Loader image

Jak dodać kod śledzenia Google Analytics?

  • Jak dodać kod śledzenia Google Analytics?
    Google Analytics jest narzędziem służącym do śledzenia ruchu na stronach internetowych. Integracja z Google Analytics pozwoli Ci na śledzenie ruchu w Twoim sklepie, a dzięki zdobytym danym możesz między innymi sprawdzać skuteczność Twoich reklam.


    Jak uzyskać kod śledzenia na nowym koncie Google Analytics?

    Jeśli jeszcze nie masz konta Google Analytics, musisz je założyć. Aby to zrobić, należy posiadać jakieś konto Google. Wystarczy, że masz np. Gmail. Załóż nowe konto, jeśli żadnego nie masz. Kiedy masz konto, zaloguj się na nie zanim przystąpisz do rejestracji w Google Analytics.

    1. Przejdź na stronę Google Analytics ⇨ i kliknij Rozpocznij pomiary.




    2. Wpisz dowolną nazwę konta.





    3. Wybierz opcje udostępniania danych. Jeśli planujesz reklamować sklep w Google AdWords, zostaw zaznaczoną opcję Usługi Google. Zaznaczenie wszystkich opcji jest zalecane przez Google, ale niewymagane.

    4. Kliknij Następny.




    5. Wpisz dowolną nazwę usługi, a następnie wybierz strefę czasową i walutę.





    Domyślnie zakładane jest najnowsze Google Analytics 4. Zobacz więcej o Google Analytics 4 ⇨.

    Uwaga!

    W opcjach zaawansowanych znajdziesz tworzenie usługi Universal analytics. Nie zaznaczaj tej opcji. Usługa ta będzie wycofana. Od 1 lipca 2023 r. standardowe usługi w Universal Analitycs przestaną przetwarzać dane (w przypadku usług w UA 360 nastąpi to od 1 lipca 2024 r.). Przez co najmniej 6 miesięcy będzie można zachować dostęp do wcześniej przetworzonych danych, będzie można je wyeksportować lub przejrzeć. Zobacz więcej ⇨


    6. Kliknij Dalej.

    7. Wybierz branżę, wielkość firmy i cel, w jakim chcesz używać Google Analytics.

    8. Kliknij Utwórz.






    9. Usługa zostanie dodana. Zaznacz zgody i kliknij Akceptuję.



    10. Następnie wejdź w Administracja (koło zębate po lewej)

    11. Kliknij Strumienie danych.


    12. Wpisz swój url strony oraz dowolną nazwę witryny.




    Twój Kod Google Analytics znajdziesz po prawej stronie jako Identyfikator pomiaru.





    Jak mogę dodać kod śledzenia Google Analytics do sklepu?

    1. Zaloguj się w Panelu Administracyjnym.

    2. Przejdź do Integracje ⇨ Pozostałe integracje ⇨ Google.

    3. Wybierz typ kodu zależnie od tego, czy używasz kodu Klasycznego, Uniwersalnego lub Google Tag Manager, a następnie wklej Twój kod śledzenia w pole Kod do Google Analytics.

    4. Zapisz zmiany.





    UWAGA!

    Po wprowadzeniu kodu śledzenia i wybraniu opcji Typ Google Analytics, działanie odbywa się automatycznie, wówczas nie należy wklejać kodu JS do skórki (Dotyczy skórek indywidualnych).


    POWIĄZANE ARTYKUŁY:

    Zobacz, jak uruchomisz integrację z Google Merchant Center:
    Jak uruchomić integrację z Google Merchant Center?

    Zobacz, jak zweryfikujesz sklep w Google:
    Jak zweryfikować witrynę sklepu w Google? Google Search Console i inne



    Oceń tę informację:

    - +

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

skontaktuj się z nami

Biuro obsługi Klienta jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.


Zaznacz wymagane pole
Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa eSprzedaż Łukasz Sadłowski, Netgraf [rozwiń] z siedzibą w Warszawie 04-607, ul. Trawiasta 58. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania umowy zawartej z Tobą, w tym do umożliwienia świadczenia usług drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z usług eSprzedaż. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych. Sprzeciw możesz wnieść począwszy od 25 maja 2018 roku (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj - https://esprzedaz.com/dane-osobowe).