 zajmował 92.23% udziałów w europejskim rynku wyszukiwarek. Wpływ Googla jet tak wielki, że język potoczny zastąpił wcześniejsze „surfowanie w internecie” słowem „googlowanie”. Nic dziwnego, że pozycjonowanie stron nastawione jest na tę właśnie wyszukiwarkę, która zdominowała rynek nie tylko europejski, ale i światowy. Google wciąż utrzymuje stabilną pozycję i nie zapowiada się, żeby konkurencja mogła jej zaszkodzić.
Bing
Wyszukiwarka od firmy Microsoft, stworzona w 2009 roku. Plasuje się na drugim miejscu w rankingu wyszukiwarek internetowych. Wciąż jednak pozostaje daleko w tyle za Google – ma ok. 3.6% udziału w światowym rynku wyszukiwarek. Bing wszedł na rynek dosyć późno, przez co nie miał dużej szansy na sukces. W Europie wyszukiwarka jest mimo wszystko popularna – w 2021 roku na rzecz Bing udział Google spadł z 92,64% do 91,8%.
Yahoo
Wyszukiwarka i serwis jednocześnie, powstałe w 1994 roku. Yahoo znany jest głównie na rynku amerykańskim, w Polsce stanowi zaledwie ok. 0.9% udziału w rynku wyszukiwarek.
Przeczytaj też: Jak samodzielnie pozycjonować stronę internetową? Podsumowanie webinaru
Popularne wyszukiwarki internetowe spoza Europy
Yandex
Zajmuje 1.66% udziału w rynku wyszukiwarek (wg danych z lipca 2022). Ten serwis skierowany jest na rynek rosyjskojęzyczny – korzystają z niego kraje takie jak Rosja, Turcja, Kazachstan, Białoruś, Gruzja, Azerbejdźan, Armenia, Izrael. Wyszukiwarki używa około 30 milionów internautów. Yandex istnieje od 1997.
Baidu
Wyszukiwarka, z której korzysta aż 75% użytkowników na terenie Chin. Nie spotkamy jej na rynku europejskim, wciąż jednak pozostaje znacząca w światowym rankingu wyszukiwarek internetowych. Zainteresował się nią sam Google, który próbował przejąć rynek chiński. Nie udało mu się jednak pokonać Baidu. Do dziś wyszukiwarkę tę obsługuje 500 milionów użytkowników. Jej struktura przypomina światowego giganta. Baidu udostępnia internautom mapy, programy z muzyką, social media.
Pod którą wyszukiwarkę się pozycjonować?
Jako że Google stanowi dominację absolutną na naszym rynku wyszukiwarek, pewne jest, że pozycjonowanie powinno odbywać się, uwzględniając właśnie jego algorytm. Czy oznacza to, że pozycjonowanie stron w innych wyszukiwarkach jest nieistotne? I tak, i nie. Dostosowując stronę pod Google, mamy duże szanse, że w innych wyszukiwarkach również zdobędziemy wysokie pozycje – reszta wyszukiwarek jest tworzona na wzór Google i dzięki temu ich algorytmy będą działać podobnie.
warto probować na innych rynkach 😉
trochę czasu minie zanim ktoś pokona googla