Sellingo.pl – wspieraj sprzedaż przez wiadomości SMS!
Wspieraj sprzedaż przez wiadomości SMS w Sellingo.pl!
Wydaje się, że społeczeństwo przypomina sobie o istnieniu wiadomości SMS wyłącznie podczas awarii platform społecznościowych tj. Facebook, Instagram lub Twitter. Jak więc możesz wykorzystać znaną wszystkim metodę komunikacji SMS w zwiększaniu liczby klientów w sklepie internetowym Sellingo.pl? Wykorzystaj komunikację SMS do informowania klientów o zmianie statusu ich zamówienia!
Komunikacja SMS ciągle aktualna!
Jesteś właścicielem sklepu internetowego, ale też konsumentem. Często irytują Cię natarczywe SMS-y z ofertami sklepów internetowych? A może zostałeś poinformowany przez wiadomość SMS o promocji na dany produkt, kliknąłeś link i kupiłeś coś interesującego przez internet? Tak czy owak, statystyki dużych firm pokazują jedno – SMS nadal jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów na pozyskanie klientów. Warto więc zastanowić się, dlaczego tak się dzieje. Co zrobić, by wysyłane przez Twój sklep internetowy SMS-y przynosiły zysk w postaci konwersji na stronie Twojego sklepu internetowego?
Skuteczna komunikacja SMS A2P – wykorzystaj ją w Sellingo!
Dzięki rozwojowi technologii SMS stał się powszechną i niezwykle skuteczną formą komunikacji. Krótkie komunikaty, które nie wymagają wykonywania połączeń umożliwiły komunikację na szeroką skalę, na całym świecie. Mimo rozwoju platform społecznościowych, a wraz z nimi różnorodnych czatów oraz aplikacji, umożliwiających wysyłanie wiadomości ze smartfonów przez internet, operatorzy telekomunikacyjni obsługujący wiadomości SMS, pochodzące z aplikacji lub maszyn, wcale nie cieszą się brakiem zainteresowania. Według statystyk opublikowanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej ponad 93% Polek i Polaków korzysta ze smartfonów. Liczba wysyłanych wiadomości rokrocznie wzrasta. Spójrzmy na statystyki – aż 88% respondentów odnosi się pozytywnie lub raczej pozytywnie do komunikacji SMS A2P ang. application-to-person (aplikacja-osoba).
Dlaczego komunikacja SMS jest skuteczna?
SMS jest:
- skutecznym narzędziem wspierającym sprzedaż,
- częściej otwieraną wiadomością tekstową niż e-mail.
Przedsiębiorstwa są przekonane o skuteczności SMS-ów – widzą to we własnych statystykach konwersji. Klienci są bardziej skłonni, by otworzyć SMS niż newsletter wysłany na konto e-mail. SMS sprawdza się w komunikacji jako notyfikacja o pewnych zdarzeniach, najlepiej spełnia swoją marketingową funkcję, gdy jest spersonalizowany.
Jak pisać komunikaty SMS?
- Personalizowane, skrócone linki w wiadomości – unikanie długich linków jest bardzo skutecznym chwytem marketingowym.
- Jedno słowo może zwiększyć konwersję – np. zamiast kliknij tutaj, pobierz, kup używaj słów Dowiedz się, Sprawdź.
- Postaraj się wykorzystać drobne tricki – zamień słowa w linkach z Twoja oferta na moja oferta.
- Wizualizacja meta danych w SMS wpływa korzystanie na konwersję, ponieważ klienci widzą polecane przez Ciebie produkty.
Praktyczne wskazówki dotyczące kampanii reklamowych
- Dbaj o higienę bazy klientów – bazuj na wielu kontach społecznościowych i kanałach sprzedaży. Unikniesz w ten sposób ryzyka utraty bazy przez zablokowanie konta. Postaraj się utrzymywać kontakt wyłącznie z jakościowymi klientami, którzy aktywnie kupują w Twoim sklepie – to ważne, by umieszczać również w wiadomości rezygnację z otrzymywania SMS-ów.
- Jak często organizować kampanie reklamowe? Wszystko w zależności od tego czego kampania dotyczy, obecnie odchodzi się od wysyłania wiadomości więcej niż raz w tygodniu. Specjaliści doradzają, by wysyłać SMS z promowanymi produktami na pewno nie częściej niż dwa razy w tygodniu, by nie zirytować potencjalnych klientów natarczywością. SMS z ofertą najlepiej i najbezpieczniej wysyłać przed np. Black Friday, Dniem Matki, Dniem Ojca, czy Walentynkami. Informacyjne SMS-y np. o zamówieniu należy wysyłać w zależności od potrzeby.
- Skup się na treści wiadomości – pisz naprawdę wartościowe komunikaty, unikaj wysyłania SMS o błahostkach. Klienci lubią jeśli docenisz ich czas i będziesz informować ich o istotnych dla nich rzeczach. Pamiętaj jednak by być regularnym w kontakcie i w razie jakichkolwiek problemów pokazać swoją otwartość na pomoc.
- Mierz skuteczność kampanii reklamowych! Duża część przedsiębiorców nie mierzy skuteczności swoich działań w sieci. Jest to duży błąd, rzutujący na przyszłość i kolejne kampanie reklamowe. Nie mając odniesienia do już odbytych kampanii trudno jest szacować powodzenie następnych.
Wykorzystaj komunikację SMS w Sellingo!
Możesz poinformować swojego klienta o zmianie statusu ich zamówienia w Sellingo! Dzięki zastosowaniu akcji automatycznych wiadomości tekstowe zostaną wysłane automatycznie po zmianie ustalonego przez Ciebie statusu. O tym jak ustawić informujące o zamówieniu SMS-y dowiesz się z artykułu w naszej Pomocy. Ten rodzaj komunikacji pozwoli klientowi na otrzymywanie bieżących informacji na temat jego zamówienia – co z pewnością doceni i będzie chętnie wracać na zakupy do Twojego sklepu internetowego.
Jak ustawić wysyłanie SMS do klientów w Sellingo.pl? Dowiedz się z naszego artykułu w Pomocy Sellingo.pl: Jak mogę wysłać SMS do klienta?
W panelu administracyjnym Sellingo.pl masz możliwość stworzenia szablonów wiadomości SMS przy zmianie statusów. Zrobisz to w karcie: Administracja ⇨ Statusy zamówień, konfigurując ustawienia każdego statusu lub dodając nowe – odpowiednie dla pracy w Twoim magazynie.
Przeczytaj również: Czy klient otrzyma powiadomienie o zmianie statusu zamówienia?
W tworzonym szablonie wiadomości SMS możesz użyć zmiennych – pozwoli to na pełną automatyzację oraz personalizację danej wiadomości wysyłanej do Twoich klientów. Z Sellingo.pl możesz skutecznie zadbać o SMS marketing wspierający obsługę klienta.
Podsumowanie
- Komunikacja SMS jest ciągle aktualna i daje zaskakująco pozytywne rezultaty w wynikach konwersji.
- SMS A2P jest coraz bardziej popularne w komunikacji sklepów internetowych z klientami.
- Zwięzłe komunikaty SMS oraz stosowanie tricków pozwoli na uzyskanie lepszych efektów sprzedażowych.
- SMS-y mogą odegrać kluczową rolę w kampanii reklamowej prowadzonej przez Twoja firmę.
- Sellingo.pl oferuje Ci ogromne możliwości w zautomatyzowanej komunikacji informacyjnej SMS.
Zapraszamy Cię do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta. Nasi specjaliści z chęcią odpowiedzą na wszelkie Twoje pytania.
Ok, a co jeśli chodzi o wysyłanie powiadomień o statusie zamówienai na mój telefon? macie opcję wysyłania smsów z powiadomieniami dla sprzedawcy?
Dzień doby,
tak, mamy opcję wysyłania powiadomień o zmianie statusu do administratora. Proszę wejść w zakładkę Administracja > Statusy zamówień w naszym panelu administracyjnym i zaznaczyć checkbox – wyślij e-mail do administratora. Numer telefonu może Pani uzupełnić w karcie Administracja > Administratorzy.
Pozdrawiamy,
Zespół Sellingo
Kontakt SMS z klientem to dla mnie zawsze wchodzenie na grząski grunt. Z jednej strony sama nie lubię dostawać 'spamu’, a z drugiej faktycznie łatwiej dotrzeć w ten sposób do klienta. Może jeszcze raz rozważę tę opcję.