Czy warto inwestować w swój sklep internetowy?
Czy warto inwestować w swój sklep internetowy?
Mając sklep internetowy, masz możliwość prezentacji swojej oferty klientom. Dzięki komunikacji, przez wykorzystanie możliwości sklepu internetowego, klienci będą mieli dostarczane informacje o wiele szybciej i w dodatku z pierwszej ręki. Czy warto inwestować w sklep internetowy? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w poniższym artykule!
Słaba sprzedaż? Może czas na coś nowego?
To normalne, że każdy miewa trudniejszy okres w swojej działalności, a sprzedaż w sklepie internetowym czasami nie idzie tak, jak powinna. Jednak, gdy przeżywamy ten słabszy okres, nie warto czekać z założonymi rękami, tylko działać! Czasami droga do Twoich potencjalnych klientów wcale nie jest taka trudna. Prowadząc wyłącznie sprzedaż stacjonarną podczas gdy sprzedaż internetowa ciągle rośnie, jest ryzykowanym posunięciem. Choć nie każda branża potrzebuje sklepu internetowego, to z pewnością u większości sprzedawców sprawdzi się on i będzie generować duże zyski. Dlaczego sklep internetowy daje więcej możliwości? Przede wszystkim narzędzia wykorzystywane współcześnie w internecie dają szansę na lepszą prezentację produktu, elastyczność względem promocji, czy większą dawkę informacji na temat Twoich produktów.
To o czym warto jeszcze wspomnieć, to czas pandemii, który ciągle trwa w Polsce i na świecie. Dla sklepów stacjonarnych jest to bardzo trudny czas, który znacznie obniżył zyski ze sprzedaży. Można też śmiało powiedzieć, że COVID – 19 otworzył oczy wielu sprzedawcom, którzy z dnia na dzień zostali na lodzie. Sklep internetowy, to miejsce, którego nie da się zamknąć z dnia na dzień, masz w nim pełną swobodę działania, a Twoi klienci mogą zakupić towar od Ciebie o dowolnej porze. Właśnie dlatego branża e-commerce oraz założenie sklepu internetowego dają nowe perspektywy, które mogą być obiecujące!
Jak założyć sklep internetowy?
Jeśli powoli przymierzasz się do założenia sklepu internetowego dla swojej marki, to na początku warto zastanowić się nad odpowiednią platformą. Sellingo.pl wspiera początkujących sprzedawców i oferuje im abonament, dzięki któremu nie są wpędzani od razu w bardzo wysokie koszty. Jeśli chcesz na początku „przetestować” sklep online, masz na to pierwsze 30 dni od założenia sklepu. Pozwoli Ci to na poznanie wszystkich opcji, które oferuje własny sklep np. kody rabatowe, dodawanie produktów, czy integracja z innymi serwisami jak np. Google Merchant Center.
Zalety wdrożenia sklepu internetowego na Sellingo.pl
- Możliwość robienia zakupów przez klientów na urządzeniach mobilnych.
- Łatwy system obsługi CMS.
- Integracje z płatnościami, kurierami i programami fakturowymi itp.
- Łatwy system wdrażania promocji, programów lojalnościowych oraz łatwa obsługa posprzedażowa.
- Prosty system wprowadzania produktów i ich prezentacji.
- Oszczędność czasu oraz pieniędzy w porównaniu z innymi platformami tego typu.
Naszym zdaniem warto dać szansę swojej firmie na rozwój w internecie a sklep internetowy może być właśnie strzałem w dziesiątkę! Sklep internetowy daje Ci większą swobodę działania, lepszą komunikację z klientami i zainteresowanymi Twoimi produktami. Możesz też się pokazać od roli eksperta, prowadząc np. bloga. Wbrew pozorom wysiłek, jaki wkładasz sklep internetowy jest o wiele mniejszy, niż w sklepie stacjonarnym.
Nowe możliwości prowadzenia działalności i jeszcze więcej pomysłów!
Sklep internetowy otwiera Ci nowe możliwości prowadzenia własnej działalności i zdecydowanie pomoże zoptymalizować koszty. Utrzymanie działalności gospodarczej, to nie lada wyzwanie, zwłaszcza gdy dopiero zaczyna się tę przygodę. Sprzedaż internetowa daje Ci alternatywy, których nie masz w sprzedaży fizycznej. Z dość prozaicznych rzeczy jest przede wszystkim oszczędność na lokalu oraz dojazdach, bo sklep internetowy możesz prowadzić z własnego domu! Innym dość powszechnym teraz rozwiązaniem wśród młodych sprzedawców jest sprzedaż online oparta na metodzie dropshipping. Jest to korzystna metoda dla osób, które nie chcą wynajmować lokalu oraz powierzchni magazynowej.
Dropshipping polega na integracji z wybraną hurtownią lub hurtowniami, które wysyłają zamówienie do klienta zaraz po tym, jak klient zamówi produkt w Twoim sklepie internetowym, a ty złożysz zamówienie na ten dany produkt w hurtowni. Jest to dość prosta metoda sprzedaży, która pozwala Ci na zaoszczędzenie pieniędzy na produktach, których fizycznie nie musisz posiadać. Koszty platformy, domeny, hostingu, czy grafik są również nieporównywalne mniejsze od prowadzenia sklepu stacjonarnego. Warto wspomnieć również o działalności nierejestrowanej, która pozwala na dobry start biznesu z pominięciem składek ZUS. Sklep internetowy daje Ci możliwość sprzedaży produktów z możliwością wystawienia paragonu, ale bez obowiązku prowadzenia działalności gospodarczej.
Łatwy sposób na zdobycie nowych klientów
W internecie masz o wiele lepszą możliwość pozyskiwania klientów jak i reklamowania się. Czasami punkt sprzedaży w małym mieście nie ma takiego ruchu, a ten ruch może przynieść Ci własna witryna internetowa, która zbiera ludzi z całej Polski jak i świata! Sprzedaż globalna jest na wyciągniecie ręki, i możesz ją poprowadzić z własnego domu. Sklep internetowy działa 24 godziny na dobę, a Twoi klienci mogą składać zamówienia w dowolnym dla siebie momencie, nawet późną nocą. Dla Ciebie z kolei prowadzenie sklepu internetowego związane jest z mobilnością i większą swobodą, ponieważ zamówienia możesz obsługiwać w dowolnym miejscu i czasie. Co najważniejsze dobre oprogramowanie sklepu internetowego zapewnia Ci automatyzację, która wykona większość czynności za Ciebie.
Wybierając Sellingo masz gwarancję:
- połączenia swojego sklepu internetowego ze wszystkimi dostępnymi systemami magazynowymi, fakturowymi oraz płatnościami i kurierami,
- integracji z wybraną przez siebie hurtownią i możliwość połączenia jej na zasadzie dropshippingu,
- wsparcia technicznego, które odpowiada na pytania klientów od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00,
- integracji z portalami aukcyjnymi np. Allegro,
- przejrzystości i łatwości korzystania z panelu administracyjnego, który jest bardzo intuicyjny.
Promuj sklep na większą skalę!
Sklep internetowy, to jedyna opcja wypromowania marki bądź firmy na skalę całej Polski, bądź świata. Wszystko zależy od celów, jakie sobie założysz, jak i od pomysłu na promocję. Sklep stacjonarny nie daje Ci takiej możliwości promowania marki i tylu narzędzi, jakie daje Ci sklep online.
Co możesz wykorzystać w pierwszej kolejności do promowania marki?
- Reklamy na Facebooku/Instagramie
- Reklamy w Google Ads
- Pozycjonowanie
- Aktywne prowadzenie kont w mediach społecznościowych
- Marketing szeptany np. na forach internetowych
- Newsletter
Twój sukces jest na wyciągnięcie ręki, dlatego nie wahaj się dłużej ze sprzedażą internetową i załóż sklep internetowy, który może być dla Ciebie otwarciem nowego rozdziału istnienia Twojej marki!
Dziękuję za bardzo ciekawy artykuł. Pozdrawiam